بستن

برگزیدگان مسابقه «نمایش‌+خانه» معرفی شدند

هفت‌برکه: برگزیدگان جوان اولین مسابقه «نمایش+خانه» امروز طی مراسمی جوایز خود را از دست پیشکسوتان نمایش گراش دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نمایش شهرستان گراش، این انجمن برای ایام قرنطینه‌ی تابستانی، یک مسابقه‌ی نمایش تک‌نفره با نام «نمایش+خانه» برگزار کرد. این مسابقه شامل دو بخش اجرای مونولوگ و اجرای استندآپ کمدی بود، و علاقه‌مندان از شهرستان گراش می‌توانستند با ارسال فیلم اجراهایشان در مسابقه شرکت کنند.

امروز ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ در مراسمی در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، سه شرکت‌کننده‌ی جوان در این مسابقه، حسن تقی‌زاده از ارد، مهدی سرافراز و علی سرافراز از گراش، جایزه‌ی نقدی و لوح تقدیر خود را دریافت کردند. اعضای انجمن نمایش و پیشکسوتان هنر نمایش نیز برای تشویق این علاقه‌مندان در این مراسم حضور داشتند.

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش شهرستان گراش، درباره‌ی این مسابقه و مراسم اهدای جوایز گفت: «متاسفانه هنر نمایش یکی از هنرهایی بود که ضربه‌ی جدی از شیوع کرونا خورد، چون تداوم فعالیت‌های تئاتری را با وقفه روبه‌رو کرد. برای مثال، ما یک سری کلاس‌های آموزشی تابستانی را مدنظر داشتیم که راکد ماند و برگزار نشد. با این حال، ما در انجمن نمایش شهرستان گراش سعی کرده‌ایم با برنامه‌هایی مثل مسابقه‌ی نمایش‌+خانه، ضمن دعوت علاقه‌مندان به ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، چراغ این هنر را روشن نگه داریم. ضمن این که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش نیز در این زمینه‌ها حمایت‌های ویژه‌ای داشته است.»

او از حضور اعضای انجمن و پیشکوستان نمایش در این مراسم هم تشکر کرد و گفت: «من از اعضای انجمن نمایش متشکرم که با حضور خودشان نشان دادند همچون گذشته، دغدغه‌ی این هنر را دارند و به دنبال تشویق استعدادهای جدید هستند. در این ایام سخت، این حرکات نمادین می‌تواند روحیه‌بخش علاقه‌مندان باشد.»

شامحمدی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی انجمن نمایش در ایام کرونا نیز گفت: «هرچند هنوز هم سایه‌ی کرونا بر هنر نمایش سنگین است، اما سعی می‌کنیم به محض مساعدتر شدن اوضاع، این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. فراخوان سومین جشنواره تئاتر کوتاه کل با موضوع حماسه آماده شده است، و به زودی منتشر خواهد شد.»

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top