هفت‌برکه – شیدا شرقی: اداره پست شهرستان گراش در یکسال گذشته ۹۵ هزار و ۴۵۶ خدمت به مردم شهرستان گراش ارائه داده است. در دوره کرونا افزایش تعداد خریدها اینترنتی کار اداره پست چند برابر کرده است

به گزارش هفت‌برکه، هفدهم مهرماه روز جهانی پست نام‌گذاری شده است، به همین مناسبت شکرالله آشفته، رئیس اداره پست شهرستان گراش با علی زمانی، سرپرست فرمانداری شهرستان گراش دیدار و ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله این اداره به بررسی و بیان مشکلات پرداخت.

Post

خریدهای اینترنتی کار ما را چند برابر کرده است

شکرالله آشفته، رئیس اداره پست شهرستان گراش با اشاره تعداد نیروهای این اداره گفت: «در حال حاضر دو نیروی دولتی، یک نیروی شرکتی و یک نیروی خصوصی مشغول به کار هستند. البته یه نیروی خانم داشتیم که چند وقت قبل به سمت رییس پست اوز (بومی این شهرستان بودند) منصوب شد و از جمع ما جدا شده است، البته هنوز در اداره حضور دارند و چون بجای ایشان یک نیروی جدید توزیع دانه شمار داده شده است تا آمدن نیروی جدید ایشان در اداره هستند.»

آشفته با بیان اینکه استخدام نیرو برای اداره در اختیار ما نیست افزود: «گراش زمانی که بخش بود چهار نیرو داشته و الان که شهرستان شده چهار نیرو به اضافه یک نیروی بخش خصوصی دارد. مردم همه جا می‌گویند نیرو استخدام کنید، استخدام نیرو در اختیار ما که نیست، استان و با ارسال فرم امکان سنجی به تهران نسبت به تخصیص نیرو اقدام ‌می‌نمایند.»

رئیس اداره پست شهرستان گراش متوسط درآمد ماهیانه پست گراش را بین ۴۷ تا ۵۰ میلیون دانست و اظهار داشت: «هر اداره پست باید به ازای هر نیرو ماهیانه تقریبآ ۱۲ میلیون کسب کند تا علاوه بر حفظ نیرو اگر درآمد آن بالا بود نیروی جدید به اداره اضافه شود. الان گراش تقریبآ کمی مازاد بر میزان اعلام شده درآمد کسب می‌کند ولی همچنان با کسری جدید جهت نیروی جدید روبرو هستیم. در وضعیت بحرانی و کرونایی موجود حجم درخواست‌های خرید اینترنتی چند برابر شده و مردم توقع بجا دارند که درب منزل و در همان روز توزیع شوند ولی با دو نیرو در توزیع توان ما بیشتر از این نیست.»

آشفته در ادامه خاطر نشان ساخت: «مردم اداره پست را تنها در حد بسته و نامه می‌دانند ولی مردم نمی‌دانند که بیش از ۱۵ خدمت دستگاه‌های اجرایی،توسط پست و دفاتر پیشخوان شهری و روستایی انجام می‌شود. ادارات پست با کمترین نیرو و امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهند. »

روش پیگیری کارت سوخت 

رئیس اداره پست شهرستان گراش استفاده از سایت را برای پیگیری کارت سوخت و مرسولات پستی در جهت کاهش تماس‌ و حضور مردم در محل اداره را مهم دانست و گفت: «با توجه به کمبود نیرو و انجام سریعتر کارهای مردم و کاهش تماس و حضور مردم در اداره مردم می‌توانند برای پیگیری مراحل کارت سوخت خودرو با ورود به سایت sokht.epolice  و وارد نمودن پلاک خودرو و اخذ بارکد ۲۰ رقمی و سپس از طریق سایت post.ir با وارد کردن بارکد ۲۰ رقمی در قست رهگیری مرسوله جرئیات را مشاهده کنند. همچنین برای پیگیری مرسولات پستی نیز از همان سایت post.ir کافیست بارکد ۲۰ تا ۲۴ رقمی مرسوله را در قسمت رهگیری مرسوله وارد و جزئیات را مشاهده کنند.»

