بستن

گزارش ۴۰۰ میلیارد تومانی تیم نماینده

هفت‌برکه: اولین نشست خبری مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، دیروز ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹در سالن شهرداری جویم برگزار شد. در این جلسه، پنج رییس دفتر نماینده در تهران و شهرستان‌ها گزارشی از عملکرد و پیگیری‌های شش‌ماهه ارائه دادند. سپس مهندس حسین‌زاده به سیاست‌گذاری‌ها شش‌ماهه‌ی نخست و جمع‌بندی کلی این فعالیت‌ها پرداخت. بخش آخر برنامه نیز به پرسش و پاسخ خبرنگاران چهار شهرستان با نماینده اختصاص داده شده بود.

به گفته‌ی روابط عمومی دفتر نماینده، «برگزاری این نشست‌های خبری هر شش ماه یک بار در برنامه‌ی دفتر نماینده قرار دارد، و مجموعه‌ی «قدم ۱» نیز برای گزارش عملکرد شش‌ماهه نماینده در روزهای گذشته به تدریج منتشر شده و به زودی به صورت یکجا منتشر خواهد شد.»

مهندس حسین حسین‌زاده در ابتدای جلسه در سخنانی کوتاه گفت: «تصمیم گرفتیم در راستای مشارکت بیشتر، خود روسای دفاتر گزارش فعالیت‌ها را به مردم بدهند.» او به ترتیب از مهندس مصیب علیشیر، رییس دفتر لارستان؛ علی عباسی و عباس مجیدی، روسای دفتر؛ سید عباس جهانبانی، رییس دفتر گراش؛ فرزاد شریفی، رییس دفتر اوز و ابوالحسن محمودی، رییس دفتر تهران دعوت کرد تا به ارائه گزارش بپردازند.

 

مسئول دفتر گراش: کارگروه‌های ۱۲گانه و جاده چک‌چک

سیدعباس جهانبانی، مسئول دفتر نماینده در شهرستان گراش، پعد از مسئولین دفاتر لارستان و خنج به ارائه گزارش پرداخت. او با خبر فعال شدن اتوماسیون اداری شروع کرد و گفت این اتوماسیون باعث شده است که در کمترین زمان، نامه‌نگاری‌ها انجام و پیگیری شود.

راه‌اندازی کارگروه‌های ۱۲گانه مشورتی در دفاتر نماینده، دومین مبحث جهانبانی بود. او در مورد نحوه انتخاب اعضای کارگروه‌ها توضیح دهد: «از طریق فراخوان در فضای مجازی اقدام کردیم تا افراد متخصص و علاقه‌مند شناسایی شوند. از طریق ارسال نامه به نهادها نیز افراد به ما معرفی شدند.» جهانبانی افزود که در قدم بعد، «شرح وظایف کارگروه‌های مشورتی را تهیه و در اختیار مسئولین کارگروه‌ها قرار دادیم. جلساتی هم برای برخی کارگروه‌ها برگزار شده، خصوصا نشست اقتصادی که با حضور خود مهندس حسین‌زاده بوده است.»

او سپس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر نماینده در شهرستان گراش پرداخت. کلنگ‌زنی حسینیه خیرساز در خلیلی، تکمیل مدرسه بشیرآباد، پیگیری خرید سی‌تی‌اسکن ۲۵۶ اسلایس برای بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش با مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، پیگیری گازکشی باغ موسی و کوچه دبیری، پیگیری تجهیز آزمایشگاه کرونای بیمارستان و تخصیص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پیگیری تجهیزات پزشکی طبق دستور معاونت درمان وزارت‌خانه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، پیگیری تجهیزات پزشکی بیمارستان به مبلغ ۲ میلیارد تومان، جذب کمک حاج علمدار قاسمی به پروژه ورزشی شهر ارد، و جذب کمک ۲ میلیاردی برای پرداخت کارانه پرسنل بیمارستان از جمله فعالیت‌های این دفتر در شش‌ماهه نخست بوده است.

