بستن

خیر گراشی برای بیمارستان قشم، دستگاه ماموگرافی خرید

هفت‌برکه: علی خوشبختی تاجر گراشی ساکن قشم اولین دستگاه ماموگرافی این شهرستان را به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم اهدا کرد.

مراسم بهره‌برداری از دستگاه ماموگرافی پنجشنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ با حضور علیرضا نصری فرماندار قشم که اصالتا اهل ارد است و علی (مهدی) خوشبختی مالک برند نیولند و دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، برگزار شد. 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تقدیر و تشکر از علی خوشبختی، خیّری که این دستگاه را با ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار بیمارستان قشم قرار داده، گفت: یکی از موارد مهم و ضروری که شدیداً در خانم‌ها باعث آسیب‌های جدی به بدن می‌شود، سرطان پستان است که تشخیص زود هنگام این بیماری فقط به وسیله دستگاه ماموگرافی انجام می شود.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه سرطان پستان ممکن است در کمتر از ۶ ماه موجب مرگ در فرد بیمار شود، افزود: خانم های بالای ۳۰ سال حتماً باید تست غربالگری سرطان را انجام دهند و هرگونه سهل انگاری در این کار می تواند باعث عدم تشخیص به موقع و نتیجه آن برداشتن توده سرطانی و بافت پستانی در فرد بیمار می شود که به دنبال آن استفاده از داروهای شیمیایی است که اثرات زیان باری برای بدن دارد.

دکتر مریم هروآبادی، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان قشم هم با توجه به شیوع بالای سرطان پستان، وجود این دستگاه را از نیازهای ضروری شهرستان عنوان کرد و گفت: در گذشته به لحاظ بعد مسافت و هزینه های تحمیلی مختلف، بیماران تمایلی برای انجام تست در مرکز استان نشان نمی‌دادند.

دکتر هروآبادی اذعان کرد: با توجه به اینکه تست غربالگری سرطان پستان زمان بر است، روزانه حداکثر تا ۸ بیمار را می توان پذیرش کرد. زنان بین ۳۰ تا ۵۰ سال سالانه و زنان بالای ۵۰ سال هر ۲ سال یکبار باید این تست غربالگری را انجام دهند.

در پایان افتتاح بخش ماموگرافی بیمارستان پیامبراعظم(ص) شهرستان قشم، رئیس این بیمارستان در جلسه ای عملکرد شش ماهه اخیر بیمارستان را تشریح کرد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top