بستن

رسانه‌ها برای دریافت مجوز پیگیری کنند

هفت‌برکه: رسانه‌های گراش با همه محدودیت‌های کرونایی انتخابات را به خوبی پوشش داده‌اند. این برآیند گفته‌های معاون فرماندار گراش در نشست هماهنگی با رسانه‌ها بود. 

به گزارش هفت‌برکه پنجشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ یک روز پیش از برگزاری انتخابات، جلسه هماهنگی هیات بازرسی انتخابات با خبرنگاران برای نحوه پوشش خبری روز انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی‌ شهر و روستا در فرمانداری گراش برگزار شد. 

جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات اسلامی شورای شهر گراش برگزار می‌شود. ۳۹ شعبه اخذ رای در شهرستان گراش فعال خواهند بود. 

قاسم فرسوده، معاون سیاسی امنیتی فرماندار گراش با تشکر از زحمات اصحاب رسانه گفت: انصافا در این مدت اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهت مشارکت حداکثری و حضور باشکوه مردم کمک کردند. حضرت آقا هم تاکید بر این مورد داشتند که مردم حضور حداکثری داشته باشند و نقش رسانه را نقش اصلی این اتفاق می‌دانند. حضور خبرنگاران و ارسال به موقع اخبار توسط این عزیزان جای تقدیر و تشکر دارد، از زمان شروع ثبت‌نام خبرنگاران در فرمانداری حضور داشتند و به موقع اخبار را برای اطلاع مردم ارسال می‌کردند.

رییس هیات بازرسی انتخابات در شهرستان گراش با بیان اینکه دو انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز در پیش داریم گفت: در شهرستان ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فردا انجام می‌شود، در مناطقی انتخابات میان دوره خبرنگان و مجلس شورای اسلامی‌ نیز برگزار می‌شود که شامل استان فارس نمی‌شود. انصافا در روند تبلیغات هم مواردی جزیی بود که گزارش شد و حتی به دوستان خبرنگار هم انتقال ندادیم. این مسائل جزیی را همیشه خودمان برطرف‌ می‌کنیم و خبرنگاران همیشه مورد حمایت ما هستند. در یک هفته تبلیغات انتخابات وضعیت خیلی بهتر شد و حتی موردی هم در مورد تخلف رسانه‌ها گزارش نشد.

قاسم فرسوده با اشاره به گله‌ی اصحاب رسانه و تعداد کم مجوز حضور خبرنگاران و عکاسان در شعب اخذ رای گفت: محدودیت مختص شما و گراش نیست، این شرایطی است که استان گذاشته است و مجبوریم اجرا کنیم. تمام کارت‌ها و ابلاغ‌هایی که صادر شده کاملا قانونی است و هیچ کارتی خارج از قانون صادر نشده است. از ورود افراد و دخالت افرادی که نقشی در انتخابات ندارند حتی اگر صاحب سمتی در بیرون از حوزه انتخابیه هستند جلوگیری می‌شود و حق ورود به شعبات اخذ رآی ندارند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار گراش در خصوص گروه‌های برگزار کننده مناظرات در ایام انتخابات گفت: اگر قرار است بیاید کار کنید، بروید سمن خود را ثبت کنید. قبل از انتخابات گروه ده نفره مراجعه کرد و گفتم مجوز بگیرید کار کنید، گراش همدل مراجعه کرد همین را گفتم و رفتند برای گرفتن مجوز. در بخش رسانه هم همین است، رسانه‌های خود را ثبت کنید، ما استعلام گرفتیم و سه رسانه قانونی بیشتر نداریم که یکی در فداغ است و دو تا در گراش که صاحب مجوز است. اگر برای صدور مجوز زمان‌بر است و پیگیری لازم است، از ظرفیت دکتر حسین‌زاده، نماینده محترم استفاده کنید تا روند سریعتر پیش برود، وقتی درخواستی هست پیگیرتر هستیم.

فرسوده در پایان رو به خبرنگاران و عکاسان گفت: اصحاب رسانه‌ای که در شعبه‌ها حضور دارید حق هیچ‌گونه دخالتی در امور ندارید و اگر موردی بود باید با نماینده فرماندار هماهنگ کنید. ان شاالله در بخش اطلاع‌رسانی بتوانیم خوب عمل کنیم، شور و شوق زیادی در شهرستان گراش برپا بود در ایام تبلیغات و امیدوارم فردا هم بدون هیچگونه مشکلی انتخابات با مشارکت حداکثری به پایان برسد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top