بستن

فیزیولوژی ورزشی، موضوع مقاله‌ی جدید جبرالدینی

هفت‌برکه: مقاله‌ای که حسن جبرالدینی و دو تن از همکارانش در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزش نوشته‌اند، در یکی از مجلات علمی معتبر هند منتشر شد.

به گزارش هفت‌برکه، مقاله‌ی مشترک پویان ثابت، الهام خواجه‌زاده و حسن جبرالدینی در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزشی و به زبان انگلیسی، در نخستین شماره‌ی سال جدید میلادی (ژانویه ۲۰۲۱) مجله‌ی علمی Entire Research منتشر شد. پویان ثابت عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد لارستان و حسن جبرالدینی کارشناس ارشد تربیت بدنی است.

جبرالدینی در مورد این مجله می‌گوید: «این مجله یعنی از مجلات علمی معتبر جهان است و به صورت فصلنامه، مقالات معتبر علمی در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، کشاورزی، نجوم و… را پس از داوری دقیق مقالات توسط تیمی مجرب از دانشمندان رشته‌های مذکور از سرتاسر جهان، به چاپ می‌رساند. این مجله دارای درجه اعتبار (ایمپکت فکتور) ۵.۲۴ است و امسال در هند منتشر شده است.» نسخه کامل این شماره مجله را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

عنوان مقاله، «ثاتیر ۱۲ هفته تمرینات مقاومتی بر قدرت عضلانی دانش‌آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان جهرم» است. جبرالدینی می‌گوید در این مقاله، دو هدف عمده دنبال شده است: «اول اینکه تمرینات با وزنه از استقبال و توجه خاصی بین مردم برخوردار شده و به نحوی، باشگاه رفتن و کار کردن با وزنه بسیار رایج شده است. این قطعا نقطه مثبتی است، چه به لحاظ ورزشی و چه به لحاظ روانشناسی و اجتماعی و فرهنگی. اما در ضمن تمرینات با وزنه، قطعا آسیب‌ها و صدمات این نوع ورزش‌ها نیز به ذهن خطور می‌کند، خصوصا اگر سن شرکت‌کنندگان در این تمرینات پایین‌تر باشد حساسیت‌های بیشتری را برمی‌انگیزد. به طوری که یک سری باورهای قدیمی در این رابطه است که تمرینات با وزنه، رشد طولی فرد را متوقف و قد را کوتاه‌تر می‌کند. ما این تحقیق را انجام دادیم و خواستیم این مساله را به اثبات برسانیم که تمرین با وزنه اگر به صورت علمی انجام گیرد، قطعا تمامی این باورهای واهی را می‌تواند از بین ببرد. هر کاری که به صورت علمی انجام شود، قطعا خطرات کمتری ما را تهدید می‌کند.

«دومین هدف ما این بود که خواستیم نشان بدهیم که تمرین با وزنه در سنین پایین هم می‌تواند موثر باشد. البته اگر به صورت علمی و با دانش لازم انجام بشود.»

این سومین مقاله‌ای است که جبرالدینی در ماه‌های اخیر در مجلات علمی هند منتشر می‌شود. دو مقاله‌ی قبلی او در زمینه بازاریابی ورزشی و رشد مهارت‌های حرکتی، در مردادماه ۹۹ منتشر شده بود (خبر در هفت‌برکه).

 

تکمیل خبر:

دومین مقاله‌ی مشترک حسن جبرالدینی نیز در مجله‌ی علمی Entire Research منتشر شد.

مقاله‌ی مشترک پویان ثابت، الهام خواجه‌زاده و حسن جبرالدینی در تازه‌ترین شماره مجله Entire Research در فوریه ۲۰۲۱ در هند منتشر شد. عنوان این مقاله، «بررسی اثربخشی دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش ضمن خدمت و رابطه‌ی آن با ساعات شرکت در این دوره‌ها از دیدگاه دبیران تربیت بدنی لارستان» است.

جبرالدینی در مورد مقاله توضیح می‌دهد: «مطالعات ما نشان داد که دوره‌های آموزش ضمن خدمت باعث افزایش اعتماد سازمانی و پیشرفت و رضایت شغلی کارکنان می‌شود. ۱۱۳ نفر از دبیران تربیت بدنی به عنوان نمونه آماری در این تحقیق شرکت داشتند. یافته‌ها نشان دادند که دبیران تربیت بدنی نگرش مثبتی نسبت به شرکت در دوره‌های ضمن خدمت دارند. بین دیدگاه دبیران تربیت بدنی زن و مرد راجع به شرکت در دوره‌های آموزش ضمن خدمت تفاوت معناداری وجود نداشت. آنها تشکیل این دوره‌ها را خیلی جالب و اثربخش ارزیابی کردند و مسوولین آموزش و پرورش باید با توجه به نقش این دوره‌ها برای دبیرانی که خواهان پیشرفت دانش خود هستند، سعی کنند شرایط برگزاری این کلاس‌ها را فراهم نمایند و امکانات (سمعی و بصری) در نظر بگیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top