بستن

تقدیر از مردی که با «هلال احمر»، نام گراش را بلندآوازه کرد

هفت‌برکه: صحبت‌های انتقادی مهندس حسین‌ حسین‌زاده در جلسه شورای اداری ۶ مردادماه واکنش‌های زیادی را در پی داشت. او در بخشی از صحبت‌های خود به دغدغه‌های فوتبالی برخی از کارکنان فرمانداری اشاره کرد که با واکنش بازیکنان و عوامل باشگاه هلال‌احمر روبه‌رو شد. سیدعلی مجلسی یکی از مربیان تیم جوانان هلال‌احمر در نامه‌ای به نماینده مردم از موفقیت‌ها و تاثیرات این تیم نوشته و از قاسم فرسوده مدیر باشگاه هلال‌احمر تقدیر کرده است.

جناب مهندس حسین‌زاده سلام

قبل از هر چیز صعود تیم فوتبال جوانان هلال احمر گراش به بالاترین سطح فوتبال جوانان کشور (لیگ برتر جوانان) را به شما و مردم حوزه انتخابیه تبریک می‌گویم. این افتخار و امتیاز نه تنها برای شهر گراش بلکه برای کل منطقه جنوب و استان پهناور فارس است و فرصتی طلایی به وجود آمده است تا نوجوانان و جوانان گراش و منطقه در سطح اول فوتبال کشور استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

جناب حسین زاده عزیز، تیم فوتبال هلال احمر به حق نماینده‌ای برای کل منطقه بوده است و بازیکنانی از اکثر حوزه انتخابیه شما در این تیم حضور دارند، از اوز و لار و خنج تا کوره و بنارویه و جویم و هود و فیشور و … و در دوران انتخابات مجلس، این بازیکنان سفیرانی برای گراش در شهرهای خود بودند و حمایتشان از جناب عالی را ابراز کردند.

ما شما را نه به عنوان نماینده بلکه به عنوان یک برادر بزرگتر و حامی خود می‌دانیم، بگذارید خاطره‌ای بیان کنم، روزی بود که اوج افتخار جوانان فوتبالیست گراشی حضور در تیم‌های لیگ برتری مرکز استان بود و با صرف هزینه زیاد و تحمل مشقت و سختی و حتی توهین زیاد سعی در حضور در سطح اول فوتبال کشور داشتند. خود من برای این آرزو در سن ١٣ سالگی کوله پشتی به کول و ساک به دست در مسیر گراش و شیراز آواره بودم تا بتوانم به آرزوی دور از دسترسم برسم و افتخاری برای شهرم باشم.

روزی بود که تمرینات در شیراز و امتحانات پایان سال در گراش بود و مجبور بودم صبح در گراش در امتحانات شرکت کنم و بلافاصله با اتوبوس به سمت شیراز و عصر در تمرینات باشم و دوباره بعد تمرینات راهی ترمینال شوم تا به امتحانات برسم و سرانجام بعد رسیدن به لیگ برتر جوانان به علت خستگی‌های همین رفت و آمدها در تمرینات، گرفتار مصدومیتی همیشگی شدم و تمام تلاش و آرزو و عمر جوانیم در یک لحظه پرپر شدند. همان تیم‌هایی که وقتی ما در آن‌ها تست می‌دادیم با نگاهی تحقیرآمیز و اصطلاحا بچه شهرستانی به ما نگاه می‌کردند امروز در مقابل هلال احمر دستشان به نشانه تسلیم بالا است و ثابت کردیم که ما می‌توانیم.

بعد از سال‌ها مجموعه ای با تلاش و زحمت زیاد مردی از همین شهر به وجود آمد تا این امکانات فراهم شود که استعدادهای ما در خود منطقه جمع و مدیریت شوند و به بالا نگاه کنند تا به بالا برسند و امروز این افتخار را کسب کردند تا با کمترین حمایت و امکانات در میان بهترین‌های کشور باشند. بخش عمده‌ای از این موفقیت حاصل تلاش و پیگیری حاج قاسم فرسوده است.

