بستن

ده کتابخوان برتر نوجوان معرفی شدند

هفت‌برکه – گریشنا: برگزیدگان مسابقه کتابخوانی گریشنا معرفی شدند. این مسابقه پیش از عید نوروز (۲۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸) و در ایام خانه‌نشینی به خاطر کرونا، ویژه‌ی دانش‌آموزان مقاطع متوسطه‌ی اول و دوم برگزار شد. (خبر در گریشنا) ۵۹ نفر در این مسابقه شرکت کردند و معرفی کتاب‌های ارسال‌شده در کانال تلگرامی گریشنا (+) منتشر شد.

مریم سرخی با معرفی کتاب «جز از کل»، کیمیا کوثری با معرفی «من برده هستم»، نرگس محمدیان با معرفی «دختر پرتقالی»، زهرا کوزلی با معرفی «سیاه دل»، نیلوفر شکری با معرفی «سفر به پاریس» ، فخریه گراشی با معرفی «ارتداد»، یاسمن نظری با معرفی «آبنبات پسته‌ای»، عارف خسروی با معرفی «شلیک به آسمان»، زینب قاسمی با معرفی «مثل خون در رگ‌های من» و علی‌اصغر فولادی با معرفی «خداحافظ سالار» برگزیدگان مسابقه کتابخوانی روزهای کرونا بودند. 

هیات داوران نوشته‌های این افراد را بر اساس معیارهایی همچون ارائه اطلاعات کافی درباره کتاب، ایجاد جذابیت برای مخاطب، و درست‌نویسی و نگارش زیبا امتیازدهی و انتخاب کرده‌اند.

هدیه‌ی برگزیدگان را بنیاد فرهنگی نوبهار به زودی در یک مراسم عمومی اهدا خواهد کرد. این بنیاد قرار بود به ۵ نفر برگزیده جوایزی اهدا کند ام ابه توجه به استقبال خوب دانش‌آموزان، بنیاد نوبهار به ۱۰ نفر برگزیده هرکدام صد هزار تومان جایزه نقدی اهدا می‌کند. برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی دعوت‌نامه دوره یکی از دوره‌های مدرسه روزنامه‌نگاری هفت‌برکه در تابستان ۱۳۹۹ را نیز دریافت می‌کنند. 

این مسابقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، انجمن اهل قلم شهرستان گراش و بنیاد فرهنگی نوبهار برگزار شد.

در ادامه ده معرفی کتاب برگزیده این مسابقه را می‌خوانید.

 مریم سرخی

کلاس یازدهم تجربی

معرفی کتاب «جزء از کل»

نویسنده: استیو تولتز، ترجمه پیمان خاکسار، نشر چشمه، چاپ پنجاه و هفتم، قیمت ٩۰‌۰۰۰ تومان

➖ حوصله‌مان سر می‌رود! زندگیمان تقریباً تکرار یک چرخه‌ی مشترک از روزهاست. آنقدر تکراری هستیم و تکراری زندگی می‌کنیم که خودمان هم گاهی حوصله‌مان سر می‌رود… کتاب «جزء از کل» یک طرز تفکر تازه است، داستان پدر و پسری که هر کدام از یک زاویه خاص و متفاوت با عامه مردم به زندگی و اتفاقات آن نگاه می‌کنند.

➖ معرفی جزء از کل در چهار کلمه به این صورت است: «خلاقانه، فلسفی و طنزی‌ تلخ». هرچند «جزء از کل» کتابی است که هیچ وصفی، حتا حرف‌های نویسنده اش، نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند.

▫️ داستان در میانه‌ی شورشی در زندان آغاز می‌شود و از زمان کودکی پدر تا بزرگ شدن پسر ادامه دارد. کتاب بعضی مواقع از زاویه دید مارتین دین (پدر) و بعضی مواقع از زاویه دید جسپر (پسر) بیان می‌شود.

▫️«جزء از کل» حقیقتاً‌ مفهوم اسمش را به رخ می‌کشد وقتی در هر قسمت از کتاب اتفاقی در دل اتفاقی دیگر وارد می‌شود، پس اگر وقت کافی ندارید این کتاب را نخوانید؛ چون نمی‌شود از جملاتش بی‌تفاوت گذشت، هر صفحه حرفی برای گفتن و ایده‌ای برای فکر کردن دارد.

