بستن

پیش‌نهاد فرمانده سپاه گراش به نماینده: تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی

هفت‌برکه: همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سپاه و بسیج، سرهنگ پاسدار وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، خطاب به نماینده مجلس شورای اسلامی متنی ارسال کرد.

ستاری در این نامه که ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، با اشاره به سوابق مردم حوزه انتخابیه، پیش‌نهاد تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را با هدف ایجاد هم‌افزایی و همدلی بیشتر در بین نهادهای مختلف شهرستان و حرکت جهادی و انقلابی جدی‌تر و همدلی افزونتر همه مسئولین منطقه مطرح کرد. 

متن این نامه و عکس‌هایی از فعالیت‌های جهادی بسیجیان را در ادامه بخوانید و ببینید:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیات
ما جز با کار جهادی و جز با کار انقلابی نخواهیم توانست کشور را به سامان برسانیم
(امام خامنه ای مدظله العالی)

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بندگان خوب خدا و همه خدمتگزاران صدیق این نظام اسلامی در این ماه ضیاف‌الله، خداوند رحمان را شاکریم که عمرمان در برهه‌ای از زمان قرار داده است که برکت اسلام عزیز، پرچم سایه گستر حکومت اسلام ناب محمدی (ص) تحت لوای ولی فقیه، عزت‌مندانه به اهتزاز در آمده است و نام این انقلاب اسلامی به برکت وجود امام خمینی (ره) در سرتاسر گیتی شناخته شده است.

امروز افتخار این انقلاب پرورش انسان‌های مجاهد و الگوهای بی‌بدیلی مثل شهدای عزیزمان و شخصیت هایی بی‌نظیر امثال شهید حاج قاسم سلیمانی و علمای اعلامی که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به این مکتب و مردم نمودند.

خواستم به بهانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، این نهاد جهادی که بدنه آن از جوانان و دلسوزان انقلابی تشکیل شده و هدفی جز رضای خداوند متعال و آمالی جز دغدغه خدمت به مردم و عمران و آبادانی در مناطق محروم و تزریق روح امید در کالبد اجتماع هدفی ندارند مطالبی را خدمت شما نماینده جوان، با انگیزه و پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی معروض دارم.

امداد رسانی در سیل و زلزله، ساخت و مرمت منازل روستایی و محرومین، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، مشارکت و هم‌افزایی در مبارزه با بیماری منحوس کرونا، برگزاری رزمایش‌های متعدد کمک مومنانه با تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، ساخت راه روستایی، آبرسانی، کمک به کشاورز و دامدار، ساخت اماکن عام المنفعه (مسجد، مدرسه، پارک و…)، رفع مشکلات و موانع تولید و حمایت از کارگاه‌های زودبازده، مشاوره حقوقی و کمک به رفع مشکلات خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، تنها گوشه‌ای از فعالیت عظیم و شبانه‌روزی گروه‌های جهادی می‌باشد که به صورت مخلصانه و با کمترین امکانات در حال مجاهدت در منطقه هستند. جوانان متعهد و متخصص و انقلابی که در زمینه‌های مختلف، عاشقانه آماده همکاری و مشارکت با نهادهای مختلف در رفع مشکلات مردم هستند.

الحمدلله مردم شهرستان‌های حوزه استحفاظی جنابعالی نیز به تمام معنا حتی از سالهای قبل از انقلاب و بعد از آن، کارنامه بسیار درخشانی در حمایت و پشتیبانی از جریان انقلاب اسلامی در منطقه جنوب کشور داشته و اوج این دلداگی نثار صدها شهید گلگون کفن و هزاران رزمنده و جانباز و آزاده هست.
همانطور که استحضار دارید این منطقه از قدیم‌الایام خاستگاه حکومت اسلامی و الگویی بی بدیل در وحدت بین شیعه و سنی بوده و مردمان خونگرمش به دینداری و لایتمداری، به تمام معنا زبانزد عام و خاص بوده و هستند.

اما با وجود تمام تلاش‌های نهادهای اجرایی و امکاناتی که در طول سالیان پس از انقلاب تاکنون حاصل شده است، متاسفانه محرومیتی که به چشم می‌خورد اصلا زیبنده این مردم عزیز و این منطقه با قدمت نیست و انصافا انسان از دیدن برخی از این محرومیت‌ها و رنج‌ها خصوصا در مناطق روستایی، رنجیده خاطر می‌گردد.

جناب حسین‌زاده، جای بسی سوال و تعجب و حتی تاسف است که با وجود این همه ظرفیت‌های فوق‌العاده بزرگ موجود در منطقه که بالاترین آن همت والای خیرین و انسان‌های پاک طینتی است که با وجود مکنت مالی در اوج تواضع و دینداری، گذران عمر می‌کنند که شاید کمتر جایی باشد که انسانهایش با وجود داشتن مکنت مالی، خود را غرق در مطامع دنیوی نکرده و اصالت و معنویت خودشان را چنان مراقبت کرده‌اند که انسان با مصاحبت و همنشینی با این خوبان به تمام معنا احساس لذت و آرامش می‌کند و این سرمایه عظیم قطعا جز با مراقبت و دینداری و پاکدامنی حاصل نشده است، باید اقرار کرد که این منطقه باید با همه این ظرفیت، خیلی جلوتر از این وضع موجود باشد و با این همه ظرفیت‌های بزرگ، قطب‌های صنعتی و مشاغل گوناگون و رونق کار و تولید در اینجا باید به وفور یافت شود اما متاسفانه بنا به هر دلیل و سلیقه‌ای در این مهم کوتاهی شده است.

لذا مجموعه سپاه و بسیج با توجه به اولویت‌های موجود، خصوصا در مباحث محرومیت‌زدایی در سطح روستاها و با توجه به اینکه الحمدلله شما از جمله مسئولینی هستید که مدام در بین مردم عزیز روستاهای منطقه حضور دارید و پیگیر ظرفیت‌های خوبی در مجلس شورای اسلامی هستید پیشنهاد می‌دهد قرارگاهی به نام «قرارگاه محرومیت زدایی» در منطقه تشکیل و با جدیت و نظرات کارشناسی و احصاء اولویت‌ها جهت رفع مشکلات مردم منطقه خصوصا مناطق روستایی و محروم، با همدلی گامهای موثری به صورت منسجم برداشته شود.

البته این امر مهم قطعا مستلزم ایجاد هم‌افزایی و همدلی بیشتر در بین نهادهای مختلف شهرستان و حرکت جهادی و انقلابی جدی‌تر و همدلی افزونتر همه مسئولین منطقه می‌باشد تا ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه مهم در جنوب کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز باشیم.

قطعا در این مسیر مبارک، مجموعه سپاه و بسیج نیز مانند گذشته اعلام می‌نماید که با تمام توان خود حاضر به همکاری وهم‌افزایی در عرصه‌های مختلف خصوصا مباحث محرومیت‌زدایی، خواهد بود.

” وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ ”

با تشکر برادرتان ستاری

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top