جهانبانی به نامه‌نگاری‌ها برای پیگیری موارد زیر نیز اشاره کرد: پیست سوارکاری، کلنگ‌زنی خوابگاه مجموعه محبی، سرمایش و گرمایش محبی، زمین چمن مصنوعی محبی، تامین اعتبار مرکز خدمات بهداشتی شهر ارد، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فرمانداهی نیروی انتظامی، برق‌رسانی به روستای تنگ خور، رفع نوسان برق دهستان خلیلی، و رفع مشکل برق برای ایستگاه آب پایدار شهر ارد.

مسئول دفتر نماینده در گراش اعلام کرد در زمینه‌ی راه، این دفتر چند مورد را به شدت پیگیری می‌کند: جاده چک‌چک و جاده فداغ-خلیلی. جهانبانی گفت: «پیگیری از طریق وزرات راه و شهرسازی برای جاده چک‌چک گراش که ۳۵ کیلومتر است و فقط ۶ تا ۷ کیلومتر آن زیرسازی و اسفالت شده است.» او اعلام کرد یکی از راه‌هایی که برای تکمیل این جاده در نظر دارند، طرح تهاتر است: «یعنی این که یک فرد خیر بیاید و این پروژه را انجام بدهد و در مقابل، به جای این که ریالی پاسخ داده شود، محاسبه می‌کنند و به صورت تهاتر، زمین اطراف جاده معادل هزینه‌ای که کرده است در اختیارش قرار می‌گیرد. با دو سه نفر سرمایه‌گذار هم صحبت شده است» تعریض جاده فداغ-خلیلی نیز مورد دیگری است که به گفته جهانبانی از طرح‌های اولویت‌دار در بخش مرکزی شهرستان گراش است.

جهانبانی در انتهای درخواستی نیز از رسانه‌ها مطرح کرد: «در جهت بازنشر خبرهای فعالیت نماینده که از طریق روابط عمومی منتشر می‌شود یاری کنند تا اطلاع‌رسانی به همه حوزه انتخابیه انجام شود.»

مسئول دفتر لارستان: برج فن‌آوری، کارگو، مرکز زلزله‌نگاری

مصیب علیشیر اولین مسئول دفتری بود که در این نشست به ارائه گزارش عملکرد پرداخت. او با مرور چالشی که برای در اختیار گرفتن یک دفتر در شهر لار به عنوان دفتر نماینده پیش آمده بود شروع کرد، و اعلام کرد که در حال پیگیری برای استقرار دفتر دائم نماینده در لارستان و هر سه شهرستان دیگر برای جلوگیری از چالش‌های آینده است.

علیشیر نیز به راه اندازی کارگروه‌های ۱۲گانه به عنوان یکی از اتفاقات خوب در شش‌ماهه نخست فعالیت اشاره کرد و گفت: «دو مساله برای ما از اهمیت برخوردار بود: از حوزه جوانان و همچنین از حوزه بانوان بیشتر استفاده شود.

علیشیر سپس در مورد حوزه اشتغال در لارستان گزارش داد: «موضوع مهم برای ما، حوزه اشتغال است. در لارستان ما زیرساخت‌های توسعه اشتغال را شناسایی کردیم و تمرکز را بر حوزه‌ی دانش‌بنیان و فن‌آوری گذاشتیم. این در راستای فرمایشات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب هم هست. ما مرکز رشد لار را به برج فن‌آوری ارتقا بخشیدیم و تا الآن ۲ میلیارد تومان بودجه قطعی گرفته‌ایم و درخواست ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دیگر نیز داده‌ایم. این مرکز باعث می‌شود هم شرکت‌های دانش‌بنیان تشویق شوند در اینجا جمع شوند، و هم لارستان به دومین جا بعد از تهران به پایگاه صادراتی محصولات تولیدی شرکت‌های فن‌آوری خواهد شد. ما در حال تهیه مقدمات برای برگزاری یک نشست بزرگ تجاری در این مرکز هستیم.»

علیشیر این مساله را زمینه‌ساز یک فعالیت دیگر نیز دانست: «این مستلزم این است که کارگوی فرودگاه لارستان را فعال کنیم. جلسات متعددی گرفته شده است و امیدواریم در یکی دو ماه آینده به سرانجام برسد. این قضیه، توسعه‌ی مسائل گمرکی را هم به دنبال دارد. برای فعالیت بازرگانی هم در نظر داریم که اتاق بازرگانی را به منطقه بیاوریم؛ اما این امر نیاز به وجود ۱۵۰ کارت بازرگانی با آدرس منطقه دارد، که الآن در لار بیشتر از ۷-۸ تا بیشتر نداریم.»

