بستن

دکتر کارکن رییس دانشگاه آزاد گراش شد

هفت‌برکه – گریشنا: دکتر محمد کارکن به عنوان سومین رییس دانشگاه آزاد گراش حکم گرفت.

به گزارش گریشنا، دکتر مهدی زارع، رییس دانشگاه آزاد لارستان، در حکمی دکتر محمد کارکن را به مدت یک سال به ریاست مرکز آموزشی گراش وابسته به دانشکده‌های واحد لارستان منصوب کرد. دکتر محمد کارکن ۳۵ساله دارای مدرک دکترای عمران گرایش سازه از دانشگاه فردوسی مشهد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان است. 

پیش از این، دکتر مهدی شیرشمسی به مدت بیش از ده سال ریاست مرکز آموزشی دانشگاه آزاد گراش را بر عهده داشت. دکتر شیرشمسی پس از این به عنوان عضو هیات علمی با دانشگاه‌های آزاد لار و گراش همکاری خواهد کرد.

رتبه اول دوره کارشناسی در دانشگاه شیراز و پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۹۳ از افتخارات علمی رییس جدید دانشگاه آزاد گراش است. دکتر کارکن از سال ۱۳۹۰ تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۴ هیات علمی این دانشگاه است. او از خرداد ۱۳۹۹ مسئولیت دانشگاه آزاد گراش را برعهده گرفته است.

شنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد گراش به صورت داخلی برگزار خواهد شد. محمد کارکن سومین رییس این واحد دانشگاهی خواهد بود. علی‌اصغر حسنی مسئول راه‌اندازی و نخستین رییس این دانشگاه بود و بعد از حسنی، مهدی شیرشمسی بیش از ده سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

25 نظر

  1. خب الان این جابجایی و این عزل و نصب طبیعی هست یا سیاست پشت این قضیه هست؟ خود آقای شیرشمسی قبول کردند یا اینکه این یک نوع حکم برکناری و تنزل مدیریت هست؟! اتفاقی افتاده؟

  2. سلام . باتشکر فراوان از دکتر شیرشمسی عزیز به خاطر خدمت صادقانه بیش از ۱۰ سال . امیدوارم دکتر کارکن هم مدیری لایق مثل دکتر شیرشمسی باشد.

  3. انسان شریف و وارسته و با سوادی است بهشون تبریک میگویم
    خدا کند بتونه جلو نمره های ناپلئونی و بعضی دبیران را بگیرد حالا چرا نگفتم استاد چون واقعا عنوان استاد مهم و سنگین است
    سوال مگر دانشگاه گراش زیر نظر لار اداره میشود ؟

  4. اول تبریک به دکتر محمد کارکن انشالله بتونن پشت کار دکتر مهدی شیرشمسی رو داشته باشن !
    دوم اینکه بعضی از افراد همیشه هستند که حرف های بزنن که اگر اصلش را بگیرین متوجه میشویم تحصیلاتی ندارن و حرف های بی بند و اساسی میزنن وگرنه تمام دانشگاه های آزاد راحت تر از دانشگاه های دیگر است !
    در مورد اینکه باید مد نظر داشته باشیم که هر دوره ریاست ۸ ساله است و دکتر شیرشمسی عزیز ۱۲ سال صادقانه کار کرده شکی نیست !
    اما واقعا سری که درد نداره رو دستمال میبندن ؟؟
    ایا از دانشجو ها و اساتید و کارکنان نظر خواهی شده یا ((الله بختیکی ))تصمیم گیری می شود .
    درواقع شاید دلیل اصلی برکناری دکتر پایداری و جلوگیری کردن از دانشکده شدن دانشگاه آزاد گراش بود !
    تا چند سال دیگر مشاهده خواهید کرد که دانشکده خوایم داشت نه دانشگاه !
    انشالله دانشگاه آزاد گراش بتونه پیشرفتش رو ادامه بده!

  5. با سلام . ضمن احترام ولی مگر ما شهرستانی مستقل برای خودمان نیسیم؟؟! و این شهر ما نیست که در مجلس شواری اسلامی نماینده دارد؟ واقعا به همین راحتی یک شهر همسایه می تواند در امور داخلی شهرستان ما دخالت کند وباب میل خودشان هر تصمیمی میخواهند برایمان بگیرند؟؟؟ واقعا برای مسئولین شهرستانمان باید تاسف خورد:)

  6. واقعا برای یک شهرستان مستقل زشته که زیرنظرلارباشه دانشگاه آزاد چون حتی بخش داریم که واحد دانشگاه ازادمستقل داره واقعا آقای شیرشمسی ۱۰سال رئیس بودندنتونستن دانشگاه آزاداسلامی واحدگراش درتاسیس کنند چرا شهرستانی مثل گراش بااین همه خیرودانشکده پزشکی مستقل نباید دانشگاه آزاداسلامی مستقل داشته باشه واقعا زشته وافت داره برای گراش که دانشگاه آزادش زیرنظرلارباشه

