بستن

هم‌نشینی شاعران جنوب فارس، در هفتمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) گراش

هفت‌برکه: هفتمین شب شعر پیامبر اعظم(ص) با حضور شاعرانی شهرستان‌های گراش، لارستان، خنج و اوز و حضور مجازی شاعرانی از شیراز و تهران در گراش برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه شیوع کرونا باعث تعطیلی هفتمین شب‌شعر پیامبر اعظم(ع) نشد اما فضای متفاوتی را به این شب شعر داد. شب شعر امسال سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ در شام میلاد پیامبر (ص) با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز حسینیه حضرت ولی‌عصر(عج) گراش برگزاری شد.

هفتمین شب شعر پیامبر اعظم را موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های لارستان، گراش، اوز و خنج برگزار می‌کند. این شب شعر در سال‌های پیشین در دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شد که از سال گذشته زمان برگزاری آن به هفته وحدت منتقل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش با اشاره به قدرت شعر گفت: «ساعت‌ها صحبت را می‌توان در چند بیت شعر رساند چون شعر یک بلندگوی قوی است.»

امام جمعه گراش با بیان روایتی گفت: «پیامبر اکرم خطاب به حضرت علی فرمودند اگر دیدی مردم مشغول مستحبات هستند تو به واجب برس‌. هر جایی که شعر با فعل آمیخته شد تاثیر خواهد گذاشت.»

بخشایش‌پور با ذکر مثال‌هایی از تاثیر شعر گفت: «شعر جایگاه خود را پیدا کرده است. امروز روز استکبارستیزی بود و چه شعرهای زیبایی سرود شد. شعری موفق است که منابع دینی ما وصل باشد.»

علی داوری‌فرد با شعری با مطلع «معنی شعر، خدا خواست که انسان بشوی/که محمد بشوی آیه‌ی قرآن بشوی» آغازگر شعرخوانی در این شب شعر بود. 

صادق رحمانی قصیده‌واره یتیم را تقدیم به حضرت محمد(ص) خواند و بعد از آن چندین شعر نیمایی در فضای طبیعت و تاریخ گراش خواند شعرهای او درباره کلات و «نیاز» کارگر بازنشسته شهرداری گراش با استقبال حاضرین همراه شد. 

خلیل رویینا و عبدالرضا مفتوحی از انجمن شعر آفتاب لارستان در این شب شعر حضور داشتند. مفتوحی با دو شعر محلی در شب شعر حضور داشت. او با شعر سفرنامه، سفری به دیدنی‌های لارستان داشت. موذنی از خنج نیز دیگر مهمان این برنامه بود.

گروه هماوایان تهران نیز با ارسال دو کلیپ همراه شب شعر گراش بودند. استاد کافی و خانم فاضلی دو شاعر شیرازی به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به حضور مجازی در شب شعر حضور داشتند  و شعرخوانی آنان برای حاضرین پخش شد. 

خانم‌ها نیز سه نماینده در این شب شعر داشتند خانم نجاتی از اوز با شعر «مهر محمد»، خانم کیانی‌نژاد از خنج با شعری با مطلع «جهان از عشق خالی بود» مهمانان شهرستان‌های همجوار بودند. معصومه بهمنی شاعر گراشی نیز دو شعر خواند که شعر دوم او  تعریضی به مکرون رییس‌جمهور فرانسه بود.

اجرای گروه سرود نوجوانان راویان آفتاب و مولودی‌خوانی مداح مشهدی دیگر برنامه‌ها برای تکمیل جشن میلاد بود.

در بخش پایانی با حضور بخشایش‌پور امام‌جمعه گراش،زمانی سرپرست فرمانداری گراش، امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهانبانی مسئول دفتر نماینده مجلس در گراش، نوروز رییس بنیاد شهید، گله‌داریان جانشین فرمانده سپاه، آینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش،شامحمدی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه و عالی‌پور و شیرزادی از اعضای هیات امنای حسینیه ولی‌عصر (عج) از شاعران حاضر در این شب‌شعر تقدیر شد.

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top