جناب حسین زاده عزیز امسال در بازی مقابل تیم پارس جنوبی جم که اتفاقا بودجه آن تماما از وزارت نفت تامین می‌شود و با بهترین امکانات و حمایت‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند. تیم را در شهر جم تنها با دو نفر همراهی می‌کردیم در صورتی که تیم پارس جنوبی حدود ١٠ نفر کادر فنی و تدارکات داشت که همگی از حقوق بگیران شرکت نفت بودند اما تیم ما در نهایت در گروه اول شد و تیم بزرگی مثل پارس جنوبی جم آخر شد و به لیگ استانی سقوط کرد. در مرحله بعد که خود در ورزشگاه حضور داشتید دیدید که جوانان این شهر مقابل تیم صنعت نفت آبادان که از با سابقه‌ترین تیم‌های ایران به شمار می‌رود چگونه مردانه بازی کردند تا به لیگ برتر کشور برسند و تیم صنعت نفت را حذف کنند.

سال قبل در دور پایانی مسابقات لیگ یک در قائم شهر در مقابل تیم فوتبال نساجی مازندران روی بنر خیابان قبل از ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر نوشته بودند هلال احمر گراش( شیراز) وقتی اعتراض کردیم که گراش یک شهرستان مستقل است و به شیراز ارتباطی ندارد مسئولان قائم شهر در جواب گفتند ما فکر می‌کردیم گراش یکی از محلات شیراز است، اما امروز آن‌ها مجبور خواهند بود برای بازی با هلال احمر به شهر گراش سفر کنند تا بدانند شهر ما گراش است و نه یکی از محلات شیراز و این نمونه‌ای از کاری است که تیم هلال‌احمر در شناساندن گراش در سطح ملی کرده است.

امروز با کمک مردم و خیرین و همه‌ی مربیان این شهر به خصوص همه‌ی آنهایی که در مدارس فوتبال و رده‌های پایه تلاش می‌کنند و زحمات زیادی می‌کشند جای ایستاده‌ایم که دیگر جوانان این شهر برای نشان دادن توانایی و استعداد خود تحقیر و توهین نشوند و در شهر و منطقه خود میزبان بهترین تیم‌های ایران باشند.

در حالی که تیم‌های بسیاری رسما از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند و نفرات آنان حقوق بگیر دولت هستند، این که بعضی از اعضای باشگاه هلال‌احمر در کنار انجام وظایف اداری خود به جوانان این شهر نیز در باشگاه هلال‌احمر کمک می‌کنند مساله چندان بزرگی نیست. اتفاقا کارکنانی از فرمانداری که در تیم هلال‌احمر حضور دارند همیشه از کارکنان نمونه فرمانداری و در تمام اوقات اداری و غیر اداری و ۲۴ ساعت محل مراجعه و متعمد مردم برای کارهای مختلف هستند.

من یقین دارم که نیت شما از بیان آن سخنان نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های این مجموعه نبوده است، اما برداشت‌ها از سخنان شما موجی از حملات را به سوی این مجموعه روا داشته است که باعث ناراحتی و رنجش همه‌ی افرادی شده است که بدون هیچ چشم داشتی خالصانه و صادقانه برای تیم شهرمان تلاش کرده‌اند تا نام گراش در صدر بهترین تیم های ایران بدرخشد.

