بستن

معاون فرماندار: مشارکت حداکثری محور اصلی رسانه‌ها در انتخابات باشد

هفت‌برکه: امروز صبح، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، معاونت امنیتی فرمانداری و نمایندگان دستگاه‌های نظامی و امنیتی میزبان اصحاب رسانه بودند تا در مورد نحوه‌ی پوشش انتخابات خردادماه هم‌اندیشی کنند.

به گزارش هفت‌برکه، قاسم فرسوده، معاون فرماندار گراش، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و تشکر از دستگاه‌های امنیتی انتخابات، درباره‌ی ضرورت برگزاری چنین جلساتی گفت: «انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان مجلس شورای اسلامی که در برخی شهرها برگزار می‌شود، در این دوره بسیار مهم است. با توجه به اهمیت موضوع، باید همگان در جهت حضور فعال و مشارکت حداکثری تلاش کنیم.»

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گراش گفت: «مجموعه فرمانداری در این انتخابات نیز دو موضوع اصلی را دنبال می‌کند: یکی بحث برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است، و دیگری ایجاد مشارکت حداکثری مردم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.»

فرسوده ضمن تشکر از خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: «خبرنگاران از زمان ثبت نام در فرمانداری مستقر بودند و اطلاع‌رسانی می‌کردند. در این شرایط خاص کشور که از یک طرف کرونا و از طرف دیگر تحریم‌ها و شرایط اقتصادی و‌ گرانی‌ها مردم را گرفتار کرده است، دشمن به دنبال سوء استفاده و مایوس کردن مردم برای عدم شرکت در انتخابات است. اما مردم ما آگاه هستند و شرایط خاص کشور را درک می‌کنند و هر جا لازم دیدند، محکم شرکت می‌کنند. ما نیز باید پیشگیری کنیم و جلوی توطئه دشمن را بگیریم و مردم را دلسرد نکنیم.»

معاون فرماندار اشاره‌ای نیز به مسائل شورای پنجم و نقش رسانه‌ها کرد: «در دوره قبل شورا، در فضایی که به وجود آمد، متاسفانه بعضی از دوستان مقداری به این مسائل دامن می‌زدند. مردم هم در این قضایا خیلی ناراحت می‌شدند. الآن در انتخاباتی که در پیش داریم، لازم است که از این مسائل فاصله بگیریم. به کسانی که داوطلبانه وارد شده‌اند بی‌احترامی نشود و تا چیزی قطعیت پیدا نکرده، مطرح نشود و تهمتی به کسی وارد نشود.»

فرسوده در انتها، در مورد تبلیغات پیش از موعد نیز به رسانه‌ها و نامزدها یادآوری کرد: «هنوز تبلیغ ممنوع است. پرونده‌ی داوطلبان در هیات اجرایی بررسی می‌شود و بعد به هیات نظارت می‌رسد. بعد که لیست تاییدشده‌ها مشخص شد و زمان تبلیغات فرا رسید، نامزدها می‌توانند به این کار بپردازند.»

سرهنگ ‌انصاری، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش، نیز این جلسه را یک جلسه‌ی تعاملی و هم‌اندیشی خواند، و بر نقش رسانه‌ها در این انتخابات تاکید کرد.

در ادامه نیز خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها نظرات و درخواست‌های خود را در مورد فضای انتخابات و نحوه‌ی پوشش خبرهای انتخاباتی بیان کردند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. معاون محترم فرماندار قبل از هر انتخاباتی درباره اینکه باید مشارکت را بالا برد حرف می‌زنه. ولی در کمال ناباوری جلو هر گونه رویش در شهرستان که بخواد تنور مشارکت رو گرم کنه به بهانه نداشتن مجوز می‌گیره. خودش هم میدونه که گرفتن مجوز برای فعالیت سیاسی حد اقل یک سال زمان می‌بره. بنابراین حرف ایشون قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top