بستن

رییس شورا: انحلال شورا قانونا به ما اعلام نشده است

هفت‌برکه گریشنا: هرچند انحلال شورای شهر گراش قطعی شده است، اما هنوز سوالات زیادی در مورد دلایل و نحوه‌ی انحلال آن بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش گریشنا، انتصاب عبدالحسین مهروری به جای خداشناس به شهرداری گراش از طرف استاندار فارس در روز یکشنبه ۸ تیرماه ۹۹ به منزله‌ی انحلال قطعی شورای شهر بود (خبر در گریشنا). استاندار فارس در نامه‌ی انتصاب مهروری، به «رای یکصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی» اشاره کرده است که گویای تصمیم این هیات بر انحلال شورای شهر گراش است.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، نیز به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «انحلال شورا به صورت شفاهی به ما اعلام شده است، اما هنوز نامه‌ی آن به دست ما نرسیده است.»

باقرزاده: انحلال شورا قانونا به ما اعلام نشده است

اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر، به سوال گریشنا درباره‌ی نحوه و دلیل انحلال شورا اینطور پاسخ می‌دهد: «ما هنوز هیچ نامه‌ای از طرف فرمانداری و یا استانداری در خصوص انحلال شورا دریافت نکرده‌ایم. از نظر ما تشریفات قانونی مراحل انحلال شورا هنوز طی نشده است، چون از لحاظ قانونی باید به ما دلیل انحلال را اعلام کنند و فرصتی برای دفاع به ما بدهند.»

رییس شورا می‌گوید هنوز تکلیف اعضای شورا یعنی فوزیه ناصری و مصطفی خورشیدی مشخص نشده است: «با این که خانم ناصری استعفا کرده بود، به صورت شفاهی به ما گفتند که خانم ناصری از عضویت در شورا سلب عضویت شده است. ایشان به این حکم اعتراض کرده‌اند و هنوز نتیجه‌اش معلوم نیست. ضمنا باید دلیل سلب عضویت خانم ناصرى را نیز به ما اعلام کنند. ما به این عملکرد استاندارى نسبت به عضو شورا هم اعتراض داریم. آقای خورشیدی هم در اردیبهشت استعفا کردند، و هنوز تکلیف استعفای ایشان هم معلوم نیست.»

او اعتراضش را به نحوه‌ی اعلام انحلال شورا اینطور ابراز می‌کند: «آیا قبل از اعلام انحلال شورا، استانداری مى‌تواند در امور شهرداری دخالت نماید؟ ما به نحوه برخورد با شورا و همچنین دخالت در امور شهردارى قبل از تعیین تکلیف شورا اعتراض داریم. من انتظار دارم که مسئولین به این سوالات جواب بدهند.»

رییس شورا در انتها می‌گوید: «من برای صیانت از رای مردم و جواب به اعتماد شهروندان، تا آخرین روز برای خدمت به مردم در شورای شهر حضور داشتم و جوابگو بودم. اکنون خیلی خوشحالم که راحت شده‌ام، اما از این ناراحتم که کار مردم روی زمین می‌ماند. اگر کسانی نسبت به انحلال شورا مشتاق هستند و فکر می‌کنند با منحل شدن شورا، مشکلات شهر حل می‌شود، کاملا در اشتباهند. در آینده شهروندان بهتر می‌توانند درباره عملکرد تک‌تک اعضای شورای شهر قضاوت کنند.»

خورشیدی: من هیچگاه استعفا نداده‌ام

اما مصطفی خورشیدی صحبت باقرزاده درباره‌ی استعفایش را تکذیب و اعلام می‌کند او هیچگاه از شورا استعفا نداده است. خورشیدی می‌گوید: «من هیچگاه نامه‌ی رسمی استعفایم را به شورا یا فرمانداری تحویل نداده‌ام. درتاریخ ۱۲ اردیبهشت برای اطلاع عموم مردم، نامه‌ای سرگشاده به فرماندار نوشتم و با ذکر دلایل قانونی، از شورای غیر قانونی که مدت هفت ماه است اعضای آن به سه نفر تقلیل یافته خداحافظی کردم.» این نامه به ضمیمه‌ی سخنی با مردم در گریشنا منتشر شد (خبر در گریشنا).

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

14 نظر

  1. انشالله که نهایی شده باشه.
    انتصاب آقای مهروری هم اتفاق خوبی بود، شاید انتقادی هم باشه اما قطعا ایشون از نیروهای پاکدست گراش هستند.

  2. باور کنید از همین خورشیدی و باقرزاده و… بهتر کسی دیگه تو گراش نیست .بعدش هیچ شهرداری مثل قایدی نمیشه ولی مهروری بدرد شهرداری نمی خورد چون یکبار با قاطعیت آقای کرمانی استاندارد قبل او را کن از گذاشتند که یادمه مهروری بزرگ مریض شدند .

  3. جناب آقای باقرزاده شورا طبق قانون وقتی سه ماه جلسه نداشته باشد و اعضای شورا حد نصاب نداشته باشد یعنی منحل است شما کار غیر قانونی میکردید که بصورت انفرادی و غیر قانونی در شورا بقول خودت حضور پیدا می‌کردید و مثلا خدمت می‌کردید الان باید از شما پرسید چرا در شورای منحله طبق قانون حضور پیدا میکردین خیلی مسولین طرفدار جنابعالی سعی و تلاش کردند که شورا هر طور شده بخاطر شما حفظ کنند ولی خوشبختانه فقط توانستند ریاست شما را چند ما بصورت غیر قانونی نگهدارنت که الان هم باید علتش را به مردم بگویند. نگران کار مردم نباش مردم اتفاقا خیلی خیلی خوشحال هستند که شورا منحل شده است.

  4. الان وقت آن است که رسانه ها بروند سراغ اعضایی که از شورا استعفاء داده اند و مسائل پشت پرده … که موجب ناراحتی و استعفاء آنان شده را از دل آنان بیرون بکشند و زمینه را برای افزایش بصیرت مردم در انتخابات آینده و برخورد قضایی با تخلفات احتمالی آماده کنند

  5. آقا مهروری از مدیران پاکدست و شایسته شهرداری گراش است و اینکه در دوره این شورا از سمت معاونت کنار گذاشته شدند نشان از پاکدستی ایشان می باشد.
    کسی اطلاعی از سرنوشت احمدزاده کرمانی و قایدی شهردار سابق دارد!؟ پس اینکه توسط یک مدیر مشکوک سلب مقام شد نشان پاکدستی ایشان است.
    اگر هم سئوال دارید چرا همیشه ایشان بعنوان سرپرست منصوب میشوند باید بگویم طبق قانون قرار گرفتن در این پست شرایطی دارد که ایشان دارد و خیلی از مدیران شهر ندارند.

  6. سلام ، باید قوه قضائیه از اعضای شورا شهر بخواد که این أعضاء از شهردار قبلی چه درخواستی داشتن که شهردار زارع موافقت نکرد و استفاع کردند باید مو شکافی بشه لطفا پیگیری بشه

  7. جناب علیرضا هیچ کس در گراش و خود شهرداری مثل جناب مهروری نمیشه و پاک دست بودنشون به همه ثابت شده و بهترین فرد جهت شهردار میباشند.
    خیلی حرص نخور اگه شما مناسب بودین شما را انتخاب میکردیم.

  8. ماه پشت ابر نمیمونه حقیقت بالاخره اشکار میشه و حق به حق دار میرسه به اقای مهروری که تو این مدت بیشترین فشار رو بهشون اوردن تبریک میگم انشالله موفق باشن هر چند میدونم خودشون خیلی دنبالش نبودن واقعا ایشون جزو نیرو های پاکدست هستن مردمم همه چیز رو میبینن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top