بستن

گراشگردی مسئولین با مینی‌بوس

هفت‌برکه: به دعوت شهردار گراش تعدادی از مسئولین به مناسبت سوم خرداد از طرح‌های شهرداری گراش بازدید کردند. کانال عرضی بلوار امام حسین(ع)، پارک‌های شهید سلیمانی، خانواده و فخرآباد، مهمانسرای شهرداری، فرهنگ‌سرای پردیس و فرهنگسرای شهید سلیمانی از جمله مهمترین محل‌های بازدید بود. 

به گزارش پندری، پارک شهید سلیمانی نقطه آغاز تور نیم‌روزه مسئولین بود. به گفته شهردار گراش: «این طرح عید ۱۴۰۰ شروع شد که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه شده و حدود ۶ میلیارد دیگر نیز هزینه نیاز دارد.» به گفته‌ی محسن حسن‌زاده، روابط عمومی شهرداری، به احتمال زیاد این طرح سال بعد افتتاح خواهد شد.

کانال عرضی بلوار امام حسین(ع) واقع در ضلع شمالی بیمارستان گراش دومین پروژه‌ای بود که مینی‌بوسِ مسئولین آن‌جا توقف کرد. با هدف رفع انتقال سریع‌تر آب‌های سطحی در هنگام بارندگی برای این پروژه ۱۲۰میلیون هزینه شده است.

مسئولین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به زیارت قبر شهید گمنام در دانشکده علوم پزشکی گراش رفتند. سومین ایستگاه تور، گلباران قبر شهید گمنام بود که به دعوت رضایی، رئیس آموزش و پرورش انجام شده بود. سرهنگ ستاری و ذبیح‌اله رضایی دو سخنرانِ کوتاه این گلباران بودند.

سومین پروژه‌ای که شهردار درباره‌ی آن برای مسئولین توضیح می‌داد، فرهنگ‌سرای پردیس بود.این فرهنگسرا در بوستان یاران پیش از این به عنوان پیتزافروشی فعالیت داشت و مدت نیز در اختیار اداره فرهنگ ارشاد اسلامی گراش بود. برای بهسازی و تجهیز این فرهنگ‌سرا حدود ۱۳۰ میلیون تومان توسط شهرداری هزینه شده است. فرهنگ‌سرای پردیس با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد، برنامه‌های فرهنگی خود را اجرا می‌کند.

مقصد بعدی تور مسئولین، مهمانسرایِ شهرداری در آتش‌نشانی بود. برای این مهمانسرا که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است ۱۵۰ میلیون هزینه شده است. شهردار می‌گوید این پروژه یک کار ماندگار برای گراش است.

بهسازی پل بلوار شهدا و محوطه‌سازی بیرونی و داخلی گلزار شهدا، دو پروژه‌ای بود که شهردار در داخل مینی‌بوس جزئیات آن را برای مسئولین شرح داد.

تجمع اصلی مسئولین در فرهنگ‌سرای شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود. این فرهنگسرا در محل سابق شورای شهر گراش و در طبقه بالای حمام شهرداری قرار دارد. حسین مهروری شهردار گراش در مورد این پروژه گفت: «یکی از پروژه‌هایی که به تازگی افتتاح کردیم همین فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی بود. این طرح با تفاهمنامه‌ی شهرداری با مجمع‌القرآن فاطمیون به مدت دو سال انجام شده است. به گونه‌ای که امکانات شهرداری را برای تجهیز این مکان بسیج کردیم. شهرداری سخت‌افزار این مجموعه را آماده کرده و اگر نیاز باشد باز هم کمک می‌کند و مباحث نرم‌افزاری و فرهنگی آن را مجمع‌القرآن برعهده دارد.»

