بستن

رقابت ۱۱۸ نامزد برای ۶۵ صندلی شورا

هفت‌‌برکه: انتخابات ۲۸ خرداد در شهرستان گراش در ۳۹ شعبه برگزار می‌شود و ۱۱۸ نفر برای ۶۵ کرسی شوراهای شهر و روستا رقابت می‌کنند.

به گزارش حجت عابدی رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات گراش، دکتر مجید غلام‌پور فرماندار گراش از تایید صلاحیت حدود ۸۴ درصد از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد و افزود: صلاحیت ۱۱۸ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان گراش تایید و صلاحیت ۱۵ نفر از آنها نیز از سوی هیات نظارت رد شده است.

وی با بیان اینکه هر کرسی شورای شهر و روستا در گراش دو رقیب انتخاباتی دارد، تصریح کرد: ۱۱۸ داوطلب در شهرستان گراش برای ۶۵کرسی شوراهای شهر و روستا رقابت می‎‌کنند که از این تعداد ۱۰ کرسی برای شورای اسلامی شهرهای گراش و ارد و ۵۵ کرسی برای شورای اسلامی روستاها در انتخابات این دوره در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان گراش مجموع ثبت نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  را در این شهرستان ۱۳۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶ نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند که مربوط به شهر گراش هستند.

فرماندار گراش با اشاره به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رأی روز ۲۸ خردادماه در شهرستان گراش نسبت به دوره قبل با ۱۰ درصد افزایش به ۳۹ مورد رسیده است که از مجموع شعبه ها، ۹ مورد مربوط به بخش مرکزی است و ۷ شعبه هم به بخش ارد و  بقیه هم به مرکز شهرستان اختصاص دارد.

وی با اشاره به جزئیات شعب اخذ رای در شهرستان گراش، گفت: از تعداد ۳۹ شعبه  اخذ رای تعداد ۳۱ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار است

۸۰۰ نفر در برگزاری انتخابات مشارکت دارند

رئیس شورای تامین شهرستان گراش حضور رای اولی‌ها را در انتخابات پیش رو را پشتوانه محکمی برای اقتدار نظام دانست و افزود: امیدواریم با حضور پرشور و آگاهانه جوانان شاهد خلق حماسه دیگری باشیم 

فرماندار گراش با بیان اینکه تمهیدات لازم در حوزه انتخابات شهرستان اندیشیده شده است، اظهار داشت: برای انتخابات شهرستان گراش همه عوامل مرتبط پیگیر انجام امور انتخابات شامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نظامی و انتظامی و تدارکات هستند و در مجموع ۸۰۰ نفر در برگزاری انتخابات در ۲ نقطه شهری و ۱۷ نقطه روستایی و عشایری و ستاد مشارکت می‌کنند.

دکتر مجید غلام‌پور با اشاره به این که با هدف ایجاد اطمینان در مردم برای رای دادن مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا یکی از موضوعات مهم در برگزاری انتخابات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری است که برای این امر نیز در شعب اخذ رای برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گراش با اشاره به اهمیت تلاش برای تحقق مشارکت بالا در انتخابات، گفت: لازمه چنین کاری، فراهم کردن زمینه‌های حضور همه سلایق و جریانات سیاسی فعال در این عرصه سرنوشت‌ساز است و هر مقدار بتوان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داد به همان میزان توطئه هایی که دشمنان تهیه و تنظم کردند را خنثی می‌کنیم.

دکتر مجید غلام‌پور با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات پرشور در چارچوب قانون مد نظر ماست، تصریح کرد: دولت مجری انتخابات بوده و در چارچوب قانون با تکیه براصل بی‌طرفی، عادلانه فرآیند انتخابات را پیش می برد و از آرای مردم پاسداری می‌کند و در واقع همت هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات در این مقطع از تاریخ باید این باشد که زمینه مشارکت گسترده مردم فراهم و از هر سخن و اقدامی که مشارکت سازنده مردم را در انتخاب شان محدود می‌کند، پرهیز شود.

فرماندار گراش با تاکید براینکه با تخلفات احتمالی نامزدها مطابق مقررات برخورد خواهد شد، خاطر نشان ساخت: ستاد رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان تشکیل شده است و به جرایم رسیدگی می‌کند و با افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند.

وی بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: تمام مدیران و مسئولان مکلف هستند تمام پرسنل و نیروی انسانی زیر مجموعه خود را همراه با امکانات خودرویی به فرمانداری معرفی و در روز انتخابات در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top