بستن

پروژه پارک فخرآباد، از سر گرفته شد

هفت‌برکه: پروژه تبدیل قبرستان فخرآباد به پارک محله‌ای بعد از چند سال توقف با تسطیح محل از سر گرفته شد.

به گزارش هفت‌برکه طرح بهسازی این قبرستان متروک از سال ۱۳۹۳با تخریب دیوار آغاز شد. کلنگ این پروژه شهریور ۱۳۹۶ در آغاز دوره پنجم شورای شهر و سرپرستی حسین مهروری در شهرداری به زمین زده شد. (خبر در هفت‌برکه)

انجام این پروژه با مخالفت برخی از اهالی متوقف شد.محمدامین رحیمی نماینده خیر آذر ۹۸ به هفت‌برکه گفت: «قرار شد که تسطیح محوطه قبرستان فخرآباد را شهرداری انجام دهد و اجرای طرح پارک محله‌ای بر اساس نقشه‌های آماده شده توسط خیر اجرا شود. شهرداری در گام اول تسطیح قبرستان، کار اجرایی را شروع کرد که با اعتراض چند تن از اهالی محل که بستگانشان در این قبرستان دفن شده بودند مواجه شد که موقتا از ادامه روند کار جلوگیری کردند.»

سرانجام در روزهای گذشته با تسطیح محوطه عملا عملیات اجرایی این پارک آغاز شد. روابط عمومی شهرداری گراش از آغاز عملیات اجرایی احداث پارک در محل آرامستان قدیمی فخر آباد خبر داد. بنا به درخواست اهالی محله فخرآباد، مراحل طراحی و تهیه نقشه تبدیل آرامستان فخرآباد در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

این پارک در زمینی به مساحت حدوداً چهار هزار مترمربع و به همت خیر و با نظارت واحد عمران شهرداری ساخته خواهد شد. از نکات مورد توجه در احداث این پارک وجود قبر شیخ فخرالدین از مبلغان مذهب شیعه می‌باشد که در زمان صفویه به همراه سه تن دیگر به گراش اعزام و به ترویج مذهب شیعه پرداختند که پس از فوت در همین مکان دفن شدند.

عبدالحسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش ضمن تشکر از خیر این پروژه، به لزوم توسعه سرانه فضاهای تفریحی در شهر اشاره کرد و افزود:«با رویکرد رعایت عدالت، سرانه تفریحی و فضای سبز در محله‌ها (خصوصاً محله‌های محروم) در دستور کار شهرداری قرار دارد.»

همچنین او اضافه کرد: «پیگیر احداث پارک محله‌ای در محله‌های دیگر نیز هستیم که دغدغه‌ی شهروندان در آن محله‌ها نیز برطرف شود.»

2 نظر

  1. تو رو خدا پیگیر زمین تو بین فاز دوم مسکن طلاب بشید این فضا باعث تجمع سگ ها و افراد شده
    زمین چند هزار متری مخروبه و دیوار چینی خراب که مطعلق به راه و شهر سازی که هنوز کاربری مشخص نداره
    افرادی که از شهرداری پرسیدن درجواب گفتن نوشته رفاهی که حالا پارک یا مسجد قراره بشه
    لااقل این فضا رو صاف کنن بعد هر تصمیمی میخوان بگیرن

  2. با سلام تحیات به جناب شهردار پر تلاش گراش جناب آقای مهروی عزیز به فکر خیابان بزرگ بسج هم باشید هیچ پارک محله ای ندارد جهت تفریح و بازی کودکان عزیز این محله و خیابان اگر فکر می کنید زمین نیست است رو بروی منزل حاج بهزاد جهاندیده سالیان سال است ول است اگر با صاحب این زمین که در خارج حضور دارند صحبت شود خیلی عالی میشه در شورای دوره قبل با آقای لطافت صحبت شد و ایشان گفتن پیگیر میشم ولی خبری نشد و نمیدانم صحبتب با صاحب زمین شد یا نه انشالله آقای مهروری عزیز بتوانند زبان خیری بگذارنند انشالله این پیام به دست آقای شهردار عزیز برسد. والسلام و من ا… توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top