بستن

ششمین بخشدار ارد، از خنج آمد

هفت‌برکه: محمد لطفی کارشناس فرمانداری خنج به عنوان بخشدار جدید ارد معرفی شد.

به گزارش «ارد شهر من» چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹ ساعت ۹ صبح مراسم معارفه بخشدار ارد در سالن اجتماعات نمایندگی آموزش و‌پرورش ارد برگزار شد. 

لطفی ۳۵ ساله اصالتا اهل خنج و متولد ۱۳۶۴ است و مدرک لیسانس مدیریت دارد. پیش از این لطفی کارشناس سیاسی و انتخابات فرمانداری خنج بود.

بخشدار ارد

نورافکن در راه فیروزآباد

یوسف نورافکن ۲۲ سال در بخشداری گراش و بعد از آن در فرمانداری گراش سابقه دارد. او از بهمن ۱۳۹۷ بخشدار ارد شد. 

یوسف نورافکن در مورد دلیل پایان کار در بخشداری ارد گفت: «من ۲۲ سال در فرمانداری گراش خدمت کرده‌ام و در حال حاضر به دلیل مسائل خانوادگی درخواست انتقالی به فیروزآباد داد‌ه‌ام و امیدوارم به زودی با این درخواست موافقت شود.»

یوسف نورافکن در گفتگو با هفت‌برکه در مورد ۱۹ ماه حضور در بخشداری ارد گفت: «دوره خوبی بود که نتیجه اصلی آن همدلی بیشتر بین مردم ارد و گراش بود. ۶۵ درصد رای مردم ارد به مهندس حسین‌زاده نمود این همدلی بیشتر است.»

فرماندار گراش:‌ ارد قطب کشاورزی منطقه است

به گزارش گراش نیوز، اصغر فرودی فرماندار گراش چهارشنبه ۱۹ شهریورماه در جلسه تکریم و معارفه بخشداران  بخش ارد با اشاره به اینکه روند توسعه متوازن گراش سریع در حال پیشرفت است، اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی فرمانداری در دولت تدبیر و امید توسعه متوازن و همه جانبه شهرستان است و در این راستا نگاه ویژه به بخش ها و مناطق روستایی تابعه شده است.

فرماندار گراش با بیان اینکه بخش ارد قطب کشاورزی منطقه است، خاطر نشان ساخت: بخش ارد، جایگاه مهمی در بخش کشاورزی و اقتصاد منطقه دارد. تسطیح لیزری بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، احیا و مرمت قنات، راه‌اندازی مرکز خرید گندم توسط بخش خصوصی، احداث ساختمان نیمه تمام مرکز ترویج خدمات جهاد کشاورزی، اجرای چند طرح آبخیزداری در دهستان‌ها بخشی از اقدامات انجام شده برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در بخش ارد است که زمینه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و اجرای طرح‌های کشاورزی را فراهم کرده است که باعث ایجاد صنایع تبدیلی و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود.

اصغر فرودی از عملکرد نورافکن بخشدار سابق ارد تقدیر کرد و خطاب به لطفی بخشدار جدید این بخش گفت: یکی از مهمترین وظایف مسئولین تامین امنیت و تعامل با نیروها و دستگاه‌های اجرایی است. در حقیقت همدلی و تعامل لازمه حل مشکلات جامعه است و امیدواریم بخشدار جدید با مردم‌داری ، تعامل سازنده و پیگیری اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی بتواند زمینه رشد و شکوفایی این بخش را پیش از گذشته فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی علوی امام جمعه ارد گفت: در بخش ارد در چند سال اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات و اقدامات زیربنایی خوبی انجام گرفته است و هزینه زیادی صرف شده که امیدواریم با استقرار بخشدار جدید مسیر توسعه و پیشرفت این منطقه محروم ادامه داشته باشد.

