بستن

تله ۵۰ میلیاردی یک بورس باز

هفت‌برکه: یک کارمند سابق بیمارستان گراش که با وعده‌های دروغین اقدام به جذب سرمایه‌های شخصی نزدیک به ۲۵۰ نفر کرده بود، دیشب ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در آخرین روزهای کاری سال ۱۳۹۹ بازداشت شد.

سعید کشاورز دادستان عمومی و انقلاب گراش در گفتگو با هفت‌برکه در مورد شیوه کار این فرد گفت: «این فرد کارمند سابق  و غیر بومی دانشکده علوم پزشکی گراش است که با جلب اعتماد همکاران خود در بیمارستان سرمایه آن‌ها را با وعده سودهای بالا به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس جذب می‌کرد.»

دادستان گراش در مورد اتهام این فرد گفت: «با توجه به این که بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این پرونده چرخش مالی وجود داشته است، این فرد از سوی دادستانی به اخلال در نظام اقتصادی متهم شده است و پرونده به جز شکایت تعداد زیادی شاکیان خصوصی، از نظر عمومی نیز در درست بررسی است.»

کشاورز در مورد تعداد شاکیان این پرونده گفت: «در حال حاضر ۲۸ نفر اقدام به شکایت کرده‌اند. اما با توجه به اعترافات اولیه متهم و اسناد به دست آمده احتمالا تعداد شاکیان که از اقشار مختلف به ویژه پزشکان و کادر درمان هستند، به حدود ۲۵۰ نفر خواهد رسید. افرادی دیگری که سرمایه‌های خود را به این فرد سپرده‌اند نیز می‌توانند برای طرح شکایت به دادگستری گراش مراجعه کنند.»

دادستان گراش ضمن هشدار به شهروندان در مورد سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی گفت: «مواردی که افراد با فریب، وعده کسب سود خارج از عرف می‌دهند به طور یقین به کلاهبرداری منتهی خواهد شد. در سال‌های گذشته نیز پرونده‌های مشابه‌ای در شهرستان وجود داشته است که افراد با طمع و به دنبال کسب سودهای بالا، سرمایه‌های زندگی خود را از دست داده‌اند.»

دادستان گراش در مورد فعالیت در بورس گفت: «فعالیت اقتصادی در بورس نیازمند دانش اقتصادی و تخصص است. افراد فریب سراب سودهای کلان را نخورند و پول و سرمایه خود که با زحمت و کار به دست آورده‌اند به آسانی در اختیار افراد دیگر برای بورس‌بازی قرار ندهند. این موارد نه تنها به اقتصاد ملی کمکی نمی‌کند بلکه موجب اخلال در نظام اقتصادی و در نهایت آسیب به معیشت خود مردم می‌شود.»

دادستان گراش با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در پرونده‌های اقتصادی گفت: «در مبارزه با مفسدین و اخلال گران در نظام اقتصادی قاطع هستم و مبارزه با فساد اقتصادی را یک گام اساسی برای تحقق عدالت می‌دانیم.»

14 نظر

  1. این اقا بسیار مرد شریفی است این القاب بهش نمیچسپه!!!
    مفسد اقتصادی!!!
    ۵۰ میلیارد اگر پول برداشته قابل مشخصه که تو بورس ریخته هر سهم چقدر خریده
    بعد اینکه دولت سر همه کلاه گذاشته خب چرا یقه دولت نمیگیرن

  2. کل مسئولای بیمارستان از رئیس تا نگهبانش بهش پول دادن و چهار پنج سال بوده این آقا کارش همین بوده
    کاری به غلط یا درست بودن کار این آقا ندارم ولی شما هم سعی نکنید طوری قضیه رو جلوه بدین ک این مسئله به رئیس و روسای گراش ارتباط نداره
    باید اونام بیان و واسه ملت توضیح بدن ک به قود شما این مفسد اقتصادی توی ی سیستم دولتی راحت این کارو می‌کرده

  3. من خودم دو بورس بودم طی چندماه اگه یارو یک میلیارد می گذاشت طی دوهفته دو برابر می شد .پس یک عده سود کردند و یک عده ضرر .بعد به نظرم اولین ها شود کردند و آخری ها ضرر .پس نمی شود گفت که ایشان پول در بساط ندارد شاید شکایت شده تا پول ها را بیرون بیاره.کسی طی ۵سال بوده سود فراوان کرده

  4. اون موقع که پول میدادن و طمع داشتند و از اتفاق نجفی در نگرفتند کی مقصر هست؟ همه پرسنل بیمارستان میدونستند که ایشون چکار میکنه حالا که سود نگرفتند شکایت می کنند؟ مگه سود و زیان بورس دست ایشون هست؟

  5. لطفا اطلاعیه درستش کنید تا. کسانی که زیر مجموعه اینا و سر دستشون است
    مطلع بشند که سرمایشون به فنا نره جون اونایی که تیم سازی میکند و عضو میگیرند اینقدر پول مفت گیرشون اومده
    بدبخت اونی است که دل به سودش پولش کرده

