بستن

مجوز مراجع برای کمک به زلزله‌زدگان گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در پاسخ به استفتا انجام شده، دو تن از مراجع تقلید اجازه دادند بخشی از وجوهات شرعی به آسیب‌دیدگان زلزله اختصاص پیدا کند.

به گزارش گریشنا در پی زلزله‌های متوالی در بخش مرکزی شهرستان گراش و تخریب بخشی از منازل مسکونی جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان در شهر گراش آغاز شد. ستاد جمع‌آوری کمک‌ها با استفتا از آیات عظام سیستانی و مکارم شیراز خواستار اجازه پرداخت وجوهات شرعی برای کمک به زلزله‌زدگان شدند. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتاء جمعی از مقلدین مرقوم کردند: مومنین مجازند از ثلث وجوهات شرعی به آسیب‌دیدگان از زلزله کمک کرده و بقیه را برای کمک به سایر نیازمندان ارسال دارند. 

بنا به اعلام این ستاد حضرت آیت الله سیدعلی سیستانی به صورت موردی به مقلدین خود اجازه داده اند که ۵۰ درصد وجوهات شرعی خود را از طریق نمایندگان معظم له در این زمینه پرداخت نمایند.

قاسم فرسوده معاون سیاسی فرماندار گراش در مورد نحوه دریافت کمک‌ها گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۳۶۱۰۵۴۰۸۹۰۰۰ بانک ملی یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۴۱۵۷۶۴۷۹ به نام رحمت مهیایی واریز کنند و یا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاه‌های مستقر در ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امداد حضرت امام(ره) و جمعیت هلال احمر شهرستان تحویل دهند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. خداوند عمر با عزت به مراجع عظام اعطا کند انشالله، این موضوع در وضعیت بی بودجه ای بخشی از هزینه ها را جبران می‌کند.
    در پاسخ به کاربر سعید نیز باید گفت که بله، وجوهات چیزی جدای از کمک های عام المنفعه است و یکی از واجبات در فقه شیعه می‌باشد. اجازه آن با مراجع تقلید است.

  2. معمولا مراجع در این جور مواقع کمک می کنند .دولت نیز کمک می کند.اگر این مردم و خیرین گراش نبودند این روستاها تا الان سر پا نبودند .متاسفانه گراش روستاهایی دارد که بسیار بدبخت و بی چیز هستند .به نظرم هیچ امیدی به زندگی در آنجا نیست .باور کنید روستاهای گراش محروم ترین روستاها در کشور هستند .

  3. در پاسخ به گراشی باید عرض کنم این روستاها اینقد طبعشون بلنده که نیازی به صدقه امثال شما ندارند اگه بزارید حق و سهم خودشون بهشون بدین . اگه بودجه ای هم برای گراش میاد به همت درصد سهم گاز این منطقه هست . و اگه این روستاها نبودن گراشی نمیموند که بشه بخش و‌شهرستان و‌توسط لار بلعیده میشد به عنوان یک شهرکی از لار.

  4. در جواب دوستان

    این پول نه صدقه هست و نه …
    مبحث خمس هست که در دین هم واجبه
    پول خمس هم طبق احکام شرع ، ۵۰ درصد سهم سادات و ۵۰ درصد سهم امام هست که خرج کارهای عام المنفعه مذهبی و … میشه
    پول دست مرجع تقلید هست و اجازه هم باید مرجع بده

    اتفاقا خیلی کار قشنگی هم هست . درود بر بانیان این کار که این پیشنهاد رو دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top