حجت‌الاسلام سعید بصیری رئیس مجمع‌القرآن فاطمیون هم در تکمیل صحبت‌های حسین مهروری گفت: «شهردار ما در کنار زیبایی و آبادانی ظاهری شهر، به مباحث قرآنی و مهدوی هم توجه دارند. تا الآن بیش از ۱۰۰ میلیون هزینه کرده‌اند و ما فعالیت‌های فرهنگی، علمی، هنری و قرآنی را انجام می‌دهیم.» بصیری از همه‌ی مسئولین حاضر در جلسه، برای همکاری با فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور که در این پروژه به جمع مسئولین اضافه شده بود به فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد که یک کار زیربنایی است و باید برای آن هدف تعیین کرد. او اضافه کرد نباید فعالیت فرهنگی به فعالیت تبلیغاتی تقلیل پیدا کند.

سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گراش هم از دیگر سخنرانان این جلسه بود که ضمن تبریک سوم خرداد، به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان اشاره داشت.

اما مهم‌ترین صحبت‌های این جلسه را فرسوده، معاون فرماندار مطرح کرد. او به شرب خمر، یکی از ناهنجاری‌های گراش اشاره کرد و گفت: «طی صحبت‌هایی که با رئیس دادگستری گراش، آقای روان‌بین داشتیم، سن استفاده از مشروب به ۱۲ سالگی رسیده است. این یک فاجعه است. البته این‌ها به خاطر مسائل اقتصادی می‌تواند باشد. این موضوع باید با حساسیت بیشتری دنبال کرد. ما روزانه گزارش‌هایی از این دست مشروب‌خواری داریم. باید فعالیت‌ها به صورت عملی صورت بگیرد.»

آخرین پروژه‌های این تور، مرتبط با پارک بود. پارک فخرآباد در محله فخرآباد و پارک بانوان در بلوار شهیدان نام‌آور دو پارکی بود که شهرداری جزئیات آن را برای مسئولین شرح داد. پارک فخرآباد با همکاری خیّر ابراهمی کاکاجی(قنبری) و شهرداری صورت گرفته است که در مرحله‌ی پایانی است. پارک بانوان یا باغ خانواده که زمین آن مهیا شده، یک میلیارد توسط خیر، آقای ابراهیمی و یک میلیارد توسط شهرداری هزینه شده است.

حسین مهروری، شهردار گراش، قاسم فرسوده، معاون فرماندار، سیدعباس جهانبانی، رئیس دفتر نماینده در گراش، مهدی محسن‌زاده، معاون نیروی انسانی دانشکده، سرهنگ ستاری، فرمانده‌ی ناحیه مقاومت گراش به همراه حسین افشار و محمد نام‌آور در این تور حضور داشتند.

3 نظر

  1. خارج شدن از دین و تکفیر آشکار، شرب خمر، خیانت و اعتیاد دیگه تبدیل به پدیده های عادی شده برای همه اعم از مسئولین و خانواده ها. قبح اش ریخته، اگه جدی میگرفتن بعد از ریشه یابی اقدام سفت و سخت عملی و قانونی انجام میدادن. غیرت ایرانی اسلامی همه زنها و مردها، پیر و جوان رنگ باخته. پدر و مادرها، خواهر و برادرها، همسران، فرزندان و … گناه اینا و حق پایمال شده همسر و فرزندهاشون پای من و شما هم نوشته میشه اگه میتونستیم جلوشون بگیریم و نصیحت و اقدامی موثر بکنیم ولی نکردیم.

  2. خیلی خوب شد که امروز یکی از مسئولین به این معضل اشاره کردند. کاش یه آماری هم از قسمت پیدا و پنهان تبعات این معضلاتی که اسم بردم هم به مردم ارایه میشد که مردم بیشتر حواسشون باشه. عوارضی از جمله تجاوز، سو رفتار، افسردگی و خودکشی خانواده ها، ایدز، انواع هپاتیت و سایر بیماری های مقاربتی مثل سفلیس، زگیل و تب خال تناسلی، HPV و … اینا آتش اش آدم های بی گناه و بعدش کل جامعه هم گرفتار میکنه. انتقال این بیماری ها براحتی توی آرایشگاه ها، استخرهای عمومی و استخر منازل و باغ ها، دندانپزشکی و … ممکنه اتفاق بیوفته. والدین و افراد خوش خیال رو از خواب غفلت بیدار کنید تا سرمایه های زندگیشون رو دو دستی حفظ کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top