بستن

دومین جلسه شورای شهرستان گراش بعد از ۳ سال تشکیل شد

هفت‌برکه: با انتخاب هیات رییسه جدید شورای شهرستان گراش، این امیدواری وجود دارد ۸ ماه مانده به پایان عمر دوره پنجم شوراهای شهر و روستا سرانجام جلسات این شورا برگزار شود.

شورای اسلامی شهرستان از نمایندگان شوراهای شهر و بخش تشکیل می‌شود. در صورت وجود شورای شهر گراش، دو نماینده از شورای گراش یک نماینده شورای شهر ارد و هر کدام یک نماینده از شوراهای بخش ارد و بخش مرکزی اعضای شورای شهرستان را تشکیل خواهند داد. در نبودن شورای شهر گراش از هر بخش یک نماینده به شورای شهرستان اضافه شده است.  

به گزارش هفت‌برکه از ابتدای تشکیل دوره پنجم شوراها تاکنون فقط خبر دو جلسه شورای شهرستان گراش منتشر شده است. ۶ آبان ۱۳۹۶ نخستین جلسه این شورا تشکیل و نعمت‌الله خرم از فداغ به عنوان رییس شورای شهرستان انتخاب شد. (خبر در هفت‌برکه) علی اصغر حسنی و اکبر باقرزاده از شهر گراش، نعمت‌الله خرم و اسماعیل اسدی از بخش مرکزی و محمدرضا رنجبر از بخش ارد اعضای شورای شهرستان در سال نخست بودند.

در حالی که قانونا جلسات شورای شهرستان باید حداقل هر ماه یک بار تشکیل شود بعد از آن جلسه خبر دیگری از شورای شهرستان نبود. در سه سال گذشته بارها موضوع عدم تشکیل جلسات این شورا از فرمانداری به عنوان نهاد نظارتی پرسیده شد اما عملا پاسخ مشخص داده نشد. هفت‌برکه سال ۱۳۹۷ یک بار دیگر پیگیر عدم تشکیل جلسات بود. (خبر در هفت‌برکه

اختلافات در شورای شهر گراش و عدم تشکیل جلسات شورا به صورت غیر مستقیم در عدم تشکیل جلسات شورای شهرستان هم موثر بود. تغییر ساختار شورای شهرستان به دلیل ارتقا ارد به شهر نیز دلیل دیگر نامشخص بودن وضعیت شورای شهرستان بود.

با انحلال شورای شهر گراش نیز خبری از تشکیل شورای شهرستان نبود. امروز ۷ دی‌ماه ۱۳۹۹ احمد منصوری عضو شورای شهر ارد در صفحه اینستاگرام خود خبر از تشکیل دوباره شورای شهرستان گراش داد. 

به گزارش ارد شهر من جلسه تعیین هیات رئیسه شورای شهرستان گراش با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش برگزار شد.

قاسم فرسوده ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده شوراهای روستا، بخش و شهرستان بر پیگیری مطالبات و روحیه مطالبه‌گری در حل مشکلات و معضلات در سال چهارم شورا های دوره پنجم تاکید کرد. 

با رای کتبی اعضا احمد منصوری نماینده شورای اسلامی شهر ارد به عنوان رئیس شورای شهرستان گراش انتخاب شد. نعمت‌الله خرم از شورای اسلامی فداغ به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای استان فارس انتخاب شد.

رشیدی نماینده اسلامی شورای بخش ارد به عنوان نائب رئیس  و ماندنی‌پور نماینده شورای بخش مرکزی به عنوان سخنگوی شورای شهرستان گراش انتخاب شدند. 

۵ ماه دیگر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد. باید دید آیا در ماه‌های باقی مانده شورای شهرستان می‌تواند جان بگیرد؟

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top