بستن

شوراششم: اکبر باقرزاده: برخی افراد مصلحت دانستند که شورا منحل شود

هفت‌برکه: اکبر باقرزاده دومین عضو شورای پنجم در زمان انحلال آن بود که برای نامزدی در انتخابات شورای ششم ثبت نام کرد. مصطفی خورشیدی، دیگر عضو شورا، در اولین ساعات روز اول برای ثبت نام آمده بود؛ اما باقرزاده آخرین ساعات روز آخر را برای ثبت نام انتخاب کرد.

باقرزاده در دوره پنجم برای اولین بار در انتخابات شورا شرکت کرد و به عنوان هفتمین نفر انتخابات، دومین عضو علی‌البدل شورا شد. او پس از استعفای حبیب‌الله مهرابی از شورا در همان هفته‌های اول شروع به کار شورا و انصراف عبدالرضا هرمزی، عضو علی‌البدل اول از حضور در شورا، به شورا وارد شد. در شروع سال دوم شورا، باقرزاده عنوان سخنگویی را از فوزیه ناصری گرفت؛ و در شروع سال سوم، او با استفاده از امتیاز رزمندگی‌اش، در رقابت با خورشیدی به ریاست شورا انتخاب شد. این مساله باعث تشدید اختلافات درونی شورای شد و در پی آن، فوزیه ناصری از حضور در جلسات شورا سر باز زد تا در نهایت چند ماه بعد کار به انحلال شورا بکشد.

رییس شورای پنجم در زمان انحلال شورا اینگونه در مورد این شورا اظهار نظر می‌کند: «الآن موقع جواب دادن نیست و در فرصت مناسب صحبت می‌کنم.» باقرزاده تاکید می‌کند: «من تا آخرین روز در ساختمان شورا ماندم و خدمت مربوط به شهر را پیگیری می‌کردم؛ تا زمانی که ساختمان شورا توسط استانداری پلمب گردید.»

او در مورد استعفاهایی که در نهایت به انحلال شورا انجامید نیز می‌گوید: «من همه تلاشم را کردم که این استعفاها انجام نشود. نه فقط من، بلکه همه معتمدین شهر و حتی نهادهای امنیتی تلاش کردند. جلسات متعدد توسط معتمدین در شورا گرفته شد که شورا منحل نشود. اما برخی افراد مصلحت در آن دانستند که شورا منحل شود.»

بدین ترتیب، باقرزاده هدفش را از شرکت در انتخابات شورای ششم اینگونه ترسیم می‌کند: «هدف من از شرکت در این دوره، اتمام کارهای نیمه‌کاره‌ی شورای پنجم است.»

اکبر باقرزاده فرزند حسن‌علی، متولد ۱۳۴۸ و کارشناس معماری است. او به کار ساخت‌وساز اشتغال دارد و عضو انجمن انبوه‌سازان استان فارس است.

باقرزاده در مورد حضور رسانه‌ها در جلسات علنی شورا نیز می‌گوید: «من استقبال می‌کنم، اما تا جایی که شورا با مشکل مواجه نشود. جایی که به اسرار مردم و اشخاص مرتبط است، مخالفم.»

باقرزاده در جواب به این سوال که آیا از طرف نهاد، گروه یا هیات امنایی به انتخابات پا گذاشته است یا نه، می‌گوید: «فعلا نه.» او در پاسخ به این که چرا ساعت‌های آخر را برای ثبت نام انتخاب کرده است، می‌گوید: «هر کسی برای ثبت نام می‌تواند وارد فرمانداری شود. در زمانی که انتخاب شد دیگر این انتخاب را ندارد که هر لحظه دلش می‌خواهد از شورا برود.»

او در مورد جناح سیاسی‌اش هم اینگونه جواب می‌دهد: «من اصلا دنبال این مسائل نیستم. من اهل عملم و مشکل مردم را می‌بینم. مشکلات مردم در این دو سال چند برابر شده است. اگر هر کسی رای آورد بتواند در همین حوزه شهری مشکلات مردم را حل کند، به نظر من باید کارنامه‌ی خوبی به آنها بدهیم. وقت شعار دادن ما هم گذشته است. کارنامه ما مشخص است و دیگر نیازی به شعار دادن نیست.»

او در مورد عملکرد شورای پنجم نیز می‌گوید: «ما علاوه بر حوزه عمران، در حوزه کلان هم کار کرده‌ایم. من به شدت از عملکرد شورای پنجم دفاع می‌کنم. در همین مدت کارهای بزرگی انجام شد. که بعد هر وقتی لازم شد به تفصیل می‌گویم.»

باقرزاده در مورد امکان کناره‌گیری یا ائتلاف نیز می‌گوید: «اگر کسی قوی‌تر باشد، به نفعش کنار می‌روم.»

نظر باقرزاده در مورد حضور بانوان در شورا نیز اینگونه است: «جوابش سخت است. در صورتی که کارآیی و همگرایی با شورا داشته باشد.»

او در ابتدای صحبتش از فرماندار و افراد ستاد انتخابات که در این یک هفته زحمت زیادی کشیدند تشکر می‌کند.

تکمیل خبر: بازگشت باقرزاده در اعتراض آخر

روز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰، باقرزاده از کسانی بود که نامش در لیست رد صلاحیت‌شدگان دیده می‌شد. او در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه گفت: «من هنوز نامه را دریافت نکرده‌ام. اما در صورتی که رد صلاحیت شده باشم، حتما اعتراض می‌کنم. باز هم هر چه خیر است پیش می‌آید.»

صلاحیت او در مرحله‌ی هیات نظارت استان هم تایید نشد، اما با اعلام نتایج آخرین مرحله از اعتراض به رد صلاحیت‌ها در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ که در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انجام می‌شود، تنها اعتراض اکبر باقرزاده مورد قبول قرار گرفت و با تایید او، لیست نامزدهای شورای شهر گراش به ۲۷ نفر رسید.

 

#شوراششم #نامزد۳۲

خبرها و سوابق اکبر باقرزاده در سایت هفت‌برکه

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top