هفت‌برکه: تامین اجتماعی گراش که در حال حاضر با یک کارمند و به صورت شعبه اقماری فعال است، به زودی به شعبه مستقل ارتقا پیدا می‌کند.

مجید غلامپور، فرماندار گراش، از راه‌اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی گراش تا پیش از پایان دولت دوازدهم خبر داد: «با پیگیری‌های انجام شده از اداره کل و همچنین درخواست نماینده محترم، این خواسته بحق مردم گراش به زودی محقق خواهد شد.»

بیمه تامین اجتماعی از جمله اداراتی بود که از زمان شهرستان شدن گراش پیگیری برای افتتاح آن آغاز شد. مشکل اصلی برای راه‌اندازی تامین اجتماعی، کم بودنِ آمار بیمه‌شدگان شهرستان بود. در حال حاضر شعبه اقماری تامین اجتماعی با یک نفر کارمند در یک اتاق در ساختمان سازمان حمل و نقل شهرداری مستقر است. یکشنبه‌ها نیز این شعبه تعطیل است.

روح‌الله رحیمی، رییس تامین اجتماعی لارستان، در مورد شعبه گراش گفت: «شعبه اقماری دیگر هیچ کارآیی خاصی ندارد. این شعبه برای صدور و تمدید اعتبار دفترچه بود که هر دو این خدمات غیر حضوری شده است. ما گراش را نگه داشته‌ایم تا به شعبه مستقل تبدیل شود وگرنه در حاضر کارآیی یک کافی‌نت بیشتر از شعبه اقماری است.»

رحیمی گفت: «خیلی خوشحال می‌شویم که این اتفاق در گراش بیافتد. ما تغییرات آماری را اعلام کردیم و نماینده نیز به جد پیگیر موضوع است. درخواست سال گذشته به هیات امنا ارسال شد که چون در بودجه سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی نشده بود، در نامه تاریخ ۴ اسفند ۱۳۹۹ با آن مخالفت شد.»

رحیمی در مورد دلیل مخالفت هیات امنا تامین اجتماعی گفت: «در نامه دریافتی اعلام شده بود با گسترش زیر ساخت‌های و سرویس‌های الکترونیکی شعبه جدید الزامی نمی‌باشد. در صورت پیش‌بینی شعبه مزبور در چارچوب بودجه سال آینده موضوع بررسی می‌شود. امیدواریم این مساله در بودجه سال جدید سازمان دیده شود. چون شعبه مستقل نیازمند حداقل ۷ نفر نیرو است.»

Bimeh Tamin