بستن

دانش‌آموزان همچنان به امتحان حضوری معترضند

هفت‌برکه: در حالی که برنامه‌ امتحانات خردادماه مدارس اعلام شده است و وزارت آموزش و پرورش اصرار به برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری دارد، دانش آموزان همچنان خواهان برگزاری امتحان مجازی هستند. 

به گزارش هفت‌برکه استدلال وزارت آموزش و پرورش این است که امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شوند. اما از سوی دیگر دانش‌آموزان معتقدند که کلاس‌های آن‌ها به صورت مجازی برگزار شده است و خطراتی که باعث غیرحضوری شدن امتحانات دیگر پایه‌ها شده است در مورد پایه نهم و دوازدهم هم وجود دارد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش امتحانات پایه دوازدهم کشوری و پایه نهم استانی است: «طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می‌شود و دانش‌آموزان پایه دوازدهم در حوزه‌های برگزاری برای امتحان حضور می یابند، سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یامنطقه بصورت مجزا طراحی می شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌دهند.»

با این حال هنوز دانش‌آموزان به روش مختلف به دنبال غیر حضوری کردن امتحان هستند. تعدادی از دانش‌آموزان کلاس‌های نهم و دوازدهم مدارس گراش با نوشتن نامه‌ و امضای آن خواسته خود را از طریق هفت‌برکه پیگیری می‌کنند:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض ادب و احترام خدمت مسئولین محترم

اینجانب به نمایندگی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم شهرستان گراش خواستار منطقی بودن شما هستیم.

مگر این نیست که شرایط بیماری کرونا رو به پیشرفت است؟! و کرونای انگلیسی به تازگی وارد کشور شده است! مگر این نیست که وضعیت شهرستان گراش بد و در حالت هشدار است؟!

مگر غیر از این است که ما در طول این بیماری درس‌ها را به صورت آنلاین خوانده‌ایم؟ مگر خود شما خواستار در خانه ماندن افراد جامعه نمی‌باشید؟! آیا پر کردن یک برگه کاغذ که نام ان برگه‌ی امتحان است از سلامت نسل جوان مهمتر است؟! آیا دانش‌آموزان نهم و دوازدهم باید به خاطر ترس و از دست رفتن تلاش یک یا چندین ساله‌شان باید جان خود را به خطر بیندازند؟ از شما خواهشمندیم منطقی باشید و درست فکر کنید سلامت مهمتر از همه چیز است.

معلوم نیست این بار خواسته دانش‌آموزان به جایی می‌رسد یا نه. اما خبرهای معتبر در مورد نحوه برگزاری آزمون، زمان امتحان و بخش‌های حذف شده کتاب را می‌توانید از سایت مرکز آزمون وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://www.aee.medu.ir دریافت کنید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. سلام
    این امتحان دوازدهم کشوری ک است که ۲۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور سراسری دارد و نهم هم استانی هست و هیچ ربطی به اموزش و پروش نواحی نداره اگر اینطور باشه کنکور هم مجازی مشه(: . گریشنا جان اول یک بررسی بکنید بعد هر خبری رو چاپ.کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top