بستن

شوراششم: علیرضا دانشور، یک چهره‌ی فرهنگی-ورزشی دیگر از دانشکده علوم پزشکی

هفت‌برکه: در روزی که چند چهره‌ی ورزشی برای انتخابات ششمین دوره شورا ثبت نام کردند، علیرضا دانشور نیز برای دومین بار شانسش را در این عرصه به آزمایش گذاشت. دانشور به عنوان چهره‌ی ورزشی در گراش شناخته شده‌تر است، اما این بار حضورش در انتخابات را با توجه به فعالیت‌های فرهنگی‌اش صرفا منتسب به ورزش نمی‌داند.

علیرضا دانشور متولد ۱۳۶۴ و فرزند عبدالغفور است. او کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد و در حال حاضر به عنوان دانشجوی دکترای در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی مشغول تحصیل است. او همچنین کارمند دانشکده علوم پزشکی گراش است. او در دوره‌ی پنجم نیز به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر حضور داشت.

او با بیان این جمله که «بر همان عهدی که بستیم، هستیم» اعتماد و میدان دادن به جوانان که شعار دوره‌ی قبل او بود را تکرار می‌کند و می‌گوید: «جوانان باید بیایند و پای کار باشند، امیدوارم مردم عرصه را برای جوانان باز بگذارند تا در تخصص‌های مختلف از پتانسیل و انرژی‌شان در راستای خدمت به مردم، استفاده کنند.»

«شورا بودن شورای ششم» اولویتی است که دانشور مد نظر دارد و به خبرنگاران توضیح می‌دهد: «این که شورای ششم بتواند شورایی عمل کند به نظر من اولویت مهم و اساسی به دید بنده است. شورایی می‌تواند خوب عمل کند که خودش به معنای واقعی شورا باشد. اما نیازمندی‌های شهر خیلی زیاد است. بحث فضای فیزیکی و عمرانی جایگاه خودش را دارد و ساخت‌وسازهای حاشیه شهر هم اولویت است و همچنین منابع طبیعی شهر که هر سال به نسبت سال قبل فاجعه است. منابع طبیعی و اراضی را داریم از بین می‌بریم و معضل بزرگی است که حتی نیاز به توضیح ندارد.»

دانشور نیز به عملکرد شورای پیشین انتقاد دارد و می‌گوید: «انتقادها زیاد است. منحل شدن، شفاف سازی نکردن و استعفای مستمر و پی در پی افراد، این‌ها هر کدام انتقاد است. من کاندیدا فقط انتقاد نمی‌کنم یک شهروند عادی هم این انتقاد را به جا و حق خودش بداند و عزیزانی که منتخب مردم هستند باید جوابگو باشند.»

او که احساس تکلیف را برای حضور در انتخابات جمله‌ای کلیشه‌ای می‌داند دلیل حضورش در این دوره را این طور توضیح می‌دهد: «من قصد ورود نداشتم. علی‌رغم این که دوستان از قبل با تماس و پیغام و حضوری تقاضای شرکت در انتخابات را از من داشتند، تا این که دیروز از روحانیون و معتمدین و گروه‌های یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و جامعه ورزش جمعا من را در تنگنا قرار دادند برای حضور در انتخابات که نگویم احساس تکلیف به طور کل لطف و حمایت دوستان و اعلام آمادگی برای حمایت این عزیزان از من باعث شد برای ثبت‌نام اقدام کنم.»

او معتقد است حضور خبرنگاران در جلسات شورا عامل پیشرفت و رشد شورا است و می‌گوید: «کاملا موافق حضور خبرنگاران در جلسات شورا هستم. چون حضور آن‌ها را عامل پیشرفت و رشد می‌دانم و مصوبات شورا و جلسات شورا باید شفاف‌سازی و از سوی رسانه‌ها نقد بشود این موضوع خودش عامل رشد و پیشرفت است.»

دانشور حضور بانوان قوی و توانمند را در شورا الزامی می‌داند و بیان می‌کند: «طیف وسیعی از جامعه ما زنان هستند و باید یک نیروی توانمند این سمت را به عهده بگیرد. یکی نباید بیاید که فقط یک پست شورا را اشغال کند. حضور بانوان توانمند که از جنس خانم‌ها باشد ضروری است.»

#شوراششم #نامزد۲۶

خبرها و سوابق علیرضا دانشور در هفت‌برکه

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top