هفت‌برکه – گریشنا: با افزایش تعداد مبتلایان و بیماران یک بار دیگر ارائه خدمات غیر اورژانسی در بیمارستان گراش متوقف شد.

سه‌شنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۹ در جلسه ستاد مقابله با کرونا فرمانداری گراش دکتر احمد عبداللهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش از وضعیت خطرناک کرونا در گراش صحبت کرد: «من زبانم مو درآورد از بس گفتم که مراسم نگیرید. مردم به توصیه‌های بهداشتی دکتر عبداللهی دیگر گوش نمی‌کنند و ادارات دیگر هم باید وارد شوند.»

‌Bimarestan

دکتر عبداللهی در مورد میزان شیوع کرونا در گراش گفت: «آمارِ نزدیک به ۵۰۰ نفر تست مثبت در گراش آمار بسیار زیادی است. البته آمار ابتلا را اگر با معیارهای علمی دیگر بسنجیم در حالت خیلی خوشبینانه در گراش ۱۵۰۰ نفر مبتلا داشته‌ایم که عمدتا بومی بوده‌اند.» 

دکتر عبداللهی با تشکر از کادر درمان به بخش مثبت این تلاش‌ها اشاره کرد گفت: «البته جا دارد که همه ارگان‌ها پای کار هستند تشکر کنیم. البته این خوشبختی وجود دارد به جز دو مورد بومی در ابتدای بحران تعداد فوتی ما کم است. کسی که دیروز فوت کرد هم بیماری زمینه‌ای شدید داشت که کاری از دست ما بر نمی‌آمد. بیش از ۱۰۰ نفر خانم‌های خانه‌داری و تعدادی دانش‌آموز و کودک خردسال هم مبتلا شده‌اند که حال همه آن‌ها خوب است.»

رییس دانشکده علوم پزشکی در مورد دلیل ابتلا افراد گفت: «بیشترین علت افزایشِ نگران کننده مبتلایان به کرونا در این روزها، برگزاری مراسم جشن‌های عروسی و مجالس ترحیم و کمرنگ شدن رعایت اصول پیشگیرانه توسط مردم و برخی از اصناف است.»

دکتر عبداللهی در مورد تاثیر مسافرت‌ها و مسافران ورودی به شهر گفت: «در شهرستان گراش ۱۰ درصد مبتلایان سابقه مسافرت داشتند یا از شهرها و کشورهای دیگر به گراش برگشته بودند. ولی در مثلا در فداغ تاثیر این عامل بیشتر بود و  ۳۰ درصد سابقه مسافرت داشتند.»

دکتر عبداللهی با اشاره به ابتلا برخی از پرسنل درمانی به کرونا گفت: «خدمات بیمارستان نیمه تعطیل شده است و فقط جراحی‌های اورژانس و نیمه اورژانس انجام می‌شود.»

بر اساس آماری که به دست گریشنا رسیده است: «تاکنون ۳۰ نفر از اعضای کادر درمان بیمارستان و دو نفر از معاونین دانشکده علوم پزشکی به کرونا مبتلا شده‌اند و همین مساله فشار مضاعفی را به کادر درمان بیمارستان گراش وارد کرده است و در تصمیم به تعطیلی خدمات غیر اورژانس بیمارستان موثر بوده است.»

دکتر رادفر رییس بیمارستان گراش گفت: «چالش اصلی ما کمبود و خستگی نیرو است. ما هر روز دو تا سه پرسنل کرونا مثبت داریم و پزشکان متخصصان ما هم مبتلا شده‌اند. اگر از اول شیوع کرونا نگاه کنیم ما الان در پیک کرونا هستیم. ۳۰ تخت ما پر است و روزانه تعداد بستری‌ها و بیماران بدحال رو به افزایش است .به خاطر همین اگر این روند ادامه داشته باشد نمی‌توانیم پاسخگوی درخواست‌های بیماران باشیم.»