بستن

بازگشت محدودیت‌های کرونایی: عروسی و عزا ممنوع

هفت‌برکه: ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی و برخورد با اصناف متخلف مهمترین مصوبات ستاد کرونای شهرستان گراش بود. 

به گزار ش هفت‌برکه بررسی روند شیوع کرونا در شهرستان گراش و اتخاذ تصمیم لازم برای کنترل بیماری موضوع اصلی جلسه ستاد کرونا شهرستان گراش بود. این جلسه به ریاست علی زمانی سرپرست فرمانداری گراش صبح ۲۱ مهرماه در فرمانداری گراش برگزار شد. 

این جلسه ۱۳ مصوبه داشت که با تاکید مصوبات ابلاغی استان آغاز می‌شود و با برخورد با افراد متخلف به پایان می‌رسد.
 

 

۱- دستگاه های اجرایی سطح شهرستان اقدام لازم را جهت اجرایی شدن مصوبات ابلاغی چهل و یکمین جلسه ستاد استانی بیماری کرونا معمول دارند.

۲- شهرداری ها و دهیاری های شهرستان نسبت به تعطیل کردن پارک ها و تفرجگاه های شهرستان تا تاریخ ۲/۸/۹۹ اقدام نمایند.

۳- پخت غذا توسط آشپزخانه ها و رستوران ها برای هرگونه تجمعی بدون اخذ مجوز از معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ممنوع می باشد.

۴- تمامی مدارس سطح شهرستان گراش تا تاریخ دوم آبان ۹۹ به صورت حضوری تعطیل می باشد و آموزش ها باید به صورت مجازی ارائه شود.

۵- مدارسی که حدنصاب بهداشتی را در بازدید کارشناسان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش کسب ننموده اند تا تاریخ ۶/۸/۹۹ به صورت حضوری تعطیل می باشد و آموزش ها باید به صورت مجازی ارائه شود] ادامه فعالیت حضوری این مدارس منوط به بازدید مجدد کارشناسان بهداشتی و کسب حد نصاب بهداشتی می باشد.

۶- ممنوعیت برگزاری مجالس ختم، عروسی، جشن، عزاداری و هرگونه اجتماعی از این قبیل که موجب شیوع بیماری می گردد بعد از ماه صفر.

۷- تشدید نظارت و بازرسی اتاق اصناف و معاونت بهداشتی بر کسبه و بازار و تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت.

۸- تمامی ادارات نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به همکاری با حوزه بهداشت و درمان شهرستان هستند.

۹- تمامی باغ ها و تالارهای برگزاری مجالس و عروسی ها تعطیل و اماکنی که بدون مجوز قانونی به ارائه خدمات بپردازند ضمن پلمپ مکان، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

۱۰- اعلام زمان و مکان برگزاری مراسم دفن اموات و زمان و مکان برگزاری مجالس ختم در رسانه های محلی ممنوع می باشد.

۱۱- استفاده از ماسک برای ارباب رجوع تمامی ادارات، دفاتر، بانک ها، مراکز خرید و فروشگاه ها الزامی می باشد و شخص رئیس اداره و مدیر مرکز مسئول کنترل می باشد

۱۲- آشپزخانه‌های مساجد تعطیل می باشد و این آشپزخانه ها برای ارائه خدمات بیرون از مسجد ملزم به اخذ مجوز از معاونت بهداشت هستند.

۱۳- سرپیچی از مصوبات فوق تخلف حساب شده و تهدید کنندگان سلامت جامعه برابر مقررات شدیداً برخورد خواهد شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top