مسئول دفتر نماینده با اشاره به زلزله‌خیز بودن منطقه، اعلام کرد: «ما راه‌اندازی مرکز لرزه‌نگاری را دنبال می‌کنیم. باید در مناطق زلزله‌خیز مثل بیرم یا خلیلی و … چند ایستگاه زلزله‌نگاری داشته باشیم که به یک مرکز وصل شوند. این مقدمه‌ای برای مطالعات بعدی برای راه‌اندازی صنایع بزرگ‌تر مثل پتروشیمی و … خواهد بود.»

علیشیر سپس به گزارش فعالیت‌ها در بحث آب و برق و اینترنت برای روستاها و مناطق محروم شهرستان لارستان، پیگیری قرارگیری چند روستای شهرستان در «طرح هدف گردشگری»، پیگیری استقرار منطقه ویژه‌ی اقتصادی، و همکاری با کمیته امداد برای راه‌اندازی میز ایده‌پردازی برای ایجاد شغل‌های جدید در حوزه‌های محروم و روستایی.

رییس دفتر نماینده در لارستان در انتها به پنج کلیدواژه اشاره کرد که نشان‌دهنده‌ی نگاه نماینده است: تکریم ارباب رجوع، توجه به حوزه جوانان، توجه به حوزه بانوان، مرکززدایی و محرومیت‌زدایی، و توجه به حوزه ورزش با پیگیری نماینده در حوزه وزارت نفت.

مسئول دفتر خنج: مگاپروژه گازی

عباسی، یکی از دو مسئول دفتر شهرستان خنج، با تشکر از نماینده به دلیل آنچه «یک امتیاز مثبت» خواند شروع کرد: «شهرستان خنج اولین شهرستانی است که ایشان بازدید کردند. هرجا رفتند یک منشا خیر بودند.» او سپس به بازگویی روایت رفع مشکل برق روستای کورده پرداخت. او نیز به راه‌اندازی کارگروه‌های ۱۲گانه و همچنین رفع مشکلات اینترنت شهرستان اشاره کرد. اما مهم‌ترین بخش فعالیت‌ها در شهرستان خنج، پیگیری مگاپروژه در حوزه گاز بود: ایستگاه تقویت فشار خنج با بودجه‌ی بالغ بر ۱۳۵ میلیون یورو.

 

مسئول دفتر اوز: استقرار ده اداره، غوغا در حوزه عمرانی

شریفی، مسئول دفتر نماینده در اوز، سخنانش را با تشکر از نماینده به خاطر نگاه ویژه به این شهرستان به نمایندگی از مردم اوز شروع کرد. او در انتهای صحبتش نیز این گفته را تکرار کرد: «من به عنوان یک اوزی به یاد ندارم که نماینده‌ای در این مدت کوتاه، اینقدر به شهرستان اوز توجه نشان دهد.»

او درباره‌ی استقرار ادارات در شهرستان تازه‌تاسیس اوز گفت: «بعد از شروع به کار دکتر حسین‌زاده، به همت و حمایت ایشان، بیش از ده اداره در شهرستان اوز مستقر شده است که طبق آمار، بین چهار شهرستانی که همزمان با اوز ارتقا پیدا کردند، سرآمد است.»

او سپس به تقسیم‌بندی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت که مهم‌ترین آنها عبارتند از: پیگیری مجوز بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی راهپیما که سال‌هاست بلاتکلیف مانده است؛ جذب بودجه ۱۶ میلیاردی برای دانشکده بهداشت و درمان لارستان که به دانشکده بهداشت اوز و بیمارستان اوز نیز رسیده است؛ در حوزه راه جذب اعتبار ۸۵ میلیارد تومانی بهسازی محور اوز-سه‌راهی بختیارویه؛ تهیه آماری از نیروهای تحصیل‌کرده و بومی شهرستان که تا امروز ۱۰ نیرو در بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شده‌اند.

