بستن

اولین شکست، در حساس‌ترین بازی

هفت‌برکه: هلال‌احمر گراش با شکست خانگی در یک بازی پرهیجان ۱۰۳ دقیقه‌ای، صدر جدول را به فولاد خوزستان واگذار کرد.

به گزارش هفت‌برکه پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در هفته ششم لیگ برتر فوتبال جوانان گراش تیم‌های اول و دوم جدول در ورزشگاه اختصاصی هلال‌احمر گراش روبه‌روی هم ایستادند. این بازی با برتری ۳-۲ تیم فولاد خوزستان به پایان رسید اما نمایش جوانان هلال‌احمر حتی تحسین سرمربی باسابقه فولاد را نیز برانگیخت.

بازی پرگل و زیبا

هلال احمری‌ها با ترکیب محمدرضا صابر، محمد امین یزدانجو، محمدرضا رضایی، محمدمهدی عزیزی، عرفان شیروانی، حسین فرجی، سینا واحدی، سعید پیاپی، محمدرسول صدیق،‌صادق صداقت و امیرحسین خسروی بازی را شروع کردند. محمدجواد آذربادگان به عنوان سرمربی همراه با ابوالحسن غلامی، حسین گنجی و سیدعلی مجلسی با مدیریت حجت عابدی روی نیمکت نشسته بودند.

جوانان فولاد نیز با تمام فوا به گراش آمده بود و حتی کاپیتان خود را از تیم بزرگسالان برای این بازی پس گرفته بودند. چند بازیکن که کاندیدای عضویت در تیم ملی جوانان هستند در لیست فولاد دیده می‌شد. 

هلال‌احمر خیلی زود در دقیقه ۴ با ضربه امیرحسین خسروی به گل رسید اما این برتری چندان دوام نداشت ایمان دانش بازیکن ۱۷ ساله فولاد خوزستان با دو شوت از راه دور در دقایق ۱۳ و ۲۱ دروازه هلال‌احمر را گشود تا کار هلال‌احمر در خانه سخت شود. نیمه اول جوانان هلال احمر در شوک گل‌های خورده بودند و نتوانستند بازی را کنترل کنند.

نیمه دوم هلال‌احمر دست به پیش‌روی زد اما فولادی‌ها در یک ضد حمله در ۵۴ با ضربه آرمان طاهری به گل سوم رسیدند تا کار هلال‌احمر سخت‌تر به نظر برسد. دو دقیقه بعد کارت زرد دوم به محمدامین محمدرضایی دفاع فولاد خوزستان، این تیم را ۱۰ نفره و امیدهای هلال‌احمر را زنده کرد.

حملات پرتعداد هلال احمر در نیمه دوم با سد دروازه‌بان آماده فولاد می‌خورد. با اضافه شدن علی شیرشمسی و فاضل مرادی این حملات شدیدتر شد تا این که در دقیقه ۸۸ صادق صداقت از روی نقطه پنالتی فاصله را به یک گل رساند. ۶ اخطار در ادامه بازی نشانه بازی درگیرانه دو تیم بود. 

در وقت اضافه ۱۰ دقیقه‌ای، هلال‌احمر سراپا حمله بود تا حداقل با یک تساوی صدر جدول را حفظ کند با این امید حتی دروازه‌بان این تیم نیز تا محوطه جریمه فولاد پیش رفت ولی توپ‌های قرمزپوشان هیچ کدام به دروازه فولاد راه پیدا نکرد.

هلال‌احمری نتوانستند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و فولاد که باتجربه‌ترین تیم گروه در مسابقات رده پایه است توانست صدر جدول را از هلال‌احمر پس بگیرد. 

