بستن

دو گراشی در شورای سیاستگذاری شجر فارس

هفت‌برکه: محمدعلی شامحمدی و محمد رستم‌پور، مدیران همایش هشتمین آفتاب گراش، به شورای سیاست‌گذاری شبکه جوانان رضوی استان فارس انتخاب شدند.

به گزارش هفت‌برکه، شبکه جوانان رضوی که به اختصار «شجر» نامیده می‌شود، زیرمجموعه‌ی موسسه جوانان رضوی، یک موسسه مردمی وابسته به آستان قدس است. در دومین انتخابات شورای سیاست‌گذاری این شبکه در استان فارس، محمدعلی شامحمدی برای دومین بار، و محمد رستم‌پور برای اولین بار از گراش به این شورا راه یافتند. شامحمدی و رستم‌پور مدیران اصلی شش دوره همایش هشتمین آفتاب هستند که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در دهه کرامت در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود. این دو نفر در کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب و همچنین در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش نیز با یکدیگری همکاری دارند.

به گزارش سایت شبکه جوانان رضوی استان فارس، دومین دوره انتخابات شورای سیاست‌گذاری شجر فارس، با حضور مدیران و معاونین حدود ۴۰ تشکل مردمی و شهرستانی زیر سایه خورشید این استان، در دومین روز شوال مصادف با ۲۴ اردیبهشت‌ماه به صورت کاملا مجازی و بر بستر سایت شبکه جوانان رضوی فارس به آدرس Www.ShajarFars.ir برگزار گردید. با پایان یافتن شمارش آرای اخذ شده و صحیح در دو مرحله انتخابات به صورت مجازی، هفت نفر منتخبین مردمی و منتخبین اصلی و علی‌البدل به شورای سیاست‌گذاری راه یافتند که اسامی این بزرگوارن به شرح زیر است:

۱. محمدعلی شامحمدی – شهرستان گراش

۲. مجتبی رحمن‌دوست – شهرستان لارستان

۳. علی‌اکبر یارمحمودی – شهرستان پاسارگاد

۴. امیرحسین تقی‌زاده – شهرستان خرامه

۵. محمد خسروی – شهرستان کازرون

۶. محمد رستم‌پور – شهرستان گراش

۷. مهدی علی‌پور – شهرستان لامرد

دو تن از نمایندگان علی‌البدل این شورا در مرحله دوم نیز حسین کشتکار از شهرستان مرودشت و رضا رحیمی از شهرستان جهرم هستند.

 

محمدعلی شامحمدی، مدیر عامل موسسه هفت‌برکه گراش، که برای دومین بار به عضویت این شورا انتخاب شده است، سابقه‌ی حضور خود و محمد رستم‌پور را در این شبکه به صورت خلاصه اینگونه مرور می‌کند: «سابقه‌ی آشنایی و همکاری من و آقای رستم‌پور با این شبکه، به سال ۱۳۸۹ و شروع مقدمات نمایشگاه عاشورایی روایت آفتاب برمی‌گردد. ما از فروردین ۱۳۹۴ در زمان طراحی اولین همایش هشتمین آفتاب در گراش، به این شبکه ملحق شدیم و پیگیری برای دعوت از خادمان حرم رضوی به گراش را در قالب برنامه‌ی زیر سایه‌ی خورشید شروع کردیم. پس از آن نیز هر سال با برگزاری همایش هشتمین آفتاب، این ارتباط مستحکم‌تر شده است.»

مدیر نمایندگی شبکه جوانان رضوی در گراش، در مورد این شبکه توضیح می‌دهد: «شبکه جوانان رضوی در کل استان‌های کشور نمایندگی دارد، و در هر استان نیز نمایندگی شهرستانی دارد. نمایندگی شهرستان گراش را ما در کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب گراش مستقر کرده‌ایم. در استان فارس، شبکه شجر زیرمجموعه حجت الاسلام و الملسمین انجوی‌نژاد است.»

او در مورد انتخابات این شبکه نیز می‌گوید: «انتخابات این شبکه از استان فارس شروع شده است و امسال برای دومین بار این انتخابات برگزار می‌شود. از تمام شهرستان‌ها یک یا دو نفر کاندیدا می‌شوند و رای‌گیری می‌شود. سال گذشته ۱۵ نفر عضو شورای سیاست‌گذاری شدند، اما امسال به پیشنهاد من، ۷ نفر اصلی انتخاب شدند و دو نفر علی‌البدل.»

عضو شورای سیاست‌گذاری شجر فارس، فعالیت‌های این شورا را اینچنین برمی‌شمرد: «جهت‌دهی و حمایت از نمایندگی‌های شجر در شهرستان‌ها، نظارت بر عملکرد نمایندگی‌ها، اجرای فوق‌برنامه‌هایی مثل اجرای تورها و جهت‌دهی کمک‌های مردمی و …»

شامحمدی در مورد فعالیت‌های شبکه جوانان رضوی (شجر) نیز می‌گوید: «شبکه شجر برنامه‌های ارزشی و منتسب به اهل بیت(ع) مثل شهادت‌ها و میلادها را در طول سال برگزار می‌کند. گل سرسبد این برنامه‌ها، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های شاخص شجر، برنامه‌ی ملی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید» است که به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، تقریبا هزار خادم در گروه‌های سه تا چهار نفری با پرچم متبرک به کل شهرهای کشورمان ایران و کشورهای شیعه‌نشین (همچون مالزی، هندوستان، افغانستان، بحرین، لبنان و…) اعزام می‌شوند. امسال قرار است چهاردهمین دوره‌ی جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار شود.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top