بستن

نردبانی به مشاغل آینده برای دانشجویان آینده

هفت‌برکه: تشکیلات توسعه آموزش نردبان در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت خود، با وجود وضعیت کرونایی این روزها، ۳۵ کارگاه معرفی مشاغل به صورت مجازی برگزار کرد. این کارگاه‌های مجازی برای معرفی مشاغل رشته علوم انسانی و تجربی، با هدف آشنایی هرچه‌بیشتر دانش‌آموزان متوسطه‌ی دوم با رشته‌ها و مشاغل مرتبط به رشته‌ی تحصیلی‌شان، طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ مرداد‌ماه و همچنین ۱۱ و ۱۲ شهریورماه، برگزار شد.

عارفه فردوسی، دبیر گروه، اعلام کرد این وبینار‌های معرفی مشاغل در راستای شعار «نردبان» و با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی شهرستان برگزار شد. او به نمایندگی از شورای مرکزی نردبان از تمامی ارائه‌دهند‌گان که بدون هیچ چشم‌داشتی با این گروه همکاری‌ داشتند تشکر کرد. فردوسی گفت: «هرساله طی پروژه انتخاب رشته و در مرحله اول آن، کارگاه معرفی مشاغل را با جامعه هدف دانش‌آموزان در شرف انتخاب‌رشته و یا کنکوری اجرا می‌کردیم؛ اما طبق شرایط کنونی و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال میزبان دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برای تعیین هدف و دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم برای انتخاب رشته بودیم.»

فردوسی درباره‌ی وبینارهای امسال گفت: «نکته‌ی مثبت کارگاه‌های امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، افزایش تعداد رشته‌های ارائه‌شده در این برنامه بود. سعی تیم نردبان بر این بود که اکثر رشته‌ها توسط دانشجویان و از فارغ‌التحصیلان همان رشته پوشش داده شود.»

به گفته دبیر گروه نردبان، در این برنامه ۱۳ رشته از زیرگروه‌های علوم انسانی، ۲۰ رشته از زیرگروه‌های علوم تجربی و ۲ رشته شناور معرفی شدند که بالغ بر ۲۲ ساعت کارگاه برای معرفی این رشته‌ها و مشاغل برگزار شد. استقبال بالغ بر ۸۰ نفر از دانش‌آموز متوسطه در این رویداد مجازی قابل توجه بود. ۳۰ نفر در رشته انسانی و ۵۰ نفر از دانش‌آموزان رشته تجربی در این وبینارها شرکت کردند. استفاده از فارغ‌التحصیلان و شاغلین هر رشته باعث بالا رفتن سطح کیفی کارگاه و اطلاع دقیق‌‌تر دانش‌آموزان از شرایط و وضعیت هر رشته در دوران تحصیل و کاری شد.

ارائه‌دهندگان رشته‌های علوم انسانی عبارت بودند از: امیرحسین نوبهار/ رشته علوم‌ سیاسی و جامعه‌شناسی؛ محمد‌صادق نوروزی/ رشته مشاوره؛ مهدی‌ وفایی‌فرد/ خبرنگاری؛ سعید دلپیشه/ حقوق و علوم قضایی؛ علی سجادی/ اقتصاد؛ حمید محمود‌زاده/ روانشناسی؛ فاطمه عابدین‌پور/ دبیری الهیات؛ حسین رضاییان/ کتابداری؛ معصومه محمد‌نژاد/ ادبیات (دبیری)؛ راضیه متین/ تاریخ (دبیری)؛ منصور یوسفی / فلسفه و منطق؛ شیدا شرقی/ مدیریت؛ صادق حاجی‌پور/ علوم تربیتی

ارائه‌دهندگان رشته علوم‌تجربی نیز شامل این افراد بودند: دکتر هدی موغلی گراشی/ داروسازی؛ دکتر کورش ایزدی/ دامپزشکی؛ سعید عالمی/ شنوایی‌سنجی؛ علی کارگر/ هوشبری؛ پروانه شهابی/ گفتار‌درمانی؛ مجتبی بنی‌اسدی/ دبیری زیست؛ مسیب عالی‌زاده/ دبیری شیمی؛ فاضل فتحی/ پرستاری ؛ حمید یحیی‌پور/ پزشکی؛ مجید راستی/ اتاق عمل؛ صاحبه بنی‌اسدی/ دندان‌پزشکی؛ علی کارکن/ کاردرمانی؛ محمدجواد هنری/ رادیولوژی؛ صادق درویشی/ تغذیه؛ مریم قاسمی‌زادگان/ پرتو درمانی؛ حمید فردوسی‌نژاد/ فوریت‌های پزشکی؛ امیر زارعیان/ فوریت‌های پزشکی؛ فاطمه امینی/ علوم آزمایشگاهی؛ اشرف روستاییان/ علوم آزمایشگاهی؛ عاطفه فردوسی/ مامایی؛ نازنین خائفی/ مامایی؛ فاطمه زاهدی/ پرستاری؛ سعیده رایگان/ اتاق عمل.

5 نظر

  1. خسته نباشید و خداقوت خدمت تمامی دوستان عزیز نردبانی.
    امیدوارم که دانش‌آموزان و خانواده‌های محترمشون قدر این زحمات رو بدونن. از مسئولین که انتظاری نیست!
    ان شاء الله با قدرت کارگاه انتخاب رشته هم برگزار کنید و به جوسازی برخی “بادها” اهمیت ندید.

  2. خدا قوت به عزیزان نردبان
    همه افراد حاضر در تصویر از نخبگان شهر و آیندگان شهر هستند. این هنر نردبان است که از ظرفیت این عزیزان به نفع جامعه استفاده می‌کند.

  3. کرونا باعث تعطیلی فعالیت های گروه ها و نهاد های بسیاری شده بود ، اما عزیزان نردبانی با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های بسیار باز هم در عمل ثابت کردن که دغدغه و دلسوزی اونها چیزی نیست که با شیوع کرونا کمرنگ بشه ، خدا قوت، مانا باشید.

  4. خدمت بزرگ و مهمی برای ایندگان شهر انجام می دهید دستتان درد نکند از فشار و عدم همکاری دیگران دلسرد نشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top