بستن

۵ فروشگاه گراشی در آتش‌سوزی بازار عجمان سوخت

هفت‌برکه: آتش‌سوزی بزرگ در بازار عجمان، ۱۴۰ فروشگاه را که بیشتر آن‌ها متعلق به ایرانی‌ها بود خاکستر کرد. حداقل پنج فروشگاه گراشی‌ در این آتش‌سوزی از بین رفت.

به گزارش گلف‌نیوز، آتش‌سوزی در منطقه جدید صنعتی عجمان در حدود ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹ رخ داد و با حضور نیروهای آتش‌نشانی و پدافند غیر عامل مهار شد. در فیلم‌های منتشر شده، دود سیاه عظیمی از محل آتش‌سوزی به آسمان بلند شده بود. 

وقوع این آتش‌سوزی یک روز بعد از آتش‌سوزی و انفجار بزرگ بیروت، بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت. 

رضا ایزدی، از گراشی‌های شاغل در امارات متحده عربی، درباره این بازار می‌گوید: «این بازار عجمان به بازار ایرانی‌ها معروف بود و اکثر شاغلین در بازار از اچمی‌ها و اهالی شهرهای جنوب فارس مانند گراش، خنج، ارد، فیشور، بیغرد و … هستند. البته شهرداری عجمان بعد از شیوع کرونا از پنج ماه پیش دستور تعطیلی بازار را داده بود و در زمان آتش‌سوزی بازار بسته بوده است.»

این منطقه از قبل به صورت بازار پراکنده وجود داشته است که در سال‌های اخیر شهرداری عجمان آن را ساماندهی کرده است. حدود ۱۴۰ فروشگاه در این بازار وجود داشت که در این آتش‌سوزی حداقل پنج فروشگاه مربوط به گراشی‌ها در آتش سوخت. خوشبختانه آتش‌سوزی آسیب جانی نداشته است. 

بیشتر فروشگاه‌‌های این بازار شامل انواع و اقسام پلاستیک‌فروشی، لوازم آشپزخانه، پوشاک و زغال‌فروشی بوده است. حاج قاسم کشوری، حاج محمد کشوری، برادران آذرآیین، اسد و خلیل فرجی و شرکت ذهب الاسود متعلق به آذربادگان از جمله بازاریان قدیمی این بازار هستند.

عجمان یکی از هفت امارت اصلی تشکیل‌دهنده‌ی امارات متحده عربی است که در نزدیکی شارجه قرار دارد. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top