▫️ این کتاب علاوه بر اینکه ماجراهای زیاد، پیوسته و هیجان انگیزی دارد، یک بررسی دقیق از شخصیت انسان است. همچنین با طنز سیاهی که نویسنده به زیرکیِ تمام در شخصیت مارتین دین قرار داده این داستان به حدی جذاب می‌شود که پس از خواندش امیدوار هستید یک صفحه دیگر بعد پایان ادامه داشته باشد!

➖ کتاب «جزء از کل» اولین رمان استیو تولتز است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، در همان سال نامزد جایزه بوکر شد و در سطح جهان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد.

✔️ نوشتن در مورد این کتاب آسان نیست، خلاصه کردنش غیر‌‌ممکن و پرحرفی راجبش وقت تلف کردن است؛ حتا نقل قول کردن تعاریف منتقدان بزرگ هم شما را ذره‌ای به آنچه با خواندن کتاب تجربه خواهید کرد نزدیک نمی‌کند.

🔻 بخش‌هایی از کتاب «جزء از کل»:

▫️ چیزى که نمى‌فهمیدم این بود که مردم تفکر نمى‌کنن، تکرار مى‌کنن. تحلیل نمى‌کنن، نشخوار مى‌کنن. هضم نمى‌کنن، کپى می‌کنن. اون وقت‌ها یه ذره می‌فهمیدم که برخلاف حرف بقیه، انتخاب بین امکاناتِ در دسترس فرق داره با اینکه خودت براى خودت تفکر کنى.

▫️ خائنانه‌ترین خیانت‌ها آنهایی هستند که وقتی یک جلیقه‌ی نجات در کمدت آویزان است، به خودت دروغ می‌گویی که احتمالا اندازه‌ی کسی که دارد غرق می‌شود، نیست.

 

کیمیا کوثری

کلاس هشتم، دبیرستان معرفت (دکتر شیبانی)

📕 معرفی کتاب «من برده هستم»

نوشته پاتریشیا سی مک کیساک، مترجم منا فخیم، تعداد صفحات ۲۰۸ ص، موضوع: داستان‌های آمریکایی قرن ۲۰ م، انتشارات: محراب قلم

▫️ داستان در مورد برده‌ای سیاهپوست به نام کلوتی است. کلوتی که برده ارباب هنلی و خانم لی لی است به طور پنهانی، وقتی پسر ارباب یعنی ویلیام را موقع درس خواندن باد می زند حروف الفبا را یاد می‌گیرد و از چیزهایی که می بیند و از رنج بردگانی که با آنها آشناست می‌نویسد. در واقع ما دفتر خاطرات کلوتی را می‌خوانیم. این دختر نوجوان با استفاده از دانشی که آموخته و هوشش بردگان زیادی را فراری می دهد اما خودش در مزرعه ارباب هنلی می‌ماند تا …

✨ سخنی از نویسنده: پاتریشیا سی. مک کیسیاک می‌گوید: این داستان مادربزرگ مادربزرگ مادربزرگ من، لیزی پاسمور است که الهام بخش من در نوشتن (من برده‌ام) بوده است. او در باربور کانتی ایالت الاباما برده بوده است. با وجود این که خواندن و نوشتن در این ایالت طبق قانون برای برده ها ممنوع بوده، نمی دانم که او چگونه خواندن و نوشتن را آموخته است…

🔻 قسمتی از کتاب:

▫️ امروز طبق معمول در محله، مراسم دعا داریم. من لباس جدیدم را پوشیدم. لباسی که مادرم دوخته بود. همه می‌گفتند: چقدر کلوتی با این لباس زیبا شده! من به شدت کوشش می‌کردم که خودنمایی نکنم، ولی وقتی میسی وارد شد، شروع به پز دادن کردم. روفو چشمکی به من زد و در گوشم گفت: غرور موجب سقوط میشه! …

 

نرگس محمدیان

دبیرستان معرفت

📕 معرفی کتاب «دختر پرتقالی»

نویسنده یوستین گاردر، تعداد صفحات ۱۸۶

▫️ داستان در مورد پسری پانزده‌ ساله است که پدرش را در چهارسالگی از دست داده؛ پدر او که پزشکی جوان بوده است، پس از ابتلا به یک بیماری سخت تسلیم مرگ می‌شود. او که در روزهای پایانی زندگی‌اش می‌داند وقت چندانی برای پدری کردن و آموختن به فرزندش ندارد، تصمیم می گیرد برای پسرش نامه‌ای بنویسد؛ به امید آنکه سال‌ها بعد پسرش آن را بخواند و از آن بیاموزد.