  6. با سلام خدمت همشهریان عزیز
    مطالبی که از قول دادستان محترم در این خبر مرقوم فرموده اید فرسنگ ها با واقعیت فاصله دارد! ایکاش جنابشان حداقل نیم ساعت وقت میذاشتند ویکی از قراردادهای که این فرد با سرمایه گزارها دارند را مطالعه می فرمودن و بعد فرمان به صدور این خبر می دادن!!
    بنده به عنوان یک سرمایه گزار در نزد ایشان و کسی که قریب به ۱۰۰ میلیون از سرمایه اولیه هنوز برگشت نخورده این مطالب را ارائه می کنم، صرفاً به خاطر این که دین خود به خدای خودم ادا کرده باشم.
    ایشون بیش از دو سال است که در بورس فعالیت می کنند و جمع زیادی از همکاران از اوایل با توجه به شناختی که از ایشون داشتند، سرمایه گزار در این موضوع بودند بطبع حداقل دوبرابر سرمایه اولیه از ایشون سود کارکرد بورس دریافت نموده اند.
    مشکلی که برای این فرد ایجاد شده ناشی از سرمایه گزاری سنگینی است که از مردادماه۹۹ به بعد نزد ایشان انجام شده و آنهم بدنبال فراخوانی بوده که مسئولین رده بالای مملکتی بخصوص رئیس جمهور برای ورود به بورس صادر فرموده اند. چون صداقت این فرد مورد تائید افراد و پرسنل شاغل در مجموعه علوم پزشکی بوده، افرادی از بیرون مجموعه با واسطه با ایشون ارتباط می گیرند و سرمایه گزاری با مبالغ بالایی انجام می شود. ایشان حتی تا بیش از دو ماه بعد از ریزش بورس همچنان سود حاصل از عملکرد بورس را به حساب سرمایه گزاران خود (بخصوص افراد که قبل تر سرمایه گزاری کرده بودند) واریز نموده است. چون سرمایه گزاری ها سنگین همزمان با ریزش شاخص بورس می شود، عملاً مدیریت کار از دست شون خارج شده و نمی توانند جوابگوی مطالبات افرادی که جدیداً وارد بورس شده اند باشد. این کوتاهی بر عملکرد ایشون وارد است و البته آنهم بیشتر ناشی از حالت انتظاری بوده که برای برگشت بورس به مدار صعودی داشتند.
    بینی و بین الله بارها و بارها شاهد بوده ام افرادی که درخواست سرمایه گزاری داشتن و ایشون قبول نمی کردن و باز به واسطه سرمایه گزارهای قبلی سرمایه خود را وارد این برنامه می کردن.
    دادستان بزرگوار اگر ایشون الان توانایی جوابدهی به سخنان ناصحیح شما ندارند، قطعاً خدای ناظر بر اعمال شماست و شما در پیشگاه ایشون بایستی جوابگو باشید!

  7. با سلام خدمت همشهریان عزیزم

    چند ماه قبل زمزمه این فتنه و کلاهبرداری به گوشم رسید و هر کدام از کسانی را که در بیمارستان میشناختم راهنمایی میکردم که حواستان باشد این یک تله است و پولتان همانند قضیه نجفی بر باد خواهد رفت .
    به عنوان یک کسبه که دو دهه است در بازار فعالیت میکنم و تا بحال چنین کاری نیافته ام که سود صد درصدی به کسی بدهد .

    به نظر بنده چوب ندانم کاریها و حرص و طمع خودمان را داریم میخوریم و گرنه کسی که خودش یک کارمند ساده است چجوری میتواند درامد میلیاردی برای دیگران بیافریند .

    هنوز ان ماجرای کذایی تموم نشده که این بلا بر سر مردم و کارمندان بیمارستان امده است .
    تا کی میخواهیم این راه غلط راه برویم و ادامه اش دهیم
    برای من جای سوال است مدیران بیمارستان و دانشکده پزشکی در این قضیه کجا بوده اند و چرا جلو این فرد نگرفته اند😔
    امید دارم که مردم عزیز شهرم گول چنین شیادانی رو نخورند و از این اتفاقات درس بگیرند تا دوباره حال مردم شهر خراب نشود
    به امید روزی که به هیچ کس اسیب مالی و روحی نرسد

  8. خدا خودش و زن و بچه اش و وکیلش رو لعنت کنه زندگیم رو نابود کردن […] افرادی که به زندگیم دیدم این ها بودن

  9. باسلام و عرض ادب
    بله راحت با زندگی مردم بازی میکنن و میگن تقصیر دولت هست، آقا حمید خودت میدونی پولاچطور شده حالا گردن دولت نینداز. .

  10. خدا جای حق هست، بنده شاهد بودم وهستم که این آدم چطور باعث جدای یک خانواده از هم شدن، خدا از سرش نگذره این آدم ریا کار وپست و….. است.

  11. ان شاء الله کور هم بشه، با پول مردم چطور مسافرت کیش و تهران و مکه و کربلا و…. (باخانواده، تعداد هر مسافرت بالای ۵۰نفر) میرفت. بهش بگید تسبیح از دستت نندازی ریا کار متقلب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top