بستن

مردم، سارقین شب جمعه را گیر انداختند

هفت‌برکه: سارقانی که در زمان سرقت به دام مردم افتاده بودند، راهی بیمارستان شدند.

به گزارش هفت‌برکه، دو سارق که در حین سرقت توسط مردم دستگیر و به شدت کتک خورده بودند به بیمارستان منتقل شدند. دستگیری این دو سارق ممکن است به سرقت‌های زنجیره‌ای شب‌های تعطیل در گراش مرتبط باشد.

سارقین کتک‌خورده راهی بیمارستان شدند

سرقت‌ شب‌های تعطیل از منازل واقع در شهرک‌های گراش هر از چند وقتی رخ می‌دهد. اما سارقین ۲ مردادماه ۱۳۹۹ بعد از سرقت از منزل حمید اعتماد، توسط همسایگان به دام افتادند. محل سرقت در پشت فرمانداری و دادگستری گراش و روبه‌روی قبرستان جعفرآباد است.

عباس شادی که از طرف حمید اعتماد پیگیر موضوع است، به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «امشب بعد از این که همسر و مادر همسر حمید خانه را ترک می‌کنند، سارقین وارد خانه شده‌اند. اما بعد از سرقت، در حالی که بخشی از اموال مسروقه و طلا را نیز به همراه داشته‌اند، همسایه‌ها از راه می‌رسند و موفق می‌شوند دو نفر از آن‌ها را دستگیر کنند. تا وقتی من رسیدم سارقین به بیمارستان منتقل شده بودند. با توجه به سرقت‌های مشابه، به شدت پیگیر موضوع و مجازات کسانی هستم که آسایش را از مردم می‌گیرند.»

مهدی مهروری، از اهالی محله، در مورد نحوه شناسایی سارقین می‌گوید: «یکی از همسایه‌ها متوجه می‌شود که درِ خانه‌ی حمید اعتماد باز است و موضوع را به همسرش و دیگر همسایه منتقل می‌کند. زمانی که سارقین می‌خواستند طلاها را تحویل همدستان خود در خودرو بدهند، مردم از راه می‌رسند و خودرو فرار می‌کند.»

مهروری در مورد دو سارق دستگیر شده می‌گوید: «جالب بود یکی از سارقین خودش فریادِ «دزد دزد» سر می‌داد ولی در حین فرار به چنگ مردم افتادند. سارقین افرادی هیکلی بودند و مقاومت زیادی هم می‌کردند، اما مردم زیادی حضور داشتند و موفق شدند که جلو فرار آن‌ها را بگیرند.»

مهدی مهروری در مورد ابزار همراه سارقین گفت: «فردی که ما دستگیر کردیم وسیله خاصی نداشت، فقط گوشی موبایل بود که تحویل پلیس دادیم. اما سارق دیگر گفته می‌شد اسپری فلفل به همراه داشته است.»

دو سارق دستگیر شده به دلیل شدت جراحات مستقیما به اورژانس بیمارستان گراش منتقل شدند و  همزمان تحقیقات برای دستگیری یک یا دو همدست آن‌ها نیز آغاز شده است. این سرقت حدود ساعت ۲۰:۳۰ شب رخ داد و ساعتی بعد کلیپ‌هایی از دستگیری سارقین در واتساپ منتشر شده بود.

در هفته‌های گذشته موارد دیگری نیز از سرقت در ساعت‌های اول شب به ویژه در شب‌های تعطیل گزارش شده است. یوسف پورغفور یکی از این مالباختگان است. 

سرقت از دو منزل در شهرک ایمان

چهارشنبه‌ هفته گذشته، ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹، در اوایل شب، دو منزل متعلق به یوسف پورغفور و محمدحسن تابش در شهرک ایمان مورد دستبرد سارقین قرار گرفت. پورغفور از رخ دادن دو سرقت دیگر نیز در همان شب در محله‌ی دیگری از شهر خبر می‌دهد.

در گفتگو با هفت‌برکه، پورغفور جزییات ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: «ساعت حدود ۱۰ و ۱۰ دقیقه برای فقط بیست دقیقه از منزل خارج شدیم. وقتی به منزل برگشتیم، متوجه شرایط غیرعادی منزل شدیم و سریع با نیروی انتظامی تماس گرفتیم. سارقین از درب ورودی ساختمان وارد شده بودند، و مقداری طلاجات و پول نقد و یک دستگاه پلی‌استیشن را به سرقت برده بودند.»

پورغفور نحوه‌ی سرقت از منزل تابش، همسایه‌ی روبه‌رویشان، را نیز به این شرح توصیف می‌کند: «به منزل آقای تابش قبل از منزل ما دستبرد زده‌اند. حدود ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه شب به آنجا رفته‌اند و حدود ۵۰ دقیقه در منزل بوده‌اند. چون متوجه شده‌اند که ما هم از منزل خارج می‌شویم، به خانه ما هم دستبرد زده‌اند. ولی کمین کرده بوده‌اند و ما حدس می‌زنیم که هدف اصلی خانه آقای تابش بوده است.»

به گفته‌ی پورغفور، نیروی انتظامی با حضور در صحنه، همه‌ی موارد را صورت‌جلسه کرده و دوربین‌های منزل را نیز بازدید کرده است: «در این فیلم‌ها مشخص است که دو سارق از منزل خارج می‌شوند و اتومبیل گران‌قیمت آزارا به استقبال آنها می‌آید و از خیابان متواری می‌شود. پلاک این ماشین سرقتی بوده است و از مسکن مهر به سرقت رفته است.»

او در مورد شواهد و ردپاهای به‌جامانده از سارقیان هم توضیح می‌دهد: «علاوه بر مشخصات فیزیکی سارقان و پلاک ماشین، رد پاهای دیگری همچون اثر انگشت و نمونه‌ی خون سارقان نیز در منزل پیدا شده است. در نتیجه، به دستگیر شدن سارقان امیدواریم.»

پورغفور در مورد خسارت‌های وارد شده به این دو منزل در اثر سرقت نیز می‌گوید: «ضرر مالی این سرقت یک طرف قضیه است، و حس تجاوز به حریم و کاشانه نیز طرف دیگر. امیدواریم با پیدا شدن سارقان، حس امنیت دوباره به خانواده و همسایگان ما برگردد.»

این که آیا سرقت‌های هفته گذشته با سارقین دستگیر شده امشب مرتبط است یا نه را تحقیقات پلیسی در روزهای آینده مشخص خواهد کرد. 

2 نظر

  1. وسایل خونه منم دزدیدن یه دزد سابقه دار با پیکان بار بود دستگیر شد اجازه بازدید از منزلش ندادن رفیقاش گفتن خونه اش پر وسایل دزدیه کاش پلیس ورود میکرد به ماجرا […] بی شرف چجوری نون حروم میخورن بیشرفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top