▫️ ماجرای دختر پرتقالی یک داستان است که نویسنده در آن با ایجاد فضای مناسب، سؤالات فلسفی خود را با مضامینی همچون زندگی، مرگ و عشق مطرح می‌کند و سپس مخاطب را به چالش می‌کشد تا پاسخی برای آن پیدا کند.

▫️ داستان به شکل نامه از طرف پدری که سال‌ها پیش زندگی را ترک کرده و به قول پسرش در زمان دیگری زندگی می‌کند، مطرح شده‌است. همین شرح داستان به شکل نامه و البته ماجرای دختر پرتقالی که در آن به شکلی رمزآلود و جادویی روایت می‌شود، همگی به ایجاد فضای معماگونه‌ی کتاب کمک کرده‌اند.

🔻 در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

➖ من از شب‌هایی می‌ترسم که دیگر زنده‌ نخواهم بود. خیلی می‌ترسم… دنیا خیلی پیر است. شاید ۱۵ میلیارد سال عمر داشته باشد و با این حال کسی نتوانسته بفهمد که جهان چگونه به وجود آمده است. همه ما در افسانه‌ی بزرگی زندگی می‌کنیم که هیچ‌کس اطلاع درستی از آن ندارد.»

 

زهرا کوزلی

کلاس یازدهم تجربی، مدرسه ام البنین(س)

📕 معرفی کتاب «سیاه دل»

نوشته کونلیا فونکه، ترجمه شقایق قندهاری، انتشارات کانون فرهنگی

▫️ مورتیمر صحافی است که با صدای دلنشینش می‌تواند شخصیت ها را از دل کتاب ها بیرون بکشد. او زمانی به استعدادش پی می برد که کتاب سیاه دل را برای همسرش ریزا و دخترش مگی می‌خواند. شخصیت های زیادی مثل کاپریکورن و طرفدارنش و انگشت خاکی آ‌تش‌خوار، از دل داستان بیرون می آیند در همین حین هم ریزا در دل داستان ناپدید می شود.

▫️ نه سال بعد انگشت خاکی به دیدن مو می آید و به او هشدار دهد که کاپریکورن درحال نابود کردن تمام نسخ سیاه دل است و می خواهد که مو را مجبور کند با خواندن کتاب ها برایش گنج بیاورد. اما وقتی انگشت خاکی به مو خیانت می‌کند و محل زندگی اش را به کاپریکرون اطلاع می دهد، او را دستگیر و به محل اختفایش در ایتالیا می برند.

▫️ مگی که سعی دارد پدرش را نجات دهد با پسری به نام فرید که از دل قصه های هزار و یک شب بیرون کشیده شده است آشنا و با او  نویسنده سیاه دل را پیدا می کنند تا به کمک او انگشت خاکی را به زادگاهش برگردانند. اما تمام نسخ کتاب دزدیده شده و فقط یک نسخه مانده که آن هم دست کاپریکورن و مادر بدجنسش است. عاقبت مگی و فنوگلیوی نویسنده بعد از گذراندن ماجراهای پر خطر به اسارت در می آیند.

▫️ مگی که استعداد خاص پدرش را به ارث برده با کمک متنی که فنوگلیو به کتابش اضافه می‌کند سایه را از دل سیاه دل بیرون می کشد و عاقبت کاپریکرون می‌میرد. در همین حین فنوگلیو به جای سایه وارد دنیای سیاه می شود و ریزا درحالی که صدایش را در حین گذر از این دنیا به دنیای دیگر از دست داده با کمک آتش خوار پیدایش می شود.

▪️ پایان فصل اول

➖ این کتاب یکی از سه جلد مجموعه سیاه دل است. دارای ۵۸۷ صفحه است و مناسب گروه سنی ه و د (نوجوانان و جوانان: کلاس ششم به بالا) می‌باشد.

➖ این کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش موجود و قابل استفاده است.

 

نیلوفر شکری

مدرسه امام رضا(ع)

📕 معرفی کتاب «سفر به پاریس» نوشته جوجو مویز

کتاب «سفر به پاریس» اثر نویسنده ی پر آوازه و روزنامه نگار انگلیسی، جوجو مویز است که پیش از این کتاب های زیادی در قالب رمان به رشته تحریر درآورده که متشکل از یازده داستان کوتاه و بلند است و عموما قهرمان های داستان زنانی هستند که در بحران های احساسی و کشمکش های روزگار به درک و شناخت عمیق تری نسبت به خود دست پیدا می کنند.

