هفت‌برکه: عکاسان کشور تصویرهای خود را در نمایشگاه «گراش در پایان قرن» به نمایش می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با نزدیک شدن به روز گراش، عکاسان این شهر با جشنواره‌ی عکس «گراش در پایان قرن» یکی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری روز گراش را کلید زدند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با همکاری انجمن فیلم و عکس گراش این جشنواره‌ی را برگزار می گردد. این جشنوار در دو بخش اصلی و اینستاگرام با سه موضوعات میراث، طبیعتو  مردم برگزار می‌شود

مهدی آیینه افروز, رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و دبیر جشنواره گفت: یازدهم بهمن ماه – روز گراش- فرصتی است که هنرمندان با خلق آثار و اجرای برنامه های گونه‌گون، به فضای عمومی شهر روحی هنری ببخشند. هر ساله دهه‌ی فجر، اوج برنامه‌های هنری را شاهد بودیم که در سال‌های اخیر مناسبت روز گراش، این رخدادها را دوچندان کرده است. انجمن پویا و فعال فیلم و عکس در همین راستا با نشر فراخوانی، عکاسان را به این جشنواره فراخوانده است.

مجید افشار دبیر اجرایی جشنواره گفت: هر ساله نمایشگاه عکس با موضوع‌های سوگواره عکس عاشورایی و همچنین نمایشگاه‌های مناسبتی برگزار می‌شد که جای خالی طبیعت و مردم در این اواخر احساس می‌شد. رویکرد ما این است که عکاسان شهر را به بهانه‌ی روز گراش گرد هم آورده و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی، اساتید عکس شهرستان را نیز به میدان فرا بخوانیم. برنامه نشست‌ها و کارگاه های عکاسی در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی‌ماه است که پس از گزینش اولیه، نمایشگاه عکس «گراش در پایان قرن» از ۸ تا ۱۰ بهمن ماه ۹۹ و آیین پایانی آن در ۱۱ بهمن (روز گراش) برپا می‌شود. این رخداد هنری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش را شهرداری گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، بنیاد فرهنگی نوبهار،  عینک بهراد، شباب البرکه، استودیو پلک و نمایندگی محصولات تبسم همراهی می‌کنند.

فراخوان جشنواره عکس گراش را از هفت‌‌برکه دریافت کنید.

Aks Gerash

فراخوان جشنواره عکس گراش

شرکت در این جشنواره برای عموم عکاسان از سراسر ایران آزاد است و هر شخص می‌تواند بدون محدودیت با هر تعداد عکسی در این رقابت شرکت نماید.

موضوعات بخش اصلی جشنواره

  1. مناظر شهری گراش
  2. ‌آثار تاریخی شهرستان گراش
  3. مردم

جوایز

  • مقام اول هر بخش لوح تقدیر + ۴۰۰.۰۰۰ تومان جایزه نقدی
  • عکس برگزیده بازدیدکنندگان لوح تقدیر ۲۰۰.۰۰۰ تومان جایزه نقدی

شرایط شرکت در مسابقه

  1. شرکت در مسابقه برای عموم عکاسان اعم از آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران آزاد است و هر شخص می‌تواند آثار خود را در پیام‌رسان تلگرام یا واتس آپ بارگذاری نماید.
  2. به‌کارگیری نرم‌افزارهای ویرایش عکس نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف ابعاد و پرسپکتیو نماها بی‌انجامد. تراز نور و سفیدی، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع و برش و تکنیک پانوراما آزاد است.
  3. اندازه عکس‌های بخش اصلی باید حداقل ۳۰۰۰*۴۰۰۰ پیکسل (۱۲ مگاپیکسل) باشد.
  4. عکس‌های ارسالی می‌‌توانند با انواع دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتال و موبایل عکاسی شده باشند.
  5. هنرمندان آثار خود به همراه مشخصات فردی را به تلگرام یا واتس آپ ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ ارسال نمایند.
  6. شرکت‌کننده در مسابقه و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.
  7. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، ارسال فایل اصلی عکس در ابعاد بزرگ جهت ارائه در نمایشگاه الزامی است. بدیهی است درصورت عدم تحویل فایل بزرگ در مهلت مقرر، نام عکاس از فهرست پذیرفته‌شده‌گان و نمایشگاه حذف خواهد شد.
  8. برگزارکننده حق استفاده و چاپ عکس‌های ارسالی برای اطلاع‌رسانی و سایر مصارف فرهنگی در چهارچوب جشنواره را خواهد داشت.
  9. جوایز برگزیدگان در آیین پایانی نمایشگاه به عکاسان اهداء خواهد شد.
  10. شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت ۲۴ روز ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ ارسال نمایند.‌
  11.  شرکت کنندگان می توانند ۱۰ عکس در اینستاگرام با هشتگ #GerashPicFest ارسال نمایند. به هفت نفر از برگزیدگان بخش اینستاگرام کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی اهدا می گردد.

تقویم جشنواره

  • مهلت ارسال اثر: ۳۰ دی ماه ۹۹
  • داوری: ۱ بهمن ماه ۹۹
  • برگزاری نمایشگاه و اعلام پذیرفته‌شدگان و نفرات منتخب: ۸ بهمن ماه ۹۹
  • آئین پایانی و انتخاب برگزیدگان: ۱۱ بهمن ماه ۹۹ (روز گراش)

راه‌ها ارتباطی

  • دبیرخانه جشنواره: گراش، بلوار سرداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش
  • تلفن دبیرخانه : ۰۷۱۵۲۴۴۱۱۲۴
  • ایمیل: javad0321@gmail.com
  • تلگرام : ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