او در ادامه به موارد در دست پیگیری اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر عملیات فهرست‌برداری، بهنگام‌سازی، تخصیص، ساخت و نصب پلاک کدپستی ده رقمی در شهر ارد و فداغ توسط پیمانکار پست آغاز کرده‌ایم و برای دهستان خلیلی و شهرک‌های جدید سطح گراش را در دستور کار بعدی داریم. البته اصلاح برخی از آدرس‌هایی که توسط پیمانکار قبلی درست فهرست‌برداری نشده هم در دستور کار داریم. پیگیر افزایش ترافیک و درآمد واگذاری خدمات مجدد بنیاد مسکن و آبفا روستایی(ادغام شده با آبفا) جهت دفاتر ارد و فداغ هستیم. پیگیر راه اندازی دفتر پستی در خلیلی با توجه به بعد مسافت و نیاز مبرم آن منطقه هستیم که در اردیبهشت ماه فرم امکان سنجی و نیاز شهرستان گراش به تهران ارسال شده ولی هنوز پاسخی دریافت نشده است. پیگیر تبدیل وضعیت دفتر ICT شهر ارد به دفتر پیشخوان شهری هستیم، مکاتبات انجام شده و منتظر پاسخ کار گروه دفاتر پیشخوان مستقر در استان هستیم که به محض وصول مجوز تبدیل وضعیت دفتر ارد به پیشخوان شهری انجام می‌شود. پیگیر عقد قرارداد با شرکت سایپا و ایرانخودرو جهت توزیع مرسولات این دو شرکت هستیم که مدیران این دو شرکت همکاری بسیار خوبی با این اداره داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.»

شکرالله آشفته گفت: «در پایان از همکاری صمیمانه تمام دوستان و بزرگواران و همشهریان محترمی که درد و مشکل این اداره را می‌فهمند و درک می‌نمایند و با این اداره همکاری می‌نمایند کمال تقدیر و تشکر می‌نمایم و از تمام همشهریان محترمی که در مواردی انتقادات و گاهی تذکرات آن‌ها بجا و درست می‌باشد به عنوان خدمت‌گزار اداره پست عذرخواهی می‌نمایم و برای ما در این راه سخت دعا کنید تا بتوانیم در این مسیر بر مشکلات فائق آییم و بر خدمات رسانی بهتر و به روزتر موفق باشیم.»

Post

سرپرست فرمانداری گراش: روز پست، فرصتی معرفی این نهاد است

علی زمانی سرپرست فرمانداری گراش در این دیدار ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی ۱۷ مهرماه روز جهانی پست را تبریک گفت و افزود: «این روز فرصت خوبی است تا مردم در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های این نهاد خدمات رسان در کشور قرار گیرند.»

زمانی با بیان اینکه پست یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در دنیای پرشتاب امروزی است، اظهار داشت: «صنعت پست، به عنوان قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد ارتباطی در کشور، با ایجاد شبکه عظیم انسانی و برخورداری از کارکنانی متعهد و دلسوز با ارائه خدمات متنوع، روزآمد، فراگیر و کاهش فاصله‌ها و بهره‌وری زمان، در توسعه خدمات عمومی نقش ویژه‌ای را ایفا نموده است.»

از اداره ثبت تا غربالگری نوزادان

اداره پست شهرستان گراش در یکسال گذشته ۲۳۳۳۰ فقره ارسال مرسولات پیشتاز، ویژه، سفاری و امانت به کل کشور، ۲۰۰۴ فقره ارائه خدمات اداره ثبت اسناد و املاک، ۳۱۲ فقره ارائه خدمات تشخیص هویت ناجا، ۷۵۱۰ فقره ارائه خدمات کالابرگ نفت سفید شرکت ملی نفت، ۲۲۴ فقره استعلام کالابرگ نفت سفید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، ۸۸۹ فقره ارائه خدمات گاز، ۱۲۶ فقره ارائه خدمات امور مالیاتی، ۱۳۳ فقره ارائه خدمات تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را داشته است.

همچنین اداره پست شهرستان گراش ۹۰۰ فقره ارائه خدمات صدور رسید گواهینامه جدید الصدور، ۶۶ فقره ارائه خدمات اداره کار، تعاون و امور اجتماعی، ۵۸ فقره ارائه خدمات بانک مسکن (توزیع اخطاریه)، ۷ فقره ارائه خدمات اداره فنی و حرفه‌ای، ۳۵۶۸ فقره ارائه خدمات تخصیص و تعیین کدپستی و استعلام، ۲۶ فقره ارائه خدمات بانک مهر اقتصاد (توزیع اخطاریه و ابلاغیه)،۱۴۲ فقره ارائه خدمات غربالگری نوزادان شبکه بهداشت، ۳۰ فقره ارائه خدمات اداره آبفا شهری، ۱۵ فقره ارائه خدمات اداره ثبت احوال، ۱۰ فقره ارائه خدمات بانک سپه، ۸ فقره ارائه خدمات حق ترخیص مرسولات خارجه گمرک در یکسال گذشته انجام داده است.

۵۵ هزار و ۷۸۸ فقره مرسوله وارده به شهرستان در یک سال گذشته توسط اداره پست توزیع و در مجموع ۹۵ هزار ۴۵۶ خدمت به مردم شهرستان گراش ارائه شده است.

Post 1399 2