بلندترین داستان این کتاب همانطور که از اسم آن مشخص است (سفر به پاریس) در پاریس می گذرد و روایتگر بخشی از زندگی دختری به نام “نل” است. نل دختری است که برای انجام هر کاری برنامه ریزی می کند و بر اساس آن پیش می رود. تمام اطرافیان نل می دانند که او از اتفاقات پیش بینی نشده خوشش نمی آید اما جریان زندگی او را در موقعیتی قرار می دهد که به ناچار با این ترس خود روبه رو می شود. نل انتخاب می کند که چهره ی دیگری از خود به نمایش بگذارد….

در پایان هر داستان از این کتاب ما متوجه ویژگی هایی از شخصیت های اصلی قصه می شویم که شاید با تمرکز و نگاه عمیق تر این ویژگی ها را در خود بیابیم اما ممکن است در دنیای امروز کمتر زمانی برای پرداختن به آن ها اختصاص دهیم. خواندن این مطالب می تواند ما را به سمت خود سوق دهد و به ما یادآوری می کند که می توانیم در شرایط مختلف قوی تر و بهتر عمل کنیم.

اگر تاکنون تجربه ی خواندن یکی از رمان های این نویسنده را داشته باشید متوجه خواهید شد که قلم روان و ساده در عین خلق شخصیت درست از ویژگی های نگارشی جوجو مویز است و همین ویژگی علت فروش بالای آثار او در سرار جهان است به گونه ای که آثار او به یازده زبان مختلف ترجمه شده است.

 

فخریه گراشی

مدرسه امام رضا(ع)

📕 معرفی کتاب «ارتداد»

نوشته وحید یامین‌پور، انتشارات سوره مهر

🔻 بریده‌ای از کتاب:

▫️ بلا را ما انتخاب نمی‌‏کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می‌‌‌‏آید و ماهیچه‌‏های کرخت و خواب‌‏آلود تاریخ را به تحرک وا‏می‌‏دارد. بلا می‌‏آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه‏‌ای که همگان در شهری پرپیچ‌‏وخم و خاموش گم‌‏وگور شده‏‌اند و بی‌‏مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می‏‌خورند، فتنه‏‌ای جرقه می‌‏زند و وقت و هنگامه‌‏ای تجلی می‌‏کند تا چشم‏‌ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.

▫️ فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و هدایت‏‌شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار.

➖ رمانی عاشقانه-سیاسی که در سه بخشِ حیرت، ارتداد و رجعت نگاشته شده است. این کتاب ترسیم عاشقانه ی دو چریک (یونس و دریا)، در کشاکش مبارزاتِ ضدرژیمیِ دهه ۵۰، پخش اعلامیه های مخفیانه، شعارنویسی ها و… است. دو چریکی که با آرمانی واحد، هریک راهی جدا برای مبارزه برگزیده اند. در این کتاب همچنین شاهد تصویر شفافی از حکومت دیکتاتور پهلوی، فحشای سیستماتیکِ تدریجی، چهره‌ی خبیث رجوی، کنترل با شستشوی مغزی و خلق صحنه های برادری خواهید بود.

➖ سومین اثر یامین پور را از این جهت معرفی میکنم که نویسنده به سوژه ای جذاب و نو (و ترسناک!)، یعنی ایرانِ بدون انقلاب با قلمی شیوا پرداخته است که نشان از بصیرت و دغدغه مندی وی دارد. امید است با خواندن این رمان تاریخی که نگاهی به آینده نیز دارد، کمی بیشتر قدر این نهضت را بدانیم.

 

یاسمن نظری

کلاس نهم، مدرسه ی نرجس خاتون

📕 معرفی کتاب «آبنبات پسته‌ای»

نوشته مهرداد صدقی، انتشارات چرخ و فلک، ۳۵۱ صفحه، قیمت ۴۵۰۰۰ تومان

➖ «کتاب آبنبات پسته‌ای» کتابی است که واقعاً ویژگی های یک دوست خوب را دارد، و لبخند بر لبانتان می نشاند. می توانید مطمئن باشید خواندن این کتاب مانند گذاشتن آبنبات در دهانتان شیرین خواهد بود.

