بستن

حاج حسن سراجی هم خیّر بود هم واسطه‌ی خِیر

هفت‌برکه: حاج حسن سراجی از خیرین گراشی که ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ در مسیر مشهد در نزدیکی فردوس سکته کرده بود، امروز ۴ مردادماه ۱۳۹۹ در سن ۵۲ سالگی در بیمارستان بیرجند درگذشت. 

حاج حسن سراجی یکی از خیرین نام‌آشنای گراش است. او هم از سرمایه شخصی خود و هم از طریق جذب افراد دیگر به امور خیریه، در بسیاری از فعالیت‌ها و نهادهای خیریه گراش سهیم بوده است.

حسن سراجی  فرزند حاج محمد، متولد ۷ شهریور ۱۳۴۷ در گراش است. دو دختر و دو پسر دوقلو بازماندگان حاج حسن هستند. او از نوجوانی در کشور امارات متحده عربی مشغول به فعالیت اقتصادی بود ولی در سال‌های اخیر بیشتر در ایران حضور داشت و مدیریت فعالیت‌های خیریه خود و دوستانش را بر عهده داشت. 

سراجی یکی از اعضای هیات امنا ورزش گراش بود که به همراه جمعی از ورزشکاران قدیمی، با جذب کسانی مانند زین‌العابدین (رهبر) محبی دوره جدید ورزش گراش در دهه ۷۰ را آغاز کردند. مهمترین دستاورد این دوره، احداث اماکن اصلی ورزشی از جمله مجتمع ورزشی محبی بود.

حاج حسن سراجی از پایه‌گذاران اصلی و عضو هیات مدیره موسسه خیریه امام علی(ع) است. این موسسه مردمی با هدف کمک و پوشش نیازمندان بومی گراش و اعطای وام قرض‌الحسنه آغاز به کار کرد و در حال حاضر نزدیک به ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش دارد. رحمت مهیایی، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی(ع)، در مورد او گفت: «حاج حسن سراجی از اعضای موثر در تاسیس موسسه بود. هم خودش در نقاط مختلف کشور در حوزه‌های مذهبی، درمانی و آموزشی فعالیت داشت و هم واسطه‌ی کار خیر می‌شد.»

در سال‌های اخیر، حاج زینل زینلی با ساخت پروژه‌های مسکونی خال زینل، حرکتی را برای تولید واحدهای مسکونی اجاره‌ای ارزان شروع کرد. حاج حسن سراجی از اعضای اصلی هیات امنا موسسه خیریه گلستان است که پروژه‌های خال زینل را به پیش می‌برند. 

عضویت در هیات امنای بیمارستان گراش از دیگر سمت‌های حاج حسن سراجی بود. دکتر سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، در مورد خدمات سراجی در حوزه بهداشت و درمان به هفت‌برکه گفت: «ایشان هم خودشان کمک می‌کردند و هم در زمینه جذب کمک خیرین  از جمله برای خرید دستگاه پرتودرمانی کمک شایانی داشتد. در واقع هر کسی مشکلی داشت و درخواستی داشت بی توجه از کنار آن نمی‌گذشت و تا جایی که می‌توانست کمک می‌کرد.»‌

 بخشی از فعالیت‌های خیریه او نیز به صورت بی‌نام در نقاط مختلف کشور در قالب پروژه‌های احداث حسینیه و مدارس بوده است. احداث دو مدرسه در مناطق محروم استان هرمزگان از جمله فعالیت‌های خیریه‌ی مرحوم سراجی بود که خبر آن بدون نام در گریشنا منتشر شد.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. با سلام .خبری بسیار ناراحت کننده بود .مرد خدا بود و همیشه با مومنین همنشین بود .این ضایعه را جامعه خیرین و خانواده محترمشان و به دوستان نزدیکش که در مسجد امام رضا گرد هم مینشستند تسلیت عرض میکنیم .ان شاء الله خداوند روحش را با ائمه و ابراروصلحا محشور بگرداند .والسلام ..

  2. خدا بهشت نصیبت کنه مرد بی ادعا ، خیلی کارهای خبر انجام دادی و هیچکس متوجه نشد دقیقا مثل حضرت علی که یتیم نوازی میکرد
    خیلی ساده و خاکی بودی
    خوش اخلاق بودی
    خدا رحمتت کنه
    واقعا انسان مثال حاج حسن پیدا نمیشه
    گراش خیر زیاد داره ولی مثل حاج حسن دیگه پیدا نمیشه ، کار خیر میکرد و به خانواده ها رسیدگی میکرد بدون اینکه کسی متوجه بشه

  3. انسانی نیک اندیش و نیک سیرت نیکو صفت بود تمام تلاشش در گره گشایی گرفتاران بود و دست نیازمندان را می گرفت
    خدایش رحمت کند و ازفیض الهی بهرمند سازد

  4. مردی دوست داشتنی و کریم ، در دورانی که دوستی و کرامت همچون کیمیا کمیاب بلکه نایاب شده است .جز تاسف و تحمل درد و صبر کاری نمیشود کرد . خداوند ایشان را با عنایت خود مورد رحمت و غفران خاص خود قرار دهد. تسلیت به برادران بزرگوار و دوستان عزیزش . روحش قرین رحمت باد.

  5. در فروتنی و سخاوت و تقوی فردی بی بدیل و بی همتا بود که زود از میان ما رفت خدایش رحمت کند و با مولایش امیرالمومنین علی علیه السلام محشورش بفرماید و به بازماندگان قومی و معنوی و دست گرفته شدگان از ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می طلبیم و ادامه راه و منش و خلق و خوی نیک ایشان را که توفیقی بزرگ از حضرت باریتعالی است برای همه ما از درگاه خداوند خواهان و خواستاریم انشالله

  6. روحش شاد و یادش گرامی باد
    خدا رحمتش کنه یه خیراندیش به تمام معنا،
    متواضع،خوش برخورد،یاور مستضعفان،حامی ایتام و…
    باورش سخته ولی در مقابل تقدیر الهی چاره ای جز تسلیم نیست انشاله که با مولایش محشور گردد این ضایعه دردناک را به خانواده های محترم سراجی،عباسپور،آشفته،افشار،منفرد ،باقرزاده،چترآذر،مهیایی،فرسوده،اکبری،حسینی ،باقری،استوار و نیز دوستان و آشنایان آنمرحوم مخصوصا جامعه ورزش شهرستان تسلیت عرض مینمایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top