شریفی افزود: در حوزه عمرانی نیز در شهرستان اوز غوغایی شده است که هیچوقت نمونه‌اش را نداشته‌ایم.» او سپس به پیگیری‌های مسائل مربوط به آب و برق و اینترنت مناطق مختلف شهرستان اوز پرداخت و اعلام کرد: «سرآمد همه‌ی اینها، اختصاص بودجه ۵ میلیارد تومانی به سالن ورزشی کوره به همت آقای عبدالغنی است که این سالن را به یکی از سالن‌های کم‌نظیر در منطقه تبدیل خواهد کرد.»

 

مسئول دفتر تهران: مطالعه و سیاست‌گذاری

ابوالحسن محمودی، رییس دفتر نماینده در تهران، در انتها به مطالعات قبلی درباره‌ی مشکلات حوزه انتخابیه و جمع‌بندی فعالیت‌ها پرداخت. او گفت: «بعد از انتخابات و قبل از شروع به کار رسمی مجلس، در فرصت ۱۰۰روزه‌ای که داشتیم، با کمک یک تیم ۶۰ نفره، مشکلات کل حوزه انتخابیه را احصا و رتبه‌بندی کردیم تا دید بهتری داشته باشیم. از فرمانداری‌ها هم تشکر می‌کنم که در این زمینه همکاری کردند.»

او اضافه کرد: «مجموعه «قدم» را نیز به مرور منتشر می‌کنیم و به صورت کتابچه نیز منتشر می‌شود که شامل اقدامات ۶ماهه اول نماینده است.»

پس از این، محمودی به بیان تیتروار فعالیت‌های کلان در کل حوزه‌ی انتخابیه پرداخت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پیگیری محورهای مواصلاتی جرم-لار-بندرعباس، و محورهای لار-لارمرد و لار-بستک؛ پیگیری مجوز ارتقا مجتمع عالی لارستان؛ پیگیری مشکل کارخانه سیمان لارستان و بحث گازرسانی آنجا؛ مشکلات حوزه ایرانیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس و اخراج ایرانی‌ها؛ برقراری پروازها در فرودگاه لارستان؛ بحث واگذاری مرکز علمی کاربردی لارستان و جهاد دانشگاهی؛ احداث انبار نفت؛ ارتقا دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه؛ پیگیری کتابخانه مرکزی لار؛ و تاسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل اشاره کرد.

پس از صحبت‌های محمودی، وقت استراحتی برای مهمانان در نظر گرفته شد تا بعد از آن، مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم جنوب فارس، به ارائه گزارش و پاسخ دادن به پرسش‌های خبرنگاران بپردازد. نماینده با اشاره به گزارش عملکرد روسای دفترش در تهران و چهار شهرستان، اعلام کرد در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان در این مدت شش‌ماهه جذب شده است، که سهم هر کدام از شهرستان‌ها به این شرح است: شهرستان لارستان ۱۲۵ میلیارد تومان؛ شهرستان خنج، فقط برای یک ایستگاه برق ۳۱ میلیارد تومان، جدای از ۴ هزار میلیارد تومان که در قالب پروژه ملی جذب شده است؛ شهرستان گراش ۵۰ میلیارد تومان؛ و شهرستان اوز ۱۲۰ میلیارد تومان.»

صحبت‌های کامل مهندس حسین‌زاده و پاسخ‌های او به خبرنگاران منطقه در خبری جداگانه در سایت هفت‌برکه منتشر شده است (اینجا بخوانید).

مطالب مرتبط:

http://www.gerishna.com/archives/107261

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. کمک حاج‌علمدار قاسمی و کلنگ زنی خیر ساز خوابگاه عظیمی و پروژه های خیر ساز در کدام دسته قرار می گیرند

  2. گاز کشی باغ موسی در دوره شورای منحله کلید خورد و مقرر شده بود تا نزدیک باغ جناب خورشیدی امتداد پیدا کند و با نامه نگاری دفتر نماینده هم پیگیری شد حالا این پروژه که قبلا هم جز طرح بود پای حساب کدوم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top