در پایان برای شما آرزو موفقیت و سربلندی در همه‌ی مراحل زندگی داریم و امیدوارم با حمایت‌های شما به نمایندگی از مردم، تیم‌های هلال‌احمر گراش بتوانند نماینده شایسته‌ای برای استان فارس به ویژه مردم خونگرم جنوب استان در مسابقات ملی باشند.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

16 نظر

  1. متاسفانه از صحبت های ایشان عده ای برداشت بد کرده اند وگرنه ایشان با هیچ کس کینه و کدورتی ندارد .ایشان در صحبت هاش آب پاک را روی دست بعضی مسئولان گرا ش ریختند که در کارتان جدیت داشته باشید و برای توسعه شهر بیشتر تلاش کنید چون می داند که وضعیت حاضر گراش در خور یه شهر ۳۶هزار نفری نیست .مثلا چرا با اینکه مجوز معاینه فنی گرفته شده و حتی تعویض پلاک؛ چرا باید بعد از سالها راکد بماند .یا با اینکه مصوبه ۱۲سال پیش جاده چک چک و کمربندی گرفته شده ولی به جایی نرسیده هست .به هرحال سبک مدیریتی ایشان این هست که قاطعانه عمل می کند و مشکلات را بدون هیچ رو رودربایستی می گوید .

  2. حرف بدی نزده نماینده راست میگه کلا انرژی بزارید برای فوتبال موفق تر هم خواهید شد افتخارات بیشتری هم برای خودتون هم برای شهر کسب خواهید کرد، بزارید یه فکر نو و یه نفرپرانرژی بیاد فرمانداری شاید مشکلی از مشکلات مردم حل کرد

  3. خدا خیرت بده آقای مجلسی مگه مهندس چیزی خلاف دیدکاه شما گفت!؟
    اگه فرسوده تو فوتبال موفق بوده (از دیگر تیم های گراش هم باید بپرسید!) برود همون فوتبالش، فرمانداری رو ول کنه چرا پس چسبیده به میز!؟

  4. اقای مجلسی خیلی داری تند میری داداش جناب حسین زاده که حرف بدی نزدن درضمن مهندس حسین زاده نماینده و منتخب همه مردم گراش هست وباید پیگیر اینجور مسایل باشن

  5. خدا کنه صحبتهای انتقادی مهندس حسین زاده در چند روز اخیر برای جلب توجه مردم و‌ رای جمع کردن برای ۴ سال بعد نباشه
    بیینم تو این ۴ سال چیکار میکنه اقای حسین زاده
    زمان همه چی رو مشخص میکنه یا حق

  6. سید در این که حاج قاسم برای فوتبال گراش خیلی زحمت کشیده شکی نیست. ولی باید قبول کنیم که ایشون از حضورش توی فرمانداری نباید برای تیم استفاده کنه. شما به من بگو ببینم این آدمایی که تو فرمانداری هستن (منظورم کارمند نیست) برای چی اونجان؟ تحصیلات مرتبط دارن؟ یا کارنامه اداری و سیاسی و تشکیلاتی دارن؟

  7. احسنت بر نماینده جوان و حق طلب
    این صحبت شما دغدغه چندین ساله مردم گراشه
    چرا کسی که توی فرمانداری کار میکنه و دو نفر از اعضای تیم رو آورده فرمانداری برای پیگیری مسائل فوتبال، چرا به فکر مردم نیست؟
    برای مسابقات استانی چند روز مرخصی میگیرن و همه با هم میرن برای مسابقه، پس کارهای مردم چی میشه؟
    چرا مردم ما برای پیگیری کارهاشون باید برن شهرهای همجوار؟

