بستن

دو هیات داوران سومین جشنواره گریش‌بانگ معرفی شدند

هفت‌برکه: هیات داوران بخش‌های اصلی و ویژه‌ی سومین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گریش‌بانگ معرفی شدند. تاریخ اجرای مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره گریش‌بانگ به علت تمدید مهلت ارسال آثار، به به یکم و دوم اسفندماه موکول شده است.

به گزارش دبیرخانه جشنواره، در این دوره از جشنواره دو هیات داوران تشکیل‌شده از مدرسان و گویندگان کشور، آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد: کیوان عسکری، میلاد نورانی، اسماعیل حسین‌زاده و بهشید نورانی چهار داور بخش‌های اصلی (بخش استانی) و مسعود فخری‌زاده و پویا کنگاوری داوران بخش ویژه‌ی رضوی (بخش کشوری) خواهند بود. 

محمدعلی شامحمدی، تهیه‌کننده‌ی جشنواره گریش‌بانگ، درباره‌ی انتخاب دو هیات داوران برای جشنواره می‌گوید: «این نشان‌دهنده‌ی ارزشی است که دست‌اندرکاران جشنواره برای تولیدات رضوی در بخش ویژه قایل هستند. در این بخش آثار قابل توجهی به دبیرخانه ارسال شده است، و ما لازم دیدیم داوری این بخش را جداگانه انجام بدهیم.» او در مورد ترکیب هایت داوران سومین جشنواره نیز گفت: «سعی کردیم ترکیبی از داوران آشنا از دوره‌های قبل و داوران جدید را در جشنواره داشته باشیم، تا ضمن حفظ سمت‌وسوی کلی جشنواره، از نظرات و ایده‌های جدید نیز در این زمینه استفاده کنیم. هرکدام از داوران ارجمند در طی روزهای آینده، کارگاه‌هایی را هم جهت علاقه‌مندان به صورت مجازی برگزار می‌کنند که برنامه‌ی آنها به زودی از طرف دبیرخانه اعلام خواهد شد.»

چهار داور آثار رسیده به چهار بخش اصلی (ویژه استان فارس) در جشنواره گریش‌بانگ را بررسی می‌کنند: کیوان عسگری بر بخش دوبله؛ میلاد نورانی بر بخش گویندگی؛ اسماعیل حسین‌زاده بر بخش پادکست؛ و بهشید نورانی بر بخش تیزر و نماهنگ با موضوع سلامت تمرکز خواهد کرد.

 

هیات داوران دونفره‌ی بخش ویژه‌ی رضوی نیز آثار رسیده را از تمام کشور بررسی خواهند کرد: مسعود فرخ‌زاده بر بخش صوتی (دکلمه، نمایشنامه‌خوانی، داستان‌خوانی و پادکست)؛ و پویا کنگاوری بر بخش تصویری این بخش (تیزر، نماهنگ، موشن‌گرافی) تمرکز خواهد کرد.

 

 

معرفی هیات داوران

نام کیوان عسکری برای علاقه‌مندان به هنر دوبله و گویندگی در گراش بسیار آشناست. او دوره‌های متنوعی را در انجمن دوبله و گویندگی گراش برگزار کرده است و در دو دوره‌ی قبلی جشنواره گریش‌بانگ نیز به عنوان داور حضور داشته است. کیوان عسکری متولد ۱۳۵۰ در تهران و مدیر دوبلاژ، گوینده و مدرس فن بیان، دوبله و گویندگی ‌با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس مستمر در آموزشگاه‌های تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشکده خبر است. در کارنامه فعالیت او این نقاط نیز چشمگیر است: گوینده، مدیر دوبلاژ و مدرس ارشد انجمن گویندگان جوان تهران (گلوری)، عضو انجمن تهیه‌کنندگان مستند خانه سینما از سال ۱۳۸۴، مدرس و از موسسین انجمن دوبله و گویندگی شیراز.

میلاد نورانی، گوینده و مجری شبکه خراسان رضوی، نیز نامی آشنا در گراش است. او علاوه بر مجری‌گری و داوری در دوره‌های پیشین جشنواره گریش‌بانگ، برای اجرای برنامه‌های «همایش هشتمین آفتاب» نیز در گراش حضور داشته است. نورانی مدرس فن بیان، مجری‌گری و گویندگی و مدیرعامل شرکتِ دیجیتال مارکتینگ راشا استودیو است.

اسماعیل حسین‌زاده، گوینده و تهیه‌کننده رسمی سازمان صدا و سیما و دارای عنوان بهترین تهیه‌کنندگی از جشنواره جهانی رادیوABU است. او با بیست سال سابقه فعالیت در این عرصه، به موفقیت‌های همچون برنامه‌ساز برتر جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما و چندین جشنواره ملی رسیده است. حسین‌زاده داور چندین مسابقه گویندگی و سخنوری در استان و همچنین مدرس دوره‌های اجرا و گویندگی برای رادیو و تلویزیون بوده است.

بهشید نورانی رییس هیات مدیره انجمن دوبله و گویندگی شیراز از سال ۱۳۹۰ تاکنون است. او پژوهشگر و منتقد سینماست و مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی از دانشگاه شیراز دارد. در کارنامه‌ی او این فعالیت‌ها دیده می‌شود: مدیر دوبلاژ و ناظر کیفی دوبلاژ آثار رسمی تولید شده در انجمن دوبله و گویندگی شیراز، مدیر اجرایی و کارگردانی برنامه‌های زنده در سینماهای شیراز، کارگردانی، نویسندگی و اجرای برنامه‌های زنده ارگانی، سردبیری و تهیه‌کنندگی سلسله برنامه‌های رادیویی شبآوا پخش شده از پلتفرم‌های مجازی، سرپرستی گویندگی تیزرهای گوناگون برای شبکه‌های تلویزیونی و مجازی و برگزاری و اجرای جلسات اکران و نقد و تحلیل فیلم از سال ۹۲ در انجمن دوبله و گویندگی شیراز.

مسعود فرخ‌زاده کارمند صداوسیمای مرکز مشهد است و مسئولیت‌های مدیریتی زیادی را به عهده داشته است. او کارشناسی ارشد ارتباطات اجتماعی با گرایش تبلیغات خوانده است، و تجربه‌ی تولیدات رادیویی و تلویزیونی زیادی نیز دارد، از جمله تولید مجموعه تلویزیونی ایثارگران (۱۰ برنامه، پخش از شبکه ۲ سیما) و تولید دو مستند اسطوره‌های صبر و اسطوره‌های ایثار (پخش از شبکه ۳ سیما).

پویا کنگاوری مستندساز و مدرس دوره‌های گویندگی، فن بیان، موسیقی و تدوین است. او سابقه ۵ سال تدریس تدوین و همچنین تدریس گویندگی و فن بیان و تدریس موسیقی در آموزشگاه‌های موسیقی شیراز را در کارنامه‌اش دارد. همکاری در تهیه و کارگردانی بیش از ۱۵۰ مستند و تیزر تبلیغاتی، ساخت مستند حیات وحش و مستند مشاهیر استان فارس، همکاری با شرکت فیلم‌سازی صبانمای شیراز در زمینه تدوین و صداگذاری، مدیر تولید و برنامه‌ریزی برای تهیه آلبوم موسیقی، اجرای کنسرت و مشاوره‌ی تبلیغاتی نیز در کارنامه او دیده می‌شود. او به عنوان گوینده نیز با صدا و سیمای مرکز فارس و شبکه دو صدا و سیما همکاری داشته است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top