▫️ «آبنبات پسته‌ای» ادامه‌ی کتاب «آبنبات هل‌دار» است. اگر علاقه مند به طنزهای ایرانی باشید قطعاً مشتری  پروپاقرص آبنبات های مهرداد صدقی می شوید.

▫️ این کتاب سوغات شهر بجنورد است و اتفاقات هم در همین شهر رخ میدهم. این کتاب ماجراهایی از نگاه پسر بچه بسیار شیطان و البته زبان دراز به نام محسن روایت می شود که این دو ویژگی  در برخی موارد کار دستش می دهد و به شدت موقعیت های خنده داری را رقم می زند.

🔻 بخشی از کتاب:

▫️ آرایشگر چنان موهایم را ماشین میکرد که انگار از دید او لذتی که در کچل کردن دیگران هست، در انتقام گرفتن نیست. کارش که تمام شد، به این نتیجه رسیدم که متاسفانه جمجمه بچه حلال زاده به دایی اش می رود. احساس کردم این آه دایی است که مرا گرفته! به «دامبو» شدن او خندیدم؛ اما حالا خودم شبیه به «جیمبو» شده بودم. احتمالاً موقع عروسی ملیحه، قوم و خویش های طرف داماد با دیدن من و دایی فکر می کنند با دار و دسته «نخستین ها» وصلت کردند.

 

عارف خسروی

۱۵ساله، کلاس نهم دبیرستان دوره اول سعادت

📕 معرفی کتاب «شلیک به آسمان (خاطرات محمد مصطفوی‌فر، سروان پدافند نیروی هوایی)»

خاطره‌نگار: ابراهیم زاهدی مطلق، انتشارات سوره مهر، چاپ اول ۱۳۹۶، قیمت ۲۱ هزار تومان.

🎁 این کتاب در تاریخ ۹۸/۱/۲۹ به مناسب روز جوان از مادرم هدیه گرفتم، این تعطیلات اجباری و همچنین مسابقه کتاب خوانی، باعث شد مطالعه را شروع کنم.

📘 کتاب در ۳۹۸ صفحه و کاغذ کاهی مرغوب چاپ شده است و خاطرات سروان مصطفوی فر و گوشه ای از رشادت ها و حماسه های نیروی هوایی و پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس را بیان کرده است.

🔻 قسمتی از متن کتاب:

▫️ شش هفت دقیقه ای به حالت درازکش در کف اتاق عملیات ماندیم. بعد از آن در را باز کردیم که ببینیم چه خبر است. به تپه ای که رادارهای خودمان را گذاشته بودیم نگاه کردم. دیدم اصلا راداری روی تپه نیست! یک اتفاق عجیب و غیر قابل باور بود. داشتم با این رادار کار می‌کردم و ناگهان دیدم یک رادار یک آنتنه، پایین تپه افتاده و سرش هم رو به آسمان است. موشک خورده بود، یک آنتنش رفته و یک آنتنش آن پایین، درب و داغان افتاده بود. (صفحه ۱۸۸)

 

زینب قاسمی

۱۹ساله، منتظر کنکور

📕 معرفی کتاب «مثل خون در رگ‌های من» نامه‌های احمد شاملو به آیدا

➖ «مثل خون در رگ‌های من» نامه‌های احمد شاملو به آیدا رو به صفحه کشیده نشر چشمه.

هزاران بار تکرار می‌کنم موقع خوندن این کتاب به آیدا حسودیتان می‌شود. تب عاشقی شاملو و ناز آیدا را درک خواهید کرد، تبی که هیچ وقت یخ نمی‌زند، تبی که فقط مال آیداست، خوشا به حال آیدا که در پس تمام زندگی هر چه را که کم داشت حداعقل عشق احمد شاملو را کامل کامل داشت و در زندگی لذت عاشقانه زیستن را کامل تجربه کرد.

🔻 قسمتی از دستورات عاشقانه شاملو:

➖ در برابر هیچ نوع پیشامدی آیدا حق اخم کردن، سکوت کردن، قیافه گرفتن، به فکر فرو رفتن و کج خلق شدن ندارد؛ و در صورتی که آیدا یکی از اعمال بالا را انجام دهد، احمد حق خواهد داشت هرچه به دستش رسید پاره کند یا بشکند، خانه را به آتش بکشد یا خودش را به دار بزند، زیرا همه شادی دنیا برای احمد در وجود ایدا خلاصه می‌شود. آیدا برای احمد نقاشی، شعر، موسیقی، خوشبختی پیروزی و ثروت هست، بنