بستن

اصل کار خیر باید با قوانین کشور تطبیق داشته باشد

استاندار فارس در اولن دقایق حضور خود در گراش در جمع خیرین و معتمدین شهر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گریشنا حسین صادق عابدین استاندار فارس ساعت بیست سه‌شنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۱ از لامرد وارد گراش شد. استاندار فارس در بدو ورود ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه در کتابخانه این مجموعه سخنان عده‌ای خیرین و معتمدین شهر گراش را شنید.

مشکلات موجود در مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران و خیرین، مساله محدوده شهرهای گراش و لار و تاخیر در راه‌اندازی ادارات شهرستان گراش مهمترین موضوعات مطرح شده و گلایه‌های حاضرین در جلسه بود. صادق عابدین که به همراه چند تن از معاونین و مدیران خود از جمله فرماندار لارستان به گراش آمده بود، برای ساخت کتابخانه، پلیس ۱۰+ و اداره ثبت اسناد قول پیگیری داد. او در مورد مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری گفت: خدمات خیرین در این شهرستان مشخص است اما ضوابط و قوانین گاهی اجازه برخی کارها را به ما نمی‌دهد. اصل کار خیر باید با قوانین کشور تطبیق داشته باشد. این انتظار که ما پول می‌دهیم و کار می‌کنیم و شما باید حرف‌مان را گوش کنید انتظاری منطقی نیست.

جعفر رسولی‌نژاد ، رحمت مهیایی و مرتضی فتحی به عنوان رییس شورای شهر سه نفری بودند که بخشی از خواسته‌ها وگلایه‌های گراشی‌ها مطرح کردند. مهم‌ترین خواسته مطرح شده حل مشکل محدوده شهرستان‌های لارستان گراش بود. استاندار تعیین محدوده را نیازمند کار کارشناسی دانست و گفت: ما در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران مرزی نداریم و همه ما جزو ایران هستیم. اگر التزام به ولایت داریم باید الزامات آن از جمله قانون را نیز بپذیریم. اتفاقات سه سال پیش نباید تکرار شود. مساله حدود کار کارشناسی نگاه ملی بدون نگاه قومیتی می‌خواهد. این مساله را در بخش تقسیمات کشوری استانداری پیگیری می‌کنیم. حل مساله نیازمند فضای آرامی است که شما باید کمک کنید.

جعفر رسولی‌نژاد عضو هیات امنا موسسه آبشار اندیشه به نمایندگی از خیرین گراش سخت گفت. رسولی‌نژاد فعالیت خیرین و سرمایه‌گذاران گراشی در گراش و استان را چشمگیر خواند ولی از عدم همکاری با آن‌ها گله کرد. او گفت: خیرین بدون هیچ چشم‌داشت مالی فعالیت می‌کنند اما عدم واگذاری زمین، تاخیر در صدور مجوزها و بی‌مهری برخی از مسئولین آن‌ها را دلسرد می‌کند.

استاندار در ادامه برنامه حضور خود در گراش روز چهارشنبه از برخی نهادهای ساخته شده توسط خیرین بازدید خواهد کرد. ساعت نه و نیم ۱۳ دی ماه قرار است جلسه شورای اداری شهرستان گراش با حضور استاندار در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. یک سیاست غلط جا افتاده در گراش، همین مهمان نوازی بدون منطق هست که در نهایت باعث عدم پیشرفت پروژه های بر زمین افتاده میشه. مگر دانشگاه جای جلسه اداری برگزار کردن هست؟؟!! استانداری که خیرین رو محدود به قانون میکنه مگر نمیدونه ولایت مداری گراشی ها نمونه هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top