بستن

دو مقاله از پژوهشگر ورزشی گراش در ژورنالی در هند

هفت‌برکه: دو مقاله ورزشی از حسن جبرالدینی، پژوهشگر گراشی که سال گذشته مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته تربیت بدنی دریافت کرده است، و استادانش در ژورنالی ورزشی انگلیسی‌زبان در هندوستان چاپ شد. این دو مقاله به عنوان مقالات اول و دوم در شماره‌ی نهم، دوره اول سال ۲۰۲۰ مجله بین المللی تربیت بدنی و علوم سلامت و ورزش (IJPEHSS) چاپ شده‌اند (اینجا). جبرالدینی در این خصوص می‌گوید: «به دلیل تازگی و بدیع بودن مقالات و تشخیص سردبیر، هر دو در صفحات اول این نشریه بین المللی قرار گرفتند. این مقالات در اصل به زبان فارسی نگاشته شده‌ و بعد از ترجمه به انگلیسی، در این ژورنال بین‌المللی پذیرفته و منتشر شده است.»

 مقاله‌ی اول عنوان «بررسی اثر مؤلفه‌های بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی بر عملکرد فروش فروشگاه‌های ورزشی شهر شیراز» را دارد و پویان ثابت، عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد لارستان، و حسن جبرالدینی، دبیر آموزش و پرورش گراش، آن را نگاشته‌اند. آنها با این تحقیق دریافته‌اند که «بازاریابی دهان به دهان تلفنی، شبکه‌های مجازی، ایمیلی و صفحه‌های اینترنتی تأثیر معناداری بر عملکرد فروش فروشگاه‌های ورزشی در شهر شیراز دارد.»

مقاله‌ی دوم نیز با عنوان «تاثیر ۱۰ هفته تمرینات آمادگی جسمانی بر رشد مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان پسر سال ششم مقطع ابتدایی شهرستان جهرم»، نوشته‌ی پویان ثابت، مسعود حاجیانی، دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بوشهر (شهرستان دشتی) و حسن جبرالدینی است. تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده در این تحقیق نشان داده است که «تمرینات آمادگی جسمانی در جهت رشد مهارت‌های حرکتی درشت، ظریف و درشت- ظریف  دانش‌آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان جهرم تاثیر مثبت داشته است. علاوه بر این، تمرینات آمادگی جسمانی موجب گردید انعطاف‌پذیری، استقامت عضلات قلبی- تنفسی، استقامت عضلات کمربند شانه‌ای و استقامت عضلات شکمی آزمودنی‌های مورد تحقیق افزایش یابد. مربیان ورزش مدارس ابتدایی باید دانش و معلومات خود را در زمینه رشد مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان افزایش دهند و شرایط لازم را برای بهبود و اصلاح آمادگی جسمانی آنها فراهم نماید.»

حسن جبرالدینی مدرک کارشناسی در رشته‌ی تربیت بدنی از دانشگاه آزاد شیراز و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی، از دانشگاه آزاد شیراز را دارد و دبیر تربیت بدنی در مدارس گراش است. او حضور فعالی در زمینه‌ی ورزش شهر دارد و علاوه بر سمت‌هایی همچون عضو افتخاری روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، ریاست هیات بدمینتون گراش را نیز بر عهده دارد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. استاد عزیز ودوست گرامی،، این موفقیت رو بهت تبریک میگم انشالا در تمام مراحل زندگیت موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top