بستن

شوراششم: محمد خواجه‌پور: در گراش نه اصول‌گرا داریم، نه اصلاح‌طلب

هفت‌برکه: این دور چندین مدیر رسانه‌ای گراش در انتخابات حضور دارند. از میان آن‌ها فعالیت رسانه‌‌ای محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه بارزتز از دیگران است. 

محمد خواجه‌پور فرزند علی متولد ۱۳۵۸ در کشور امارات متحده عربی و مدیر رسانه‌های موسسه هفت‌برکه گراش است. خواجه‌پور که در دوره گذشته نیز نامزد انتخابات بود با مدرک تحصیلی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در انتخابات شورای ششم ثبت‌نام کرد. 

خواجه‌پور در انجمن‌ها و سمن‌های مختلفی عضویت دارد. بعد از انجمن شاعران و نویسندگان گراش، خواجه‌پور عضو هیات موسس انجمن ایکوموس و انجمن رواشناسی گراش است. او در حال حاضر در هیات مدیره موسسه هفت‌برکه و هیات مدیره موسسه آبشار اندیشه عضو است. 

خواجه‌پور در مورد اولویت‌های خود در شورای شهر گفت: «اولین کاری که شورای شهر انجام می‌دهد انتخاب شهردار است و بعد فرآینده‌های دیگر کم‌کم شکل می‌گیرد. من از دوره قبل بر فعال کردن کمیسیون‌های شورا و شهرداری تاکید داشتم. تصمیمات شورا به جای این که مستقیما توسط اعضا گرفته شود در کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری شده و در صحن شورا فقط رای‌گیری باشد تا تصمیمات شورای شهر کارشناسی‌تر شود. در بحث عمرانی اولویت ما کمربندی‌های شهر است که از طریق بودجه‌های شهرداری و ملی این پروژه‌ها را باید فعال کرد.»

خواجه‌پور در پاسخ به پندری در مورد حضور خبرنگاران در شورای شهر گفت: «حضور خبرنگاران فقط گام اول است. بحث شفافیت فراتر از صرف حضور خبرنگاران است و کلیه مزایده‌ها، مناقصه‌ها و پیمان‌های شهرداری باید شفاف منتشر شود تا مشخص شود گردش مالی شهرداری و شورا چگونه است و عملکرد مالی هم طبق قانون شش ماهه منتشر شود.»

با توجه به استعفای متعدد در شورای پنجم خواجه‌پور در مورد احتمال استعفای خودش گفت: «نه فقط شورای پنجم گراش بلکه در شوراهای ادوار گذشته و شهرهای مختلف استعفا داشته‌ایم. استعفا قضیه پیچیده‌ای است و ما در دوره‌های مختلف بین ۱ تا ۴ استعفا داشته‌ایم. باید نگاه ساختاری‌تری به استعفا داشته باشیم. من کسی نیستم که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم. و این بیشتر یک بازی سیاسی داخل شورا است و اگر این بازی را کاهش دهیم احتمال استعفا هم کاهش پیدا می‌کند.»

خواجه‌پور به صورت مستقل وارد فضای انتخاب شده است: «من عضو انجمن‌ها و گروه‌های زیادی هستم ولی این سمن‌ها غیر سیاسی هستند و از طرف آن‌ها معرفی نشده‌ام. در زمان تبلیغات، اعضا به صورت فردی همکاری می‌کنند. در مورد هفت‌برکه هم برای ما حفظ رسانه‌مان مهم است به خاطر همین دوست نداریم انتخابات به استقلال رسانه‌ای ما ضربه بزند. ولی تمام اعضای هفت برکه از دوستان من هستند قاعدتا به شکل فردی همکاری خواهند کرد.»

محمد خواجه‌پور در مورد نقش گروه ده نفره در انتخابات گفت:‌ «در این مرحله کار گروه ده نفره همان‌‌طور که در بیانیه گفته شد دعوت از افراد مختلف است. خود اعضا تصمیم می‌گیرند چه اتفاقی بیافتد و سه فاز تعریف شده است. ما هنوز در فاز اول هستیم و در مورد فازهای بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد. ثبت نام من مستقل است و ارتباطی با گروه ده نفره ندارد.»

این نامزد شورای شهر در مورد احتمال ائتلاف یا کناره‌گیری خود گفت: «فضای انتخابات گراش یک فضای ائتلافی نیست ولی ممکن است فضای این دوره تغییر پیدا کند. من قصد کناره‌گیری به نفع کسی را ندارم.»

گرایش سیاسی خواجه‌پور چیست؟ او پاسخ داد: «در مصاحبه‌ای قبلا توضیح دادم ما در گراش عملا نه اصول‌گرا داریم و نه اصلاح‌طلب داریم. زیرا اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی باید وصل باشد به شاخه‌های اصلی این جریان و متاسفانه این وصل بودن وجود ندارد و شهر ضربه خورده است. دیدگاه من تغییرات اجتماعی سریع‌تر در سطح ملی و در سطح شهر گراش است. البته ساختار شورای شهر جوری است که آن تقسیم‌بندی ملی اصلاح طلب و اصول‌گرا را در آن نمی‌توان تعریف کرد. این تقسیم‌بندی کارایی ندارد و وارد شدن‌اش به شورا ضربه می‌زند و خودم و هم مایل نیستم با رویکرد سیاسی وارد شورا شوم.»

خواجه‌پور در مورد حضور بانوان در شورای شهر گفت: «در مورد حضور بانوان گذشته از حرف‌ها باید به عملکرد افراد نگاه شود. من هر جایی که بودم سعی کردم بانوان حضور فعال و موثری داشته باشند و در شورا هم این‌گونه خواهد بود. خیلی خوشحال خواهم شد که یک نفر از بانوان در شورا حضور داشته باشند اما چه بانوان نماینده‌ای در شورا داشته باشند و چه نداشته باشند خودم را نماینده بانوان در شورا می‌دانم.»

خواجه‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد رد صلاحیت نگرانی دارید؟ گفت: «اصلا. با توجه به ترکیب هیات اجرایی و هیات نظارت فکر می‌کنم افرادی امین و موجه‌ای داریم و ما تجربه رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر گراش نداشتیم و امیدوارم این دوره هم بررسی صلاحیت‌ها به خوبی پیش برود. شکایت‌هایی از طرف آقایان حسنی و باقرزاده از هفت‌برکه و من شده است که برخی تبرئه‌ای شده‌ایم و هیچ‌کدام به مرحله صدور رای نهایی نرسیده است به خاطر همین نگرانی خاصی ندارم.»

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top