بستن

خروج از شرایط قرمز: این هفته نماز جمعه برپا می‌شود

هفت‌برکه : بعد از ده هفته تعطیلی، با زرد شدن شرایط کرونا در گراش، این هفته نماز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه نماز جمعه ۲۴ مردادماه به امامت حجت‌الاسلام بصیری امام جمعه موقت گراش در حسینیه اعظم گراش برپا می‌شود.

بر اساس اطلاعیه ستاد نماز جمعه گراش با توجه به اعلام ستاد ملی و استانی کرونا و تبدیل وضعیت شهرستان به زرد و کسب تکلیف از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه مورخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ در شهرهای گراش و ارد برگزار خواهد شد.

ستاد نماز جمعه در مورد شرایط حضور در نماز جمعه اعلام کرد: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل برگزاری نمازهای جمعه ضروری است. ضمنا درهای سرویس بهداشتی و وضوخانه حسینیه اعظم نیز بسته بوده و راهرو و … حسینیه نیز توسط هلال‌احمر ضد عفونی خواهد شد.

در ۲۴ هفته گذشته از ۹ اسفند ۱۳۹۸ و اعلام تعطیلی نماز جمعه در گراش تا این هفته فقط دو هفته نماز جمعه گراش برگزار شده است.

دوم و نهم خردادماه در یک مقطع کوتاه نماز جمعه گراش برگزار شد ولی با قرمز شدن شرایط شهرستان از ۱۶ خردادماه دوباره مراسم نماز جمعه تعطیل شد.

برگزاری نماز جمعه در شهر لار را نیز از هفته گذشته آغاز شده است. وضعیت لارستان و اوز تا امروز در ماسک، نارنجی است اما ستاد نماز جمعه لار وضعیت این شهرستان را زرد اعلام کرده است.

آخرین و دوازدهمین مورد فوتی کرونا در گراش مربوط به جمعه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۹ بود و در یک هفته گذشته موردی از فوت در اثر کرونا گزارش نشده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. یا سلام
    اینکه نماز جمعه برگزار شود یا نه منوط به اجازه و هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا و غیره می باشد .
    چیزی که کمی آزار دهنده و نا امید کننده هستش در همین عکس می توان تعدادی از نماز گزاران را بدون ماسک دید .
    چند روز قبل امام جمعه موقت محترم کیش که اتفاقا بسیار جوان بودند در اثر کرونا فوت کردند و این زنگ خطری است برای مسولانی که بیشتر با ارباب رجوع مراودات دارند.
    باید کمی جدی تر با موضوع برخورد کرد تا از خستگی بیش از حد کادر درمان جلو گیری شود و تمام مردم جهان چشم به امید سیستم بهداشت و درمان جهانی بسته‌اند که ان شالله از این مبارزه پیروز بیرون آیند.

  2. البته با ماسک احتمال مبتلا شدن کم میشه اون هم اگه ماسک درست و حسابی باشه و درست به صورت بچسبه بیشتر قوت قلبه این جور که ما دیدیم.

  3. به یاد امام جمعه قبلیمون افتادم.
    خدا رحمتش کنه آقای موسوی‌پور
    — امام جمعه چندین سال پیش گراش— که سال ۱۳۶۸ دبیر بینش اسلامی ما هم بود.
    وای که چقد دبیر پدر‌گونه و مهربون و دوست‌داشتنی بود. روحش شاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top