بستن

غیب شدن دوباره سطل‌های زباله

هفت‌برکه: شهرداری گراش سطل‌های بزرگ زباله در محلات را جمع‌آوری کرده و از مردم خواسته است طبق برنامه زمان‌بندی شده هر محله زباله را دم در قرار دهند. مساله‌ای که سردرگمی خانواده‌ها را در پی داشته است. 

به گزارش هفت‌برکه بعد از پروژه تفکیک پسماند از مبدا، این بار خدمات شهری شهرداری گراش اقدام به جمع‌آوری سطل‌های زباله از سطح شهر و محلات کرد. طبق برنامه زمانبندی شده از مردم خواسته شده که در روز و ساعت معینی زباله‌ها درب منزل قرار داده تا ماشین حمل زباله جمع‌آوری کند.

جمع‌آوری سطل‌های زباله پیش از این هم در سال‌های گذشته توسط شهرداری گراش انجام شده بود.(لینک خبر) اما بعد از مدتی سطل‌ها سرجای خود برگشتند. 

محسن حسن‌زاده، روابط عمومی شهرداری گراش در خصوص ساماندهی دفع پسماندهای شهری و دلایل جمع آوری سطل‌های زباله از سطح شهر به هفت‌برکه گفت: «اولین موضوع بحث بهداشت سطل‌ها، معضلات ناشی از انباشت زباله در سطل‎‌ها و بوی بد آن خصوصاٌ در تابستان است.باید از دوباره‌کاری و هزینه اضافی جلوگیری می‌شد.  قبلا هم به درب منازل مراجعه می‌شد و هم سطل‌های بزرگ جمع آوری می‌شد.»

حسن‌زاده در مورد مشکلات به وجود آمده گفت: «سطل‌های بزرگ نمای نازیبای شهری به وجود می‌آورد و این که هیچ شهر دیگر این گونه نیست. گاهی مردم ساعتی بعد از جمع‌آوری شهرداری،‌زباله را درون سطل‌ها می‌ریختند که این امر باعث ماندن آن در سطل تا نوبت بعدی تخلیه می‌شد. اگر گراش را با دیگر شهرها مقایسه کنیم می‌فهمیم اینکار برای بالابردن وجهه شهری مفید است.»

روابط عمومی شهرداری گراش با بیان اینکه هدف اصلی از این کار بحث فرهنگ‌سازی و نظم در کار می باشد افزود: «از فواید و دلایل دیگر جمع‌آوری سطل‌ها عادت به نظم هم برای مردم و هم برای شرکت خدماتی شهرداری است. کاهش دوره گرد‌ها و نمای نازیبای آن دلیل دیگری است. وجود سطل‌های باعث می‌شد همواره غذای کافی در دسترس حیواناتی هم چون سگ و گربه قرار می‌گرفت و باعث ازدیاد این حیوانات در منطقه شهری می‌شد.»

شرکت خدمات شهری شهرداری گراش هفته‌ای حداقل سه نوبت به در منازل همشهریان مراجعه و زباله‌های آن‌ها را جمع‌آوری خواهد کرد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. زباله‌هایی که الان روی زمین ریخته وجهه قشنگ‌تری داره برای شهر یا زباله‌ای که توی سطل باشه؟!
    اگر زباله توی سطل باشه باعث میشه بو بگیره قطعا توی خونه‌ی مردم هم بو میگیره و هیچ کس زباله‌ای که بو میگیره رو توی خونه‌ش نگه نمیداره تا منتظر بشینه که ماشین حمل زباله بیاد!!
    لطفا تصمیماتی که گرفته میشه رو از تمام جنبه‌هاش بسنجین و بعد دستور اجرا بدین

  2. شهرداری لطفا روز و ساعت ماشین زباله‌بردار را برا هر کوچه و محله اعلام کنه.زودتر بذاریم گربه پاره میکنه و اگه صبر کنیم تا بیاد هم ممکنه همون لحظه که رد میشه نرسیم بذاریم و سریع رد میشه میره.انگار مثلا باید پشت درب حیاط خونه باید کمین بشینیم که کی ماشین برسه چون مکث نمیکنه همینجوری برا خودش میره.متأسفم واقعااااا.

  3. واقعا فکر کردین با این کار ، چهره ی شهر رو زیبا کردین؟!!!! کافیه یه دور بزنین تو خیابون
    معلوم نیست شهرداری داره چیکار میکنه که روز به روز قیافه ی شهرمون زشت تر میشه. اون از چمن مصنوعی هاش که تمام بلوار و میدون های شهر رو پر کرده (بنظرم متری ارزون گیرشون اومده )
    اینم از جمع آوری سطل آشغال.!!
    مورد بعد اینکه ماشین های زباله هم سر ساعت نمیان ، یه موقع ٧ شب میان یکبار ١٢ شب !
    آشغال میذاریم تو کوچه ، سگ های ولگرد کوچه رو به گند میکشن ، دیرتر آشغال بذاریم ، ماشین رد شده! آشغالا رو میبریم تو سطل های خیابون ، سطل نیست
    تکلیف چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top