نورافکن: پروژه‌ای در بخش ارد متوقف نشده است

یوسف نورافکن بخشدار سابق بخش ارد از همراهی فرماندار، امام جمعه و مسئولین بخش و شهرستان تقدیر کرد و گفت: با توجه به مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دشمن هیچ پروژه ای در بخش ارد متوقف نشد و اکثر طرح ها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند. ایجاد ناحیه صنعتی ارد، بهره برداری از پروژه آبرسانی از خط انتقال سد سلمان فارسی، احداث جاده ارد- مز(نیمه تمام) از مهمترین طرح ها و پروژه های عنوان کرد که به زودی افتتاح می شوند.

محمد لطفی بخشدار جدید ارد با بیان اینکه با تعامل سازنده بین دستگاه های اجرایی زمینه توسعه ارد را فراهم خواهیم کرد، افزود: توسعه بخش ارد نیازمند همکاری همه دستگاه ها و تعامل و مشارکت مردم است

در این جلسه مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج، قاسم فرسوده معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش، جهانبانی مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش،‌ سرهنگ مزارعی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، زارعی بخشدار مرکزی خنج، اعضای شورای اسلامی شهر، دهیاران و تعدادی از معتمدین ارد حضور داشتند.

بخشداران ارد از جازک تا لطفی

در سال ۱۳۸۹ که ارد به بخش ارتقا پیدا کرد محسن جازک نخستین کسی بود که سمت بخشداری ارد را بر عهده گرفت. جازک کمتر از هفت‌ ماه بخشدار ارد بود و در حال حاضر نیز کارمند فرمانداری گراش است. امین نظام‌پور دومین بخشدار ارد بود که با مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی حدود سه سال در این پست ماند. نظام‌پور بعد از بخشداری ارد به سازمان جهاد کشاورزی فارس بازگشت.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ وحید صالحی کارمند بخشداری شهرستان اقلید به عنوان سومین بخشدار ارد معرفی شد. صالحی حدود ۱۶ ماه خدمت در ارد خدمت کرد و سپس به اقلید بازگشت.

از سوم آبان‌ماه ۱۳۹۴ سید هاشم سجادی چهارمین بخشدار بخش ارد شد، سجادی که اهل مهر است بعد از بخشداری ارد به ثبت‌احوال برگشت و در حال حاضر ساکن شیراز است. 

یوسف نورافکن کارشناس فرمانداری گراش به مدت ۱۹ ماه از بهمن ۹۷ تا شهریور ۱۳۹۹ بخشدار ارد بود و از ۱۹ شهریور جای خود را به محمد لطفی داد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. درود و سپاس

    تشکر ویژه دارم از جناب مهندس نورافکن به پاس خدمات و تلاشهای بی وقفه شان در بخش ارد و خصوصا خدمات بیست ساله شان در بخشداری و فرمانداری گراش.
    سکونت و خدمت بیش از بیست سال در گراش بدون وجود نکته ی کور یا سیاهی در دوران خدمت,نشان از عزت نفس,پاکیزگی روح و طبع بلند و میل یه خدمت صادقانه است.برقراری امنیت همه جانبه در بخش که نشان از همدلی و همفکری و هم راستایی کلیه ی نیروهای خدمتگذار مخصدصا نیروی انتظامی و بسیج مردمی میباشد,حاصل نمیشد,مگر با محوریت دلسوزانی چون مهندس نورافکن.
    امید که در تمامی مراحل زندگی موفق,پیروز و بهروز باشند.
    خوش امدی نیز خدمت جناب مهندس لطفی گفته و برای ایشان توفیق استفاده از تجربیات بخشداران گذشته ی این بخش مهم و ویژه در شهرستان و منطقه و امید به مشورت با معتمدین و دلسوزان شهر را از خداوند منان آرزومندیم.
    خدمت واقعی و دلسوزانه هیچ وقت از نگاه مردم دور نخواهد ماند و برعکس,کم کاری و نالایق بودن مسئولی که وظیفه اش خدمت رسانی به “مردم” است نیز بلاخره نمایان خواهد شد و پوشیده نخواهد ماند.

    فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید
    شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

    با ارزوی توفیق خدمت برای هر دو عزیز و همه ی مسئولان خدوم و زحمت کش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top