سرمربی فولاد: انتظار این بازی خوب را از هلال‌احمر نداشتم

ناصر چالشتری سرمربی جوانان فولاد خوزستان در پایان بازی با تحسین تیم هلال‌احمر به هفت‌برکه گفت: «بازی بسیار خوب و تاکیکی از این دو تیم دیدیم. من انتظار نداشتم در شهری به این کوچکی این قدر فوتبال خوب و باتاکیکی داشته باشیم. من سال‌ها در تیم‌های پایه فوتبال فولاد هستم و بازیکنانی زیادی مثل کاوه رضایی و بختیار رحمانی به تیم ملی داده‌ام. تیمی ندیده‌ام این قدر قشنگ و روان فوتبال بازی کنند. من که از بازی لذت بردم.  به مردم این شهر تبریک می‌گویم و از پذیرایی خوب آن‌ها تشکر می‌کنم.

سرمربی فولاد در مورد وضعیت گروه اول لیگ برتر فوتبال جوانان کشور گفت: «در فوتبال پایه نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. به ویژه در نیم فصل دوم بعضی تیم‌ها افت می‌کنند و مثل بزرگسالان نیست و نظر دادن خیلی سخت است. یکی از تیم‌هایی که می‌تواند در آینده تیم خوبی بشود همین تیم شماست و آرزو می‌کنم که جز یکی از چهار تیمی صعودکننده باشد.»

صدر جدول را پس می‌گیریم

سید علی مجلسی مربی جوانان هلال‌احمر در پایان بازی گفت: «بازی بسیار زیبا و تماشاگر پسند بود و هر دو تیم فوتبال زیبایی ارایه میدادند اما متاسفانه بر خلاف روند بازی نتیجه را واگذار کردیم و با اختلاف یک امتیاز به رده دوم جدول سقوط کردیم.»

مربی هلال احمر با اشاره به نیمه دوم بازی گفت: «اگر از ۵۰ درصد موقعیت‌ها هم استفاده کرده بودیم پیروز بازی می‌شیدیم، ولی فوتبال همین است و امروز توپ‌های ما وارد دروازه نشد، مسولیت این شکست خانگی را می‌پذیریم و دنبال بهانه نیستیم و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم در بازی‌های آینده بار دیگر نام شهر گراش را در صدر جدول لیگ برتر جوانان کشور حک کنیم.»

مجلسی با اشاره به افتخارات تیم فولاد گفت: «حریف ما فولاد خوزستان قهرمان فصل گذشته و پر افتخارترین تیم در رده جوانان ایران بود که دارای یک اکادمی با بیش از ١٧٠٠ بازیکن است و سالانه میلیاردها تومان بودجه در اختیار دارند و از سراسر ایران بهترین بازیکن‌ها را در اختیار می‌گیرند، اما امروز بازیکنان‌مان با تمام وجودشان در زمین حاضر شدند و به همه‌ی بازیکنانم افتخار می‌کنم و با توکل بر خدا و همت همه ی اعضا تیم هفته بعد در کرمان برای ٣ امتیاز می‌جنگیم تا شرمنده مردم شهرم و همه ی فوتبال دوستان نشویم.»

با این شکست جای تیم‌های اول و دوم در جدول رده‌بندی تغییر کرد. گل‌گهر سیرجان نیز پشت سر این دو تیم در انتظار لغزش آن‌هاست. ایمان سبز دیگر نماینده استان فارس نیز به دومین برد خود در این مسابقات دست یافت.

هفته بعد جوانان هلال‌احمر در آخرین بازی دور رفت میهمان مس کرمان هستند. 

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال جوانان کشور

جندی شاپور دزفول ۰ – ایمان سبز شیراز ۱
گلزنان تیم میهمان: محمدرضا رحیمی
 
گل گهرسیرجان ۱ – مس کرمان ۰
گلزنان تیم میزبان: عرفان ژوای
 
شاهین شهرداری بوشهر ۱ – ذوب آهن اصفهان ۱
گلزنان تیم میزبان: محمدرضا منفرد
گلزنان تیم میهمان: امیرحسین دلفی
 
هلال احمر گراش ۲ – فولاد خوزستان ۳
گلزنان تیم میزبان: امیرحسین خسروانی 
گلزنان تیم میهمان: ایمان دانش۲گل – آرمان طاهری

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top