بستن

شهر در دست «سرپرست‌ها»

هفت‌برکه – حسین عالمی: یکی از مشکلاتی که شهرستان گراش امروز و در طول دوره‌های مختلف درگیر آن بوده، سکان‌داری دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های کلیدی شهرستان از طریق «سرپرستی» بوده است.

 در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این موضوع به شکل گسترده‌ای میان دستگاه‌ها و حتی وزارتخانه‌های مهم تسری پیدا کرده است. این موضوع سبب شده است که گاه یک مدیر، ماه‌ها سرپرستی یک دستگاه را بر عهده داشته باشد و چون تکلیف حکم خود را نامشخص می‌داند، انگیزه جدی برای فعالیت نداشته باشد و تنها در حد امضای محدود چند نامه و برگزاری چند جلسه به ادامه‌ی کار در آن سمت مشغول باشد.

در شهرستان گراش نیز پست‌های مدیریتی زیادی در سطوح مختلف، از فرمانداری گرفته تا شهرداری و چندین اداره مهم شهرستان، با حضور یک «سرپرست» اداره می‌شوند. این مدیران نه تنها از اختیارات کافی برخوردار نیستند، بلکه آینده خود را در مسئولیت‌های فعلی مبهم می‌دانند.

در تازه‌ترین مورد از این نوع مدیریت، با رفتن اصغر فرودی از گراش به داراب، چند صباحی است که فرمانداری شهرستان گراش به سرپرستی علی زمانی اداره می‌شود. گفتنی است که حتی پیش از برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور نماینده مجلس، مهندس حسین‌زاده، و حاشیه‌های بسیار آن جلسه (خبر در هفت‌برکه)، زمزمه‌ی رفتن اصغر فرودی فرماندار گراش به گوش می‌رسید. این خبر، گردبادِ سیاسی را که چند ماهی است گراش را در نوردیده، شدت بخشید؛ گردبادی که خسارت آن، شورای منحله و شهردارِ استعفا داده و فرماندارِ رفته است. با توجه به این زمینه‌ی خبری، معلوم نیست چرا در تعیین فرماندار گراش و قطعی شدن حکم او تعلل ایجاد شد و همچنان می‌شود.

براساس قانون، مدت تصدی سرپرستی در سازمان‌های دولتی، سه ماه است که تحت شرایط خاص، تا یک دوره‌ی بعد و تا حداکثر شش ماه قابل تمدید است. اما تجربه نشان داده است که این موضوع برای صندلی فرمانداری و ادارات شهرستان گراش صدق نمی‌کند.

به طور قطع، میزان اختیارات، مسئولیت‌ و به‌ویژه قدرت و نفوذ «فرماندار» با «سرپرست فرمانداری» متفاوت است. با توجه به اینکه حکم فرماندار گراش باید به تایید وزیر کشور نیز برسد، این انتظار وجود دارد که عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، و وزارت کشور، ابهام چندماهه در فرمانداری گراش را سریع‌تر از این برطرف می‌کردند.

5 نظر

  1. خدا را شکر که نماینده مجلس گراشی هستند و گرنه میگفتید تقصیر لاریها است حالا که نماینده از خودمان است چرا باید این همه سرپرست داشته باشیم

  2. چرا‌کسی برای گراش دل نمیسوزانندحالا که نماینده داریم چرا دیگه آقای حسین زاده ما مردم به شما رای دادیم حرکتی جنب وجوشی نه فرماندارداریم نه شهردار

  3. حالا که نماینده گراشی است اگر این اتفاقات تکرار شود موجب سر خوردگی مردم می‌شود!
    ای کاش کمی بجنبند

  4. یادمه بعد انتخابات توی ی جمعی بودیم که هرکس در مورد آقای حسین زاده ی نظری داد…
    بنده در اون جلسه گفتم ایشان موجب افتخار و سربلندی گراش نخواهد شد…

  5. صرفنظر از هرچیزی اقای حسنی در سه ماهه اول کارش غوغا کرد و خواسته به حق گراش را با جسارت و بدون ترس به وزارت کشور اعلام کرد .الان من منکر نمی شوم که ایشان مشکلاتی دارد ولی در کارش جسور بود .ولی اقای حسین زاده هنوز در مورد خواسته به حق گراش ارتقا دانشکده علوم پزشکی که حق طبیعی گراش هست چون امکانات ان از لار بسیار بیشار هست و دارای منابع درامد عالی هست .همچنین در مورد اتمام جاده چک چک و تونل صحرای باغ اقدامی نکرده هست .باید با جدیت کار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top