هفت‌برکه: چهار سال بعد از کلنگ‌زنی پروژه تفریحی گراش‌لند، این پروژه با بازنگری کلی و صدور پروانه ساختمانی از سر گرفته خواهد شد.

یکشنبه ۱۹ بهمن ماه، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری فارس، به همراه فرماندار و امام‌ جمعه گراش از پروژه مجتمع تفریحی و گردشگری خیرساز گراش لند در  بازدید کردند.

GerashLand 2

کلنگ پروژه گراش‌لند ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ با سرمایه‌گذاری خیریه حاج غلامحسین عابد به زمین زده شد. این طرح به دلیل مشکلات اداری در زمینه کاربری زمین و صدور پروانه ساختمانی نیمه کاره ماند و در طی این مدت جلسات متعددی برای رفع مشکلات آن تشکیل شده بود. 

مهندس حسین‌زاده نماینده جنوب فارس در مجلس در مورد این طرح گفت: «ما از ابتدای حضور در مجلس در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری در مورد پروژه‌هایی که روی زمین مانده بود ورود کردیم. اولین پروژه همین پروژه بود که چالش‌هایی داشت که رفع و رجوع شده است.»

حسین‌زاده گفت: «رفع مشکلات این پروژه و پروژه‌های مشابه مانند گراش‌مال باعث دلگرمی دیگر سرمایه‌گذاران می‌شود.» 

سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری فارس در این بازدید با بیان این که دولت با عزم جدی در کنار بخش خصوصی است، اظهار داشت: «تقویت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسهیل و تسریع شرایط سرمایه‌گذاری، دغدغه و اولویت استان است و از این فرصت برای توسعه شهرستان گراش استفاده خواهد شد.»

معاون استاندار فارس بررسی مطالبات بخش‌ خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق کسب و کار را محور حرکت دولت دانست و افزود: «این پروژه در زمینه گردشگری و ورزشی می‌تواند اثرگذاری خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد و امیدواریم بر اساس پیش‌بینی های انجام شده در دو سال آتی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.»

وی با اشاره به اینکه راه توسعه شهرستان گراش از مسیر سرمایه گذاری دنبال می شود، گفت: «بخش‌ خصوصی بدون تردید محور توسعه شهرستان گراش خواهد بود و همه مدیران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تمام قد ایستاده‌اند.»

مجید غلام‌پور فرماندار گراش با بیان اینکه حرکت در مسیر سرمایه گذاری نیازمند رفع موانع است، تصریح کرد: دنبال می‌کنیم موانع پیش رو سرمایه‌گذار برای سرعت گرفتن سرمایه گذاری‌ها در شهرستان گراش مرتفع شود.

وی گفت: به رغم تمامی مشکلات اقتصادی، تحریم و تبعات ناشی از کرونا اقدامات و فعالیت‌های خوبی در شهرستان برای فراهم‌سازی بستر سرمایه گذاری در حال انجام است.

در این بازدید مسئولین در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار و مسائل و مشکلات آن بررسی و بر ضرورت تسریع در بهره‌برداری آن تاکید کردند.

حسین مهروری شهردار گراش در گفتگو با هفت‌برکه در مورد مشکلات موجود در طرح گفت: «اختلافی بین شهرداری و راه و شهرسازی در مورد عوارض تغییر کاربری زمین وجود داشت. بحث این بود که تغییر کاربری چه زمانی انجام شده است. در نهایت با نامه معاون عمرانی استانداری اعلام شد که تغییر کاربری بر عهده دولت بوده است و راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد، نه سازنده پروژه.»

شهردار گراش در مورد وضعیت پرونده گراش‌لند در شهرداری گفت: «پروانه صادر شده است اما چون بخشی از ساخت و ساز قبل از صدور پروانه بوده است موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز مطرح خواهد شد و از نظر شهرداری مشکلی برای ادامه کار پروژه وجود ندارد.»

13991119 GerashLand 4