بستن

شوراششم: بهمن خیلتاش به دنبال مدرن‌سازی سیستم شهرداری / انصراف داد

هفت‌برکه: بهمن خیلتاش یکی از کارمندان شهرداری گراش بود که ظهر آخرین روز ثبت نام انتخابات شورای ششم به فرمانداری آمد.

بهمن خیلتاش فرزند اسماعیل، متولد ۱۳۶۰ و در حال حاضر مسئول امور مالی شهرداری است. او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه پیام نور شمیرانات تهران دارد.

خیلتاش خلاصه‌ای از سوابق خود را لیست می‌کند: «از سال ۹۲ در شهرداری استخدام شدم. دو سال شهرداری بندرعباس بودم و از سال ۹۴ در شهرداری گراش در حوزه آی‌تی و درآمد و شهرسازی فعالیت داشتم. ۹ ماه است که مسئول امور مالی شهرداری هستم.»

او در جواب به این سوال که آیا مورد حمایت گروه یا ارگان خاصی است؟ گفت: «فعلا مستقل شرکت کرده‌ام. ولی اگر در آینده بدانم که می‌توانم با افرادی کار کنم، حتما تعامل می‌کنم.»

خیلتاش هدفش را از حضور در انتخابات این طور عنوان کرد: «اصرار دوستان این بود که در شورا یک شهرداری‌چی باشد که از مسائل سر در بیاورد. اطلاعاتی که من در این حوزه دارم به درد مردم می‌خورد. هر چیزی که در چارچوب قانون باشد می‌توان کار کرد و در این چند سال برای مردم انجام داده‌ام و در مدتی که در شهرداری بودم این موضوع را ثابت کرده‌ام. فعلا شعاری ندارم. باید ببینیم شرایط آن زمان چیست.»

او در جواب به این سوال خبرنگاران که در صورت ورود به شورای شهر چه اولویت‌هایی برای شهر دارد، گفت: «متاسفانه سیستم شهرداری به صورت سنتی اداره می‌شود و چون مجموعه هنوز یکپارچه نیست، باعث نارضایتی مردم می‌شود. تفکرات روز سیستمی هنوز بر شهرداری حاکم نیست. این مساله در تمام حوزه‌های شهرسازی و فرهنگی و عمران و مالی و…. وجود دارد. در شورا چون کمیسیون‌های حوزه‌های مختلف در شورا فعال نیست به این خاطر بودجه شهرداری از واقعیت به دور است. حتی برآورد آن هم اشتباه است. شما اگر می‌خواهید الان بودجه برای سال بعد بریزید، باید کمیسیون‌ها و اعضا تصمیم‌گیری کنند که اولویت‌بندی انجام شود. یکی از کارهایی که شورا باید انجام دهد تشکیل کمیسیون‌های مختلف در حوزه‌های شهرسازی و عمران و کمیسیون فرهنگی و اقتصادی و منابع و مصارف است.»

او در مورد حضور خبرنگاران در جلسات شورا عقیده دارد: «شفافیت باید باشد و شورا باید هر جلسه مصوباتش را ارائه کند. شورا باید دبیر داشته باشد که بلافاصله مصوبات را منتشر کند. اعتقاد دارم خبرنگار باید در تمام جلسات حضور داشته باشد و همه اخبار را به مردم منعکس کند. حتی قبل از مصوبه، نظرسنجی مردمی انجام شود.»

تکمیل خبر: خیلتاش: به نفع کسی کنار می‌روم که دارای تخصص، تعهد و سلامت اداری باشد.

روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در آخرین روز مهلت تبلیغات انتخاباتی، دو تن دیگر از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر گراش از ادامه راه انصراف دادند تا تعداد نامزدها به ۱۵ برسد: بهمن خیلتاش، مدیر امور مالی شهرداری، و مهدی دژآباد، وکیل پایه یک دادگستری.

بهمن خیلتاش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «با توجه به جمیع شرایط، احساس می‌کنم حضورم در شهرداری موثرتر است و می‌توانم از اینجا به شورای شهر هم کمک کنم. بیشترین هدف من شفافیت بود تا مردم بدانند عوارض و بهای خدماتی که به شهرداری می‌پردازند کجا هزینه می‌شود و در مقابل چه خدماتی از شهرداری دریافت می‌کنند.»
او افزود: «بنده به نفع کسی کنار می‌روم که دارای تخصص، تعهد و سلامت اداری باشد و از موقعیت خود در شورا به جهت تامین منافع خود و اطرافیانش استفاده نکند.»

مصاحبه کامل هفت‌برکه با بهمن خیلتاش درباره‌ی انصرافش را بخوانید (اینجا)

سوابق و خبرهای بهمن خیلتاش در هفت‌برکه

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top