بستن

شوراهای ۴ شهرستان دور یک میز

هفت‌برکه: در سال پایانی فعالیت شورای پنجم نخستین نشست مشترک شوراهای اسلامی  شهرستان‌های جنوب فارس در لار برگزار شد. تاسیس اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و عبور خط راه‌آهن از منطقه از خواسته‌های اصلی روسای این چهار شورا بود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهرستان لارستان، نخستین نشست مشترک هیئت رییسه شورای اسلامی شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز عصر روز شنبه ۹ اسفند در سالن جدید جلسات شورا برگزار شد.

در این جلسه حاضران در مورد راهکارهای همکاری و هم‌افزایی برای حل مسائل کلان ۴ شهرستان بحث و گفتگو کردند. قرار شد در اولین فرصت نشست مشترک بعدی به میزبانی شورای شهرستان اوز برگزار شود. حاضران در جلسه خواستار دعوت از نماینده مجلس در نشست بعدی و نیز دیدار مشترک با استاندار فارس شدند.

احمد منصوری رییس شورای اسلامی شهرستان گراش به ‌همراه رشیدی نایب رئیس این شورا نمایندگان شهرستان گراش در این جلسه بودند. منصوری گفت: تلاش برای راه‌اندازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نه تنها برای لارستان بلکه برای ۳ شهرستان دیگر مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

حفظ وحدت در منطقه، تسریع در اجرای تونل بالنگستان و ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در ادارات شهرستان سه ضرورت مورد تاکید رییس شورای شهرستان گراش بود. 

علی رام برزین رییس شورای اسلامی لارستان و میزبان نشست با تاکید بر هماهنگی شوراهای فرادست منطقه به لزوم ورود شوراهای چهار شهرستان به همه مسائل و موضوعات کلان اشاره کرد.

رام‌برزین از همکاران خود در شوراها خواست به نامه‌نگاری اکتفا نکنند ودر موضوعات مشترکی همچون عبور خط آهن از منطقه پیگیری مداوم داشته باشند. 

نامدار رییس شورای اسلامی شهر لار مهمان ویژه نشست مشترک روز شنبه بود که با قدردانی از تشکیل این جلسه به معطوف شدن برنامه‌ها و پیگیری‌ها بر دو موضوع «اقتصاد گردشگری» و «تأسیس اداره کل راهداری لارستان» تاکید کرد.

جعفر راستگو رییس شورای اسلامی شهرستان اوز با انتقاد از جدی نگرفتن جایگاه شورای شهرستان از سوی مسئولان گفت: «شورای شهرستان جایگاه ویژه و مستقلی دارد و باید به همه مسائل مهم منطقه ورود کند.»

دکتر اردشیر رزم‌پور رییس شورای شهرستان خنج با تمجید از اتحاد و انسجام مثال زدنی در منطقه لارستان بزرگ به دو موضوع اصلی اشاره کرد: درخواست از مسئولان علوم پزشکی لارستان برای تفویض اختیارات بیشتر به مجموعه بهداشت و درمان خنج و تأکید بر استفاده از ظرفیت کم‌نظیر خیرین منطقه در سرمایه‌گذاری برای کاهش بیکاری مورد اشاره شورای شهرستان خنج بود.

انتقاد از برخی مدیران غیربومی لارستان و شناخت ناکافی آنان نسبت به فرهنگ، مطالبات و دغدغه‌های مردم و همچنین لزوم تلاش و رایزنی بیشتر برای عبور خط ریلی از منطقه لارستان موضوعات مورد اشاره نوروزی عضو شورای بخش بیرم و نماینده لارستان در شورای اسلامی استان بود.

4 نظر

  1. با سلام .اقایان روساء شورای شهرستانهای خنج و اوز حق گرفتنی است نه دادنی و انهم از چه کسانی حقتان را مطالبه میکنید از تمامیت خواهانی که به هیچ وجه حاضر نیستند بیشتر از یک سانت جلوتر از دماغ خودشان را ببینند . در ضمن لاریها اگر راست میگویند و در ادعای خودشان صادق هستند همین اداره کل راهداری را در خنج یا اوز مستقر کنند تا منطقه از عدالت برخوردار بشود .نه اینکه همه چیز به کام و نام شما باشد .نکته ای دیگری که قابل ذکر است این است که شماها روسای شورای سه شهرستان که مردمان این سه شهرستان با خون دل تقریبا مستقل شده اند چه جوری است که اجازه میدهید در یک نشست رسمی از (ل -ب ) صحبت به میان اید و هیچ دم بر نیاورید .ما و شماها با اینهمه دوندگی و سختی کشیدن مثلا شدیم شهرستان تا از این پسوند ل۰ب رهایی بیابیم ..انها اگر خواهان وحدت و یک دلی هستند بفرما این گوی و این میدان هر چند اداره کل در یکی از شهرستانها و نام استان هم فارس جنوبی .حلال مرکزیتش لار باشد ما حرفی نداریم …والسلام

  2. اصلا چرا وبه چه علت رئیس شورای شهرستان گراش بایوتوهمچین جلسه ای شرکت کنه چرا دوباره بایدبریم زیرنظربه اصطلاح خودشون لارستان بزرگ اگه نخواهیم زیرسلطه لارستان شون باشیم چکاربایدبکنیم مگه شورای شهرستان گراش نماینده مردم نیستند آیا مردم گراش راضی اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top