هفت‌برکه: کمتر از پنج ماه به پایان دوره شورا، شورای اسلامی شهر ارد رای به برکناری روح‌الله جمالی، نخستین شهردار ارد، داد.

به گزارش ارد شهر من، سرانجام بعد از مدت‌ها کش‌مکش و ارسال نامه‌هایی از برخی ارگان‌ها به شورای شهر ارد برای برکناری شهردار، در جلسه شورای شهر ارد که روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد، ۴ نفر از اعضای شورای شهر ارد به برکناری روح الله جمالی اولین شهردار ارد رای مثبت دادند.

به رغم این که انتظار می‌رفت اعضای شورای شهر ارد اجازه دهند که شهردار ارد به خاطر خدماتش روز شنبه خود استعفا دهد و احترام وی حفظ شود، ولی تمامی اعضا با این مسئله موافقت نکردند.

در نهایت رأی‌گیری برای استیضاح شهردار ارد برگزار شد و ۴ عضو از ۵ عضو شورای شهر ارد به برکناری و استیضاح روح‌الله جمالی شهردار ارد رای مثبت دادند.

نگهدار قاسمی، رئیس شورای شهر ارد، در گفتگو با ارد شهر من گفت: کوتاهی در عمل به مصوبات شورا و ناتمام ماندن کارهای عمرانی، از دلایل برکناری شهردار ارد بود.

قاسمی گفت: بدیهی است که اصلی‌ترین وظیفه‌ی شورا در مرحله اول، انتخاب فردی متخصص و امین و متعهد به عنوان شهردار بوده که بازوی اجرایی مدیریت شهری بوده و در مرحله دوم ارائه راه‌حل‌ها و تصویب لوایح و طرح‌هایی است که به خیر و صلاح مردم بوده و بتواند به توسعه متوازن شهری کمک کند و در مرحله بعدی، وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهردار و مجموعه تحت مدیریتی وی و عملیاتی شدن مصوبه‌هاست. اما در میان آنچه بایستی سرلوحه اصلی شورا قرار گیرد فدا نکردن منافع شهروندان و جمع به منافع فرد است و این فرد هر کسی می‌خواهد باشد.»

رئیس شورای شهر ارد در ادامه به ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی در ارد اشاره کرد و گفت: شهردار، در عمل به برخی از تعهدات، موفق نبود و عدم اجرای مصوبات شورا، تاخیر در اجرا، ناتمام ماندن کارهای عمرانی از جمله دلایل استیضاخ شهردار بود که متاسفانه در طول خدمت خود نتوانست به برخی از آنها عمل کند.

همچنین با نظر اعضای شورای شهر ارد، حسین باروزه که پیش از ارتقا ارد به شهر، سابقه دهیاری ارد را داشت به عنوان سرپرست موقت شهرداری ارد انتخاب شد.

جمالی ۲۸ تیرماه ۱۳۹۷ با رای شورای اسلامی شهر ارد و با حکم اسماعیل تبادار، استاندار سابق فارس، به عنوان اولین شهردار ارد منصوب شده بود.

13970428 Arad 158

تکمیل خبر

 ادامه بحران در شهرداری ارد: باروزه شهرداری را نپذیرفت

به گزارش ارد شهرمن، پس از چندی تنش و ناهماهنگی، شورای اسلامی ارد، روز جمعه ۱۳ فروردین، رای به برکناری روح‌اله جمالی شهردار این شهر داد و حسین باروزه را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرد.

این برکناری آغاز تنش و انتقاد از وضعیت شهری، نحوه برکناری و…در شهر ارد بود، بلافاصله بعد از این برکناری، دهیار سابق ارد در بیانیه‌ای از پذیرفتن سرپرستی در شهرداری ارد خودداری کرد.

حسین باروزه دهیار سابق ارد و کارشناس شهرداری است. در متنی که حسین باروزه برای ارد شهر من ارسال کرده آمده است:

مردم شریف و فهیم شهر ارد / سلام
بسیار خرسندم که خداوند سبحان در چند سال اخیر توفیق خدمتگزاری به شما مردم لایق تکریم، به بنده عطا فرموده است.

ضمن تشکر از پیشنهاد شورای محترم اسلامی شهر ارد مبنی بر معرفی بنده به عنوان سرپرست شهرداری، اینجانب به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی سرپرستی شهرداری ارد را در این زمان و با شرایط کنونی نخواهم پذیرفت و بر خود واجب می‌دانم از زحمات جناب آقای مهندس جمالی نوبندگانی بابت خدمات فراوانشان به ارد سپاسگزاری نمایم.

امیدوارم شورای محترم اسلامی شهر ارد و همچنین شهردار محترم با نهایت صبر و حوصله و بدور از هر گونه حاشیه کماکان مانند گذشته خدمتگزار مردم شریف، مهربان، بی‌ریا و باهوش ارد باشند و اینجانب هم در سنگر فعلی در کمک به مجموعه شورا و شهرداری دریغ نخواهم کرد.

Hosein Baroozeh