بستن

۶۵۴ کیلومتر رکاب‌زنی در یک هفته برای ترویج دوچرخه‌سواری

هفت‌برکه: شش دوچرخه‌سوار گراشی قرن جدید را با رکاب‌زنی هفت‌روزه برای حمایت از دوچرخه‌سواری شروع کردند.

به گزارش هفت‌برکه، حاج عباس پرهیزگار، محمدرضا کارگر، مجتبی اسدی، محمدرضا طالبی‌نژاد، علی شمسی و جلال ایزدی از اعضای هیات دوچرخه‌سواری گراش، مسیر ۶۵۴ کیلومتری گراش، جهرم، فسا، استهبان، داراب، زرین‌دشت، و گراش را رکاب زدند. آنها جمعه ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۹ سفرشان را شروع کردند و دیروز جمعه ششم فروردین ۱۴۰۰ در میان استقبال جمعی از ورزش‌دوستان به گراش برگشتند.

جلال ایزدی در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت این گروه با شعار «قرن جدید، پشتیبانی از دوچرخه‌سواری» به این سفر اقدام کرده است. او در مورد برنامه‌ی گروه نیز می‌گوید: «ما روزانه به طور میانگین ۹۰ کیلومتر رکاب زدیم، از صبح بعد از نماز تا غروب. به دلیل تاربکی هوا و خطرات جاده، شب‌ها حرکت نمی‌کردیم مگر این که مجبور باشیم و بخواهیم به آبادی برسیم. ما در چند روز اول با باد شدید مواجه بودیم ولی مقاومت کردیم. رکاب زدن در باد خیلی سخت است و انرژی دو برابری نیاز دارد، مخصوصا زمانی که رو به باد رکاب می‌زنیم.»

ایزدی در مورد برنامه‌ریزی سفر می‌گوید: «تمام برنامه‌ریزی و هزینه‌های این سفر هفت‌روزه به صورت شخصی بوده و از طرف هیچ نهاد و ارگانی مورد حمایت قرار نگرفتیم. البته تشکر ویژه داریم از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و همچنین فرمانده حوزه مقاومت شهید قاسم بهادری که برای اسکان در بعضی از شهرها، هماهنگی لازم را انجام دادند.»

ایزدی که از اعضای هیات دوچرخه‌سواری گراش است، می‌گوید: «این هیات از سال ۹۷ به صورت رسمی شروع به کار کرده است، ولی متاسفانه هیچ مسئولی تاکنون نتوانسته است برای ما پیست دوچرخه‌سواری بسازد و این باعث بی‌رغبتی دوچرخه‌سواران شده است. این یکی از موارد اصلی عدم پشتیبانی از دوچرخه‌سواران و هیات است. تقاضایی که از مسئولین امر داریم، بخصوص با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری، پشتیبانی از ورزش دوچرخه‌سواری در گراش است. ان شاء الله با توجه به شروع سال جدید، مسئولین بتوانند استارت پیست دوچرخه‌سواری را به صورت استاندارد و در مکانی مناسب بزنند. البته انتظار داریم که از هیات دوچرخه‌سواری نیز مشورت گرفته شود تا از تجربیات این هیات نیز استفاده شود.»

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گراش، سرپرستی این گروه شش‌نفره را عباس پرهیزگار، از پیش‌کسوتان دوچرخه‌سواری در گراش، به عهده داشته است. پرهیزگار پیش از این نیز به تنهایی یا با همراهی دیگران، مسیرهای زیادی را با دوچرخه و موتورسیکلت طی کرده است (خبرها در هفت‌برکه + و +  و + و +).

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. قرن جدید؟؟؟ یعنی سال ۱۴۰۱؟
    پس برید و سال ۱۴۰۱ تشریف بیارید
    خواستین کاری جدید انجام بدید کلا زدید خراب کردیدا.قرن ۱۵ از سال ۱۴۰۱ شروع میشه عزیزان عاشق رکاب زدن

  2. کاکای گرامی از شروع ۱۳۰۱ تا پایان ۱۴۰۰ میشه قرن ۱۴ .
    و
    از شروع ۱۴۰۱ میشه قرن جدید😉.
    ولی هی از رسانه ملی بگیر تا رسانه محلی همش اشتباه میگن😃

  3. گریشنا جان قبلا غکسهایی رو که میذاشتی یه فلش چپ و راست عکس بود که روی اون کلیک می کردیم می رفت عکس قبلی یا بعدی
    اما الان نداره که و برای دیدن هر عکس باید فلش بک بزنی که
    خو این چه کاریه
    قبلا بهتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top