بستن

فرماندار گراش: در شهرستان مدیر پروازی نمی‌خواهیم

هفت‌برکه: فرماندار جدید گراش در نخستین جلسه شورای اداری بر حضور مداوم مدیران و روسای ادارات در شهرستان گراش تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، پنجشنبه دوم بهمن ‌ماه نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گراش به ریاست مجید غلام‌پور، با حضور حجت السلام والمسلمین سید مهدی علوی امام جمعه ارد، معاونین سیاسی و برنامه ریزی، بخشداران تابعه، روسای شورای‌های اسلامی بخش و شهرستان، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

جلسه شورای اداری گراش این بار برای رعایت پروتکل بهداشتی در ۴۵ دقیقه به پایان رسید. 

مدیران پروازی در شهرستان جایگاهی ندارند

دکتر مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که دهه فجر زمینه‌ساز اتحاد و انسجام ملی است، اظهار داشت: شروع بهمن‌ماه و دهه مبارک فجر یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های فرزندان این مرز و بوم برای پیروزی و حفاظت از انقلاب اسلامی است.

وی با تشریح خدمات دولت در حوزه‌های مختلف، افزود: نسل جوان ما باید بداند که انقلاب چه تحول عظیمی در رشد و توسعه کشور ایجاد کرده و دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان خدمات و عملکرد نظام و دولت است.

فرماندار گراش با تاکید بر لزوم تقویت برنامه‌های دیدار مردمی مسئولان و حضور در بین مردم، تصریح کرد: مهمترین اولویت مسئولین شهرستان گره‌گشایی از کار مردم باشد چرا که حضور مدیران در میان مردم و همت جهادی و مضاعف برای حل مشکلات آنان ضروری است.

فرماندار جدید گراش با تاکید بر حضور مداوم مدیران در شهرستان گفت: «مدیران پروازی در بدنه مدیریتی شهرستان گراش جایگاهی ندارند. مردم گراش ریشه در ولایت مداری و حضور پرشور در صحنه دارند و شایسته هرگونه خدمت هستند.»

 غلامپور گفت: «مدیران نظام و دولت اسلامی باید انضباط حضور و خدمت صادقانه به مردم داشته باشند و نباید رفتار مدیران خنثی‌کننده عملکرد یکدیگر باشد.»

ساختار اداری نباید سد راه خیرین و سرمایه‌گذاران باشد

دکتر مجید غلام‌پور گذار از بحران کرونا را نیازمند همت و مشارکت همگانی دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم انجام دهند. کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و اصناف و بازاریان نقش موثر و بارز در مهار این بیماری ایفا کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: هرسال از سوی مقام معظم رهبری به یک عنوان نامگذاری می شود و شاهد هستیم که در سالهای اخیر عمده شعارهای سال حول محور مسائل اقتصادی است و این امر نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری است. افزایش تولید و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار دغدغه اصلی در حوزه اقتصاد است که مورد تاکید و توجه رئیس جمهور و مدیریت ارشد استان قرار دارد

رئیس شورای اداری شهرستان گراش با بیان این که حرکت در مسیر سرمایه‌گذاری نیازمند رفع موانع است، اظهار داشت: کلید توسعه همه جانبه و زیربنایی شهرستان در بخش‌های مختلف تکیه بر سرمایه‌گذاری هدفمند است. نباید با بوروکراسی‌های غیر ضرور اداری سدِ راه فعالیت خیران و سرمایه‌گذاران باشیم. با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه های مختلف باید تلاش کرد تا مشارکت خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی افزایش پیدا کند و زمینه برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار که باعث کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، فراهم شود

فرماندار گراش با اشاره به اینکه تشویق مردم به مشارکت گسترده در انتخابات سال۱۴۰۰ از اهمیت وافری برخودار است، افزود: مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای باعث تقویت نظام می‌شود و در این زمینه تلاش می کنیم انتخابات پیش رو سالم، شکوهمند و با مشارکت حداکثری برگزار شود و همه مدیران موظف هستند با در اختیار گذاشتن همه تجهیزات و امکانات خود برای برگزاری انتخابات پرشور برنامه ریزی کنند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش امید آفرینی را لازمه امروز جامعه دانست و خاطر نشان ساخت: همدلی، انسجام و امید آفرینی در جامعه به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده ضروری است.

با گذشت یک دهه هنوز برخی ادارات مستقر نشده‌اند

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در ادارات و نهاد‌های شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی امور هستند و کوتاهی در این خصوص از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست

دکتر مجید غلام‌پور استقرار ادارات در گراش را یکی از عوامل توسعه این شهرستان دانست و گفت: متاسفانه با گذشت بیش از یک دهه از ارتقاء سیاسی گراش هنوز برخی از ادارات و نهاد‌ها در این شهرستان مستقر نشده‌اند و بعضا ادارات در ساختمان‌های استیجاری و یا به صورت نمایندگی راه اندازی شده‌ است که قابل قبول نیست در این خصوص ادارات باید پیگیری کنند تا با کمک مدیران کل و ظرفیت نماینده مجلس مشکلات خود را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و همدلی بسترساز توسعه پایدار در شهرستان گراش است، گفت: همه مردم برای تداوم وحدت و همدلی باید تلاش کنند و همه در کنار هم باید تمام تلاش خود را برای عبور از شرایط سختی که دشمن بوجود آورده بکار بگیریم.

حجت السلام والمسلمین سید مهدی علوی امام جمعه ارد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه خدمت به مردم برای خدمتگزار نعمت است، اظهار داشت: خدمت به مردم مطابق روایات و احادیث از زیباترین و با ارزشمندترین کارها نزد خدای متعال است لذا باید تلاش کرد تا مشکلات مردم با جدیت پیگیری شود

وی گفت: ارتباط نزدیک مسئولین و حضور در کنار مردم باعث دلگرمی و پیشبرد کارها می‌شود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. با درود
    دقت فرمودین ادبیات فردار محترم را،… باید انجام دهند،… باید پیگیری کنند،… نباید باشد و…واقعا زیبانیست ؟
    آنچه باید انجام شود و گفته شده باید انجام دهند، وظیفه خود فرماندار است که ایشان با بزرگواری به دیگران حواله کرده اند.
    نمی‌دانیم واقعا تا کی باید منتظر مدیری باشیم که حد اقل در گفتارشان، بفرمایید:”باید انجام دهیم و وظیفه ماست “، باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top