بستن

جوان کمرشکسته، چهار ساعت در اتاق عمل

هفت‌برکه: پزشکان بیمارستان گراش با درمان کمر شکسته یک جوان از آسیب نخاعی و معلولیت او پیش‌گیری کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، جوانی که در حادثه رانندگی ، دچار شکستگی متعدد مهره های کمر شده بود، در بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش توسط تیم درمانی تحت عمل جراحی پیچیده قرار گرفت و نجات یافت.

دکتر محسن بنام ، جراح مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش در گفتگو با روابط عمومی علوم پزشکی درباره این عمل جراحی گفت: جوانی  که در حادثه رانندگی بسیار شدید، دچار شکستگی متعدد مهرهای کمر شده بود پس از انتقال به ICU  و انجام ارزیابی های تشخیصی دقیق و تخصصی و انجام سی تی اسکن و MRI ، به فاصله زمانی کوتاه، عمل جراحی شد.

وی افزود: در این عمل جراحی خیلی سنگین و پیچیده که چهار ساعت به طول انجامید توانستیم به کمک تیم بیهوشی و همکاری خانم دکتر قرائتی متخصص بیهوشی و پرسنل پرتلاش اتاق عمل ، با استفاده از پلاتین ستون فقرات را ثابت نگه داریم و عمل با موفقیت به پایان رسید و بیمار به ICU  منتقل شد و خدا را شکر یک روز بعد از عمل جراحی و وقتی بیمار از نظر کاهش درد و پیشرفت حرکتی در حال بهبودی بود از ICU  به بخش و بعد از چهار روز نیز با حال عمومی خوب و با پای خودش از بیمارستان ترخیص و برای گذرندان دوره نقاهت و انجام مراحل فیزیوتراپی به شهر خود بازگشت.

وی درباره حساسیت این عمل جراحی نیز گفت : این مهره ها از این جهت که در نزدیکی قوس های طبیعی ستون فقرات قرار دارند بسیار حساس هستند و آسیب به این مهره ها باعث فشار روی نخاع و در نتیجه نقص های حرکتی خیلی پیشرفته خواهد شد لذا چنین عمل جراحی نیاز به سرعت عمل، تبحر و دقت بسیار بالایی دارد که به فضل خدا در اتاق عمل بیمارستان گراش این بیمار بدون هیچ گونه عوارضی  و فقط در یک مرحله تحت عمل جراحی موفق قرار گرفت.

دکتر بنام با بیان اینکه چنین عمل جراحی اولین بار است در منطقه جنوب فارس انجام می‌شود تصریح کرد:  انجام چنین عمل جراحی آن هم در یک مرحله، و  با این مشخصات  که این تعداد از مهره‌های کمر دچار شکستی شود و با توجه به فاصله قرار گرفتن این مهره‌ها ، برای اولین بار است در منطقه جنوب فارس انجام شده است که امیدواریم با توجه به پتانسیل های خوب بیمارستان گراش، روز به روز شاهد ارائه خدمات بیشتر به مردم کل منطقه باشیم.

این جراح مغز و اعصاب در پایان از همکاری و همدلی دکتر وثوقی جراح مغز و اعصاب و دکتر بحرانی متخصص جراحی عمومی و تمامی پرسنل اتاق عمل و بخش های بیمارستان  قدردانی کرد.

امداد به مصدومان تصادفات

در صوت حضور در محل تصادف اولین اقدام اطلاع دادن به نیروهای امدادی به خصوص اورژانس ۱۱۵ است.

جلال ایزدی کارشناس اورژانس ۱۱۵ در مورد تماس به اورژانس گفت: در زمان تماس در صورت وجود مصدوم، دادن اطلاعات از حادثه که چند نفر مصدوم هستند. آدرس دقیق محل حادثه و این که چی با چی تصادف کرده ضروری است.

ایزدی گفت: به دلیل احتمال وجود آسیب نخاعی از جابجایی مصدوم خودداری شود و تا رسیدن نیروی اورژانس منتظر بمانند.

کارشناس اورژانس گفت: افراد در صحنه حادثه تحمع نکنند تا نیروهای امدادی بتوانند اقدامات نجات را با دقت و سرعت انجام دهند. چون بارها شده به خاطر یک تصادف و تجمع افراد و ترافیک حادثه ثانویه و زنجیره‌ای به وجود آمده است. 

شماره تلفن‌های اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ پلیس، ۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۱۲ هلال‌احمر را به یاد داشته باشید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top