  8. سخنان مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان گراش موجی از اظهارنظر های مختلف را به همراه داشت اما پررنگ ترین آن مربوط به اعضای تیم هلال احمر گراش در دفاع از قاسم فرسوده مدیرعامل این باشگاه و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش بود.
    هر چند مهندس حسین‌زاده به خوبی وضعیت این تیم را تشریح کرد و از آنها تقدیر و حمایت به عمل آورد، حتی با بیان اسامی چند نفر از بازیکنان این تیم نشان داد که شناخت دارد اما صرف بیان یک نقد ساده بهانه‌ای شد برای حمله افراد نزدیک به فرسوده به ایشان.
    نکته‌ای که واضح است این بود که حامیان معاون فرماندار از خدمات وی به ورزش و به ویژه تیم هلال احمر سخن می‌گفتند حال آنکه این سوال مطرح می‌شود که آیا این خدمات برای دیگر تیم های فوتبال گراش هم اثر بخش بوده!؟ توجه به ورزش هایی مانند اسب سواری (هیچ زمین مسابقه‌ای ندارند!)، تیراندازی و ورزش‌های رزمی که همواره گراش در آنها حرفی برای گفتن داشته از سمت ایشان صورت گرفته!؟ حال آنکه همه می‌دانیم که خیرین ورزش گراش افراد معدودی هستند و اگر عمده هزینه‌ی تقبل شده از طرف آنان توسط معاون فرماندار جمع‌آوری شود پس الباقی چه می‌شوند و این اتفاقا آیا ظن ویژه‌خواری را تقویت نمی‌کند!؟
    از طرفی عمده صحبت مهندس حسین‌زاده خطاب به فرسوده متوجه وظایف ایشان درون مجموعه فرمانداری ست که فرماندار می‌توانست همانجا دفاع کند و اینکه فرماندار پاسخی به این ادعا نداده و یا نداشته این موضوع را تقویت نمی‌کند که خود نیز معترض است؟
    وظایف معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری یعنی دبیر شورای تامین وظایف سنگین و با دامنه گسترده‌ای است که رسیدگی به آنها زمان زیادی صرف می‌کند و کما اینکه به کررات مشاهده شده افراد عضو باشگاه هلال احمر در فرمانداری با عناوین مختلف مشغول بکار شده‌اند و یا هستند، چه بصورت امریه، چه متفرقه و چه با حقوق پرداختی ارگان دیگری، وضعیت بکارگیری این افراد آیا شفاف‌سازی می‌شود!؟
    موج تخریب‌ها همراه با مظلوم‌نمایی صرفا از طرف اعضای تیم هلال احمر و اطرافیان شخص آقای فرسوده بوده و افسوس که این اقدامات جز تخریب بنای همدلی و وحدت شهر هیچ اثری ندارد و جامعه را دچار شکاف می‌کند. ظاهرا نقد نشنیدن و پاسخگو نبودن طی این سالیان آنقدر شدید بوده که طاقت شنیدن یک نقد ساده را از تمامی مسئولان شهر گرفته به نحوی که اگر منتقد یک شهروند ساده باشد با پرونده‌سازی روبرو می‌شود و اگر یک نماینده مجلس باشد با موج تخریب و مظلوم‌نمایی.
    البته مردم گراش و به ویژه جامعه ورزش این شهر افراد تخریب‌گر را خوب می‌شناسند و اثرات آنان بر پیکره فوتبال شهر را هم دیده‌اند که بهتر است در این زمینه نخبگان و تحصیلکردگان ورزش نظر دهند و نه پدرخوانده‌هایی که مشخص نیست سال‌هاست در ورزش گراش به دنبال چه هستند، از نماینده جوان و دلسوز شهر هم خواهشمندیم جلوی این تخریب‌ها ذره‌ای کوتاه نیامده و با قدرت ادامه دهند. پاینده باد گراش

  9. با انتشار خبر حضور طوفانی حسین زاده در اولین شورای اداری شهرستان با واکنش هایی از طیف های مختلف مردم در فضای مجازی روبرو شدیم که برای شهرستانی مثل گراش زیبنده نیست.
    اولین گل به خودی :
    سیلویو برلوسکونی/ جناب فرسوده
    سیلویو برلوسکونی نامی آشنا برای فوتبالی های اروپا و دنیا و حاج قاسم فرسوده نامی آشنا برای فوتبالی های منطقه و استان
    در بخشی از صحبت ها به این نکته اشاره شده است که فعالیت های سیاسی هیچ منافاتی با فعالیت های ورزشی در یک محیط کاملا سیاسی و دولتی ندارد و حال آنکه آیا مقایسه برلوسکونی که محکومیت ها و فسادهای او بر هیچ کس پوشیده نیست با جناب فرسوده که همواره او را فردی در لباس دین و مذهب دیده اند کار شایسته ای هست یا نیست.
    به نظر نگارنده این اولین گل به خودی حامیان جناب فرسوده است که جا داشت فرد بهتری را جهت مقایسه انتخاب کنند.
    دومین گل به خودی :
    حمایت میرزا اکبری مهره سوخته ورزش گراش که حتی در زمان مسئولیت خود نیز هیچ محبوبیتی نداشت نیز کفه ترازو را به سمت حمایت از مهندس حسین زاده بیشتر کرده است. ایشان در بخشی از بیانیه خود دم از لیاقت و شایستگی می زند که شاید بخش کمی را فقط خودش داشته است.
    سومین گل به خودی :
    با انتشار کامنت های آزاد زیر خبر ها و بیانیه ها و بیان مشکلاتی که شاید خیلی ها از آن بی خبر هستند، نشان از شجاعت و حق خواهی و روحیه مطالبه گری ایشان در بیان مشکلات و درد مردم دارد. و اینکه این گونه حمایت ها و در جواب آن کامنت های مردم عادی و جوانانی که دل پر دردی داشتند، باعث قوت گرفتن صحبت های طوفانی مهندس حسین زاده خواهد شد.
    چهارمین گل به خودی :
    حمایت یک طیف خاص منتسب به باشگاه هلال احمر از جناب فرسوده نشان از این دارد که مثل همیشه قصد دارند با مظلوم نمایی کفه ترازو را به سمت خود بکشند. اما به این نکته پی نبرده اند که این مردم، مردم قدیم نیستند و با وجود فضای مجازی آگاهی و بیداری عمومی خوبی نسبت به تمامی مسائل پیدا کرده اند.
    در پایان می توان این نتیجه گیری را کرد که در صورت ادامه این روند از سوی حامیان شخص جناب فرسوده و مظلوم نمایی و استفاده از واژه های دین و مذهب و جنگ و پاک بودن و … قطعا گل به خودی های بیشتری به خودشان خواهند زد و به صلاح ایشان است تا این یکی دو سال باقیمانده از خدمت خود را محترمانه و در کمال آرامش طی کنند تا خدای نکرده اتفاقات بدتری نیفتد.

  10. حقیقت خیلی تلخه…
    اتفاقا صحبت های مهندس حسین زاده کاملا بجا بحق و کوبنده بود.
    درود بر مهندس حسین زاده.

  11. در جواب اقا یا خانم بنام جمعی از مردم گراش
    از متنی که فرستادی معلومه که منتظر افتادن باری که بر دوش اقای حسین زاده است تا شما و امثال شما دلتان خنک بشه ولی مطمئن باش که به ارزویت نمیرسی و معلومه که از طرف مردم گراش حرف نمیزنید.
    واین هم بدان که مردم اگاه هستند و هیچ وقت با گفتار کسی جو زده نمیشوند بلکه عمل شخص را مد نظر میگیرند و خوب را از بد تشخیص میدهند و برای دوره بعد هم بهترین را انتخاب میکنند.

  12. احسنت به مهندس حسین زاده
    وقتی یه نفر دو سمت داشته باشه که هر دوی اون سمت ها مهم باشه و وقت زیادی رو از اون فرد بگیره، باید از یکی از اون سمت ها کناره گیری کنه تا خللی توی روند کار بوجود نیاد
    و طبق صحبت های آقای مجلسی که میفرمایند زحمت زیادی آقای فرسوده برای فوتبال هلال احمر گراش کشیده اند پس بهتره همون مسیر فوتبال رو ادامه بدن چون کار در زمینه فوتبال، وقتی برای کار در فرمانداری باقی نمیزاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top