بستن

تسهیلات جدید برای بافت فرسوده و نوسازی مردمی اعلام شد

هفت‌برکه – گریشنا: وزارت راه و شهرسازی از بسته‌های حمایتی و تسهیلات نوسازی جدید رونمایی کرد. این تسهیلات شامل دو نوع است: بسته‌های حمایتی نوسازی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری (بافت فرسوده شهری) و تسهیلات نوسازی مردمی (خودمالکی). بانک عامل این تسهیلات، صندوق کارآفرینی امید است.

به گفته مهندس سلمان مهرابی، مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، دو نکته در این بسته‌ی جدید برای شهروندان گراشی قابل توجه است که در بخش سایر شهرها (شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰هزار نفر) آمده است: «این تسهیلات شامل مجموعا ۶۰ میلیون تومان با درصدهای سود متفاوت برای بازآفرینی بافت فرسوده است. بحث دیگری که در دوره‌های قبل برای دریافت تسهیلات مشکل‌ساز شده بود، بحث تامین سند بود، که در این بسته‌ی جدید، امکان تامین سند غیر هم وجود دارد. یعنی اگر سند غیر ارزش بالاتری داشته باشد، با نظر بانک می‌توان از آن هم برای دریافت تسهیلات استفاده کرد.»

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی لارستان، بر اساس این تصمیم، به انبوه‌سازانی که در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت‌وساز کنند، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد به ترتیب ۲۵۰، ۲۳۰و ۲۰۰میلیون تومان از طریق بانک عامل پرداخت خواهد شد. این تسهیلات برای سایر شهرها، ۱۸۰میلیون تومان می‌باشد.

تسهیلات نوسازی برای سازندگان حرفه‌ای و توسعه‌گر (بدون استفاده از فناوری‌های نوین) نیز به ترتیب در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر و مراکز استان‌ها، ۲۰۰، ۱۸۰و ۱۷۰میلیون تومان خواهد بود. این تسهیلات در سایر شهرها برای انبوه‌سازان و توسعه‌گران ۱۴۰میلیون تومان است.

تسهیلات ودیعه اسکان موقت نیز با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ٣۶ماهه در کلان‌شهرها به ۴٠ و سایر شهرها به ٣٠ میلیون تومان ارتقا یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top