بستن

سرقت و کلاهبرداری به بهانه تست کرونا

هفت‌برکه: پلیس به دنبال شناسایی یک مرد و دو زن است که به بهانه تست کرونا به در منازل مراجعه می‌کنند.

سرهنگ اسلامی‌مهر فرمانده انتظامی شهرستان گراش در تماس با هفت‌برکه گفت: «گزارش شده است که یک مرد و دو زن در شهر گراش با هدف سرقت طلا و جواهرات و همین‌طور کلاهبرداری به در منازل مراجعه می‌کنند. این افراد با اعلام همراه داشتن تست یا واکسن کرونا اقدام به شناسایی خانه‌های خالی می‌کنند.»

فرماندهی انتظامی گراش گفت: « این نوع از سرقت پیش از این در شیراز رخ داده است اما خوشبختانه مجرمین در گراش موفق نبوده‌اند. از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده افرادی که به عنوان کارشناس بهداشت در محله حضور دارند حتما از آنان کارت شناسایی بخواهند و موارد مشکوک را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.»

سرهنگ اسلامی‌مهر گفت:‌ «هدف اصلی این سارقین افراد سالخورده و خانه‌های خالی است. به همین علت لازم است که خانواده‌ها به سالخوردگان در این مورد اطلاع‌رسانی و برای ایمن‌سازی خانه‌های خالی اقدام کنند.»

مهندس علیرضا مساح معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: «مراجعه‌های نیروهای بهداشتی به در منازل با خودرو سازمانی و همچنین کارت‌شناسایی است. این مراجعات در ساعت‌های اداری انجام می‌شود. در ساعت غیر اداری مراجعه به در منازل برای تست کرونا فقط با هماهنگی قبلی انجام می‌شود.»

نمونه‌های زیادی از این نوع شگردهای کلاهبرداری و سرقت از زمان شیوع کرونا در شهرهای همدان، شیراز، قم، مهاباد و بیرجند در سایت‌های خبری منتشر شده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. سلام .همشهریان محترم بلافاصله موضوع رو به پلیس ۱۱۰ گزارش کنید .اصلا نه این مورد به هرمورد مشکوک این چنینی برخوردید فورا گزارش کنید وبی تفاوت ازکنارش رد نشین .نه هزینه داره ونه شمارو بخاطر همچین قضیه ای بازخواست میکنن….چه خوبه هرخانواده یه شماره تلفن شبانه روزی از هر ارگانی داشته باشن برا صحت وسقم همچین قضایایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top