  7. با عرض سلام و ادب.
    دکتر شیرشمسی و دکتر کارکن هردو از خانواده اصیل و پاک گراش هستند.
    در جلسه تودیع و معارفه مسئولان ما کجا هستند؟
    جناب فرماندار فردا صبح نگه من تازه متوجه شدم .
    واقعا اینقدر شهرمان بی در و پیکر هست با وجود نماینده محترم مجلس که چندتا از شهر همجوار بیایند و رییس دانشگاه را عزل کنند اونم بدون داشتن ذره ای شک در کارنامه این بزرگوار؟

  8. 🤔؟؟!
    تنها میتونم برای ایشان ارزوی موفقیت کنم، و از خداوند متعال خواستارم به دور از تعصبات مدیرت قابل قبولی در پست خویش داشته باشند، و مورد راضیت اساتید گرانقدر و دانشجویان عزیزی که در حوزه ایشان مشغول به تحصیل هستند با توجه به شرایط فرهنگی و آموزشی روز دنیا باشند.

  9. با سلام و عرض ادب.
    بنده بعنوان هم دانشجو و هم استاد در دانشگاه آزاد گراش افتخار دارم که دانشجو دکتر شیرشمسی بوده ام.
    افتخار بالاتر اینکه در همین دانشگاه آزاد گراش تدریس میکنم.این تغییر هم بدلیل زیر بار نرفتن و همسو نبودن نظر جناب شیرشمسی با زارع همتای خود در لار که با نداشتن تجربه دست به کار اشتباهی بزرگ زده است و بعدها متوجه میشویم که چه نیروی مخلص و جوان و قوی را از دست داده ایم در قسمت مسئولین ارشد شهرستان.بنظر بنده اولین ضربه محکمی از طرف شهر همجوار ما به گراش با وجود داشتن نماینده محترم مجلس ای کاش فرماندار ما یکم با سر عقل بیاد با وجود قربانی یک مسئول امروز هم دیر نشده که دیگران برای شهر گراش نسخه بپیچند.
    از فرماندار محترم و شورای شهر بیشتر از این توقع هست.

  10. مسئولین و به اصطلاح سیاسیون شهر گراش کجا هستند که دقیقا در زمان شروع شدن مجلس یازده هم در تهران و دقیقا اولین حرکت لاری ها به گراش پس از منتخب شدن دکتر حسین زاده هست.
    فقط ما بلد هستیم شلوغ کنیم و هارت و هورت کنیم ولی لاریها در خفا کارهای خود پیش میبرند.
    تنها و مهمترین دلیل تغییر در دانشگاه آزاد گراش زیر بار نرفتن دکتر شیرشمسی و تا به امروز مستقل بودن این دانشگاه نسبت به لار هست.
    البته این اولین نامه هست که در آن وابسته بودن این دانشگاه به لار هست.
    شهری که بی در و پیکر هست بیشتر از این هم از مسئولینش انتظار نمیرود

  11. بنظر من آقای دکتر کارکن نباید این مسولیت که به پیشنهاد لاریها بوده است قبول می‌کردند باید به برای سال سال آینده مسولین شهرستان از جمله آقای فرماندار و یا نماینده مردم منطقه در مجلس قاطعانه به مسولین دانشگاه آزاد کشور و استان اعلام کنند یا دانشگاه آزاد مستقل و یا تعطیلی نمایندگی دانشگاه در گراش دانشگاه آزاد کشور که هدفش جمع آوری ثروت است و اخذ شهریه دانشجوبان برایش مهمترین چیز است بی شک قبول خواهند کرد حتی روستاها هم اگر در خواست تاسیس دانشگاه آزاد بدهند موافقت خواهند کرد یعنی اینقدر هم دانشگاه آزاد مهم نیست. از همین امروز تهدید به تعطیلی نمایندگی کنید ببنید رئیس دانشگاه آزاد ایران خودش بلند میشه میاد گراش

  12. دیروز بعد از رایزنی متوجه شدم هیچیک از مسئولین شهر نه فرماندار[…] و نه اعضای شورای شهر […] هیچکدام از این موضوع تغییر ریاست دانشگاه خبر ندارند.من میترسم یک وقت از شهرهای مجاور نیایند حسینیه اعظم یا بیمارستان بلند کنند ببرند.

  13. چه خبره مگه شهرمسوول نداره بی دروپیکره که لاریها بیان برای مردم ومسوولین گراش تصمیم بگیرند فرماندار-امام جمعه محترم-رییس شورای شهر نماینده محترم مجلس چراروزروشن باید یک لاری به خودش اجازه بده برای گراش تصمیم بگیره آقایون لاری ما اجازه نمی‌دهیم برای دانشگاه ازادگراش تصمیم بگیریدجوانان گراش و مردم گراش بیدارند اگرمسولیین شهرستان مستقل گراش خوابند

  14. بسیاری از ادارات گراش زیر مجموعه لار هست .جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد و… .تا الان تلاشی برای استقلال صورت نگرفته هست چون از هم منفعت می برند.معمولا گراش برای استقلال باید زیر مجموعه شیراز شود و بعد مستقل شود .استقلال باعث کسب بودجه از مر کز می شود .باید برای استقبال ادارات تلاش کرد تا بتوانیم توسعه پیدا کنیم .از اداره صمت گرفته تا تامین اجتماعی اقماری هست .کی به گراش توجه می کند چقدر مصوبه داشتیم از جمله جاده چک چک و کمربندی و… .اصلا مثل اینکه کسی به فکر نیست

  15. الان که نماینده ازشهرخودمونه بایدمسولان شهرستان تلاش کنند برای استقلال ادارات ودانشگاهها و این فرصت چهارساله بایدمغتنم شمرد

  16. واقعا جای تعجب است که شهرستانی مستقل نتونه مسوول دانشگاهش را توسط مسوول شهرستان دیگر به راحتی عوض میکنند بدون اینکه مسوولان شهرستان مستقل چیزی بگن واعتراضی کنند

  17. من به عنوان یک لاری اینو میگم که حتی یک لاری هم خبر نداره که دانشگاه ازاد گراش زیر مجموعه لار هست ، همچنان که داتشگاه پیام نور لار زیر مجموعه دانشگاه اوز هست ، وقتی می بینم که با یک خبر بی ارزش و کوچکی چطور مردم گراش بهم میریرن ناراحت میشم چون معلوم میشه چقدر منطقه ما عقب افتاده هست ، برین واسه کارهای بزرگتر سرتون رو به درد بیارین

  18. تشکر از دکتر شیرشمسی عزیز بابت ۱۲ سال ریاست ((دانشگاه آزاد گراش))
    و تبریک به دکتر کارکن بابت ریاست ((دانشکده آزاد))
    و تشکر از جناب آقای روحانی ، ببخشید آقای فرماندار که گفتن خبر نداشتم .
    و تشکر از تمام مسئولین و تشکر آخرم باشه واسه آقای حسین زاده بابت اینکه نماینده مجلس هستند و اسم گراش رو بالا بردن .
    و اما این تشکر ها بابت این است که ، چه خوب شهر همسایه و دلسوز به راحتی برای شهری که نماینده مجلس داره تصمیم میگیره .
    البته خوبی این قضیه اینه که جناب فرماندار و امام جمعه خسته نمیشن واسه کارا ، چرا که لاری ها انجام وظیفه می کنند .
    شهدای کلات واسه چی شهید شدن؟؟؟؟؟
    التماس یک لحظه تفکر…

  19. چرا اینقدر بحث لار و گراش می کنید یک گراشی جوان و نخبه جایگزین یک گراشی دیگه شده قدمی است برای کادرسازی نیروهای بومی
    دانشگاه های آزاد گراش و اوز و خنج هم مرکز هستند زیرمجموعه واحد لار و از بدو تاسیس اینجور بوده حالا تازه شماها باخبر شدید و در مدرک فارغ التحصیلان هم عنوان لار و عم گراش قید میشه از ابتدا تا الان از طرفی یک شخص خدوم ۱۲ سال رییس بوده آیا باید افراد تا ۳۰ سال در یک سمت مدیریتی باشند و تکان نخورند؟ آیا پویایی و تحرک جدید نیاز نیست؟

  20. آقائی که به اسم دلسوزنظردادین برای مردم گراش مهم است چون ما شهرستان مستقل هستیم چرانبایدواحدمستقل دانشگاه ازادداشته باشیم ما دوست نداریم لاردرشهرستان مستقل ما دخالت کنه ما کلا ازاینکه لاردرمراکزما باشه مخالفیم فقط شهرستانهای مستقل گراش واوزوخنج دیگه گذشت دوران لارولارستان

  21. دلسوز !!
    حرفی که شما میزنی خیلی ابتداییه برادر !!
    انگار متوجه نشدی که دانشگاهه آزاد شده دانشکده !!
    و این موضوع هم با برکناری دکتر شیرشمسی انجام گرفت! شاید شما در جریان نیستی که سال ۱۳۹۵ هم لار اقدام به همین کار کرد که دانشکاه های شهر های همسایه رو به دانشکده و زیر نظر خود بیاره ! حتی بیرم هم دانشکده شد اما گراش دانشگاه ماند !
    خواهش می کنم اول دانایی خود در مورد یک موضوع رو بسنجین و بعد نظر کامل و صحیح بدین !
    حرف شما در مورد نخبه به کار دانشگاه آزاد نمیاد !
    و اینکه خیلی ها هستن بیشتر از ۳۰ سال هستند و ریس هستن ! آیا باید عوض بشن ؟؟
    موضوع سن و سال ماندن در جایگاه نیست ! موضوع قدرت اداره یک جایگاهه است !!!
    شاید شما واست مهم نیست زیر نظر لار باشیم ((دانشکده گراش زیر نظر دانشکده های لار ودانشکده های لار زیر نظر دانشگاه آزاد لار)) این خیلی بده !
    شاید اصلا شما دلسوز نیستی و فقط یک فردی که هرجای دوست داری دخالت کنی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر
scroll to top