بستن

چرا حرف ورزشی‌ها در مورد رییس اداره ورزش و جوانان شنیده نمی‌شود؟

هفت‌برکه: واکنش ورزشکاران به خبر برکناری خداپرست، سرپرست اداره ورزش و جوانان گراش، همچنان ادامه دارد. جمع زیادی از اهالی ورزش دیروز یک طومار به فرماندار شهرستان نوشتند و از خداپرست حمایت کردند، اما فرماندار گراش این طومار را بی‌تاثیر دانست (خبر در هفت‌برکه). در این یادداشت، محسن افشار، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، نقدهایی را به تصمیم مسئولان در مورد برکناری رییس اداره ورزش و جوانان وارد کرده است.

 محسن افشار: در آخرین ساعات وقت اداری امروز شنیدیم سید محمدرضا خداپرست، رییس اداره ورزش و جوانان گراش، به دلایلی که فقط مسئولین بالادستی خبر دارند، قرار است از این پست اخراج یا برکنار شود و از گراش برود. این در حالی است که تقریبا تمامی جامعه‌ی بزرگ ورزش گراش، یعنی تمامی هیئات و باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران و مربیان و داوران، در طوماری از ایشان حمایت کرده و از فرماندار گراش خواسته‌اند در این تصمیم تجدید نظر کند. اما در کمال تعجب، فرماندار اظهار کرده است که این طومارها فایده‌ای ندارد!

حال چند فرضیه وجود دارد:

۱. خداپرست نیروی قوی و توانمندی است.

اگر این فرض درست باشد (که با توجه به طوماری که عرض شد، فرض قدرتمندی است) باید پرسید پس دلیل تعویض ایشان چیست؟ آیا غیر از این است که برای سنجیدن توان یک فرد ورزشی، خود ورزشی‌ها بهترین داوران هستند؟ رئیس اداره ورزش و جوانان با هیئات و باشگاه‌های ورزشی کار دارد و تمامی اینها از ایشان حمایت کرده‌اند. احترام این همه هیئت و باشگاه و ورزشکار را چه کسی باید نگه دارد؟

۲. خداپرست نیروی ضعیفی است.

به فرض این که این گزینه درست باشد، آیا در این برهه که فقط حدود دو ماه از عمر دولت باقی مانده است و مشخص نیست مسئولین بالادستی نیز در دو سه ماه آخر این دولت، خود رأس کار باشند یا نه، تعویض ایشان دردی را دوا می‌کند؟ یا با رفتن ایشان و خلا مدیریتی که پیش خواهد آمد، مشکلی هم بر مشکلات این شهر اضافه می‌کند؟

۳. اگر خداپرست برود، یک نیروی بسیار توانمندتر خواهد آمد.

این فرض را چقدر می‌توان قوی دانست؟ آیا تجربه‌ی مدیران قبلی برای رد این فرض کافی نیست؟ نقد را می‌شود به نسیه عوض کرد؟ اصلا اگر فرض کنیم که این گزینه درست باشد، آیا مسئول جدید در مدت کوتاه می‌تواند کاری انجام دهد، آن هم در این دوران کرونایی و این تعطیلی‌ها؟ آیا رییس جدید قرار است کار بخصوصی انجام دهد که مسئولین می‌دانند اما جامعه‌ی ورزش از آن بی‌خبر است؟

در شهری که شورا ندارد و نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی مدعی است که در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کند و دیگر مسئولین نیز سکوت اختیار کرده‌اند، گوش شنوای این همه ورزشکار کیست؟

3 نظر

  1. جناب فرماندار یک اولین فرمانداری باش که به سخن و درخواست اهل ورزش گوش می کند و خواسته های این جوانان و اهالی ورزش را اجابت می نماید
    جناب نماینده در عزل و نصب ها دخالت نکن اما از خواسته ورزشکاران حوزه انتخابیه خود حمایت کن
    درست است که مدیری نه با طومار می اید نه میرود اما اگر ملاک موففیت باشد چی؟ اگر قوی باشد اما در باند نباشد؟ چی؟
    ایا اثری ندارد در ماندن و رفتن .من ورزشی نیستم اما دغدغه این جوانان همشهری و ورزشکاران شهرم برایم مهم و قابل احترام است
    حداقل کار شنیدن حرف این علاقمندان به ورزش و دلایل انها برای ابقا و یا ارائه دلایل منطقی و ورزشی و غیر سیاسی برای کنار گذاشتن به افکار عمومی است

  2. درود جناب افشار
    نماینده مکرر فرمودند که در جاهایی که مردم از او بخواهند ورود خواهد کرد و طبق نظر مردم عمل می‌کند. باید در این باره نیز از ایشان درخواست کرد.
    نکته ی قابل توجه و مهم دیگر این است که باید از فرماندار محترم سوال کرد، نفس این تغییر و تحولات در واپسین ماه های دولت با چه هدفی انجام می‌شود؟

  3. ابن که نماینده ای بگوید من در عزل و نصب‌ها دخالت نمیکنم مثل این است که یک جراح بگوید من به اتاق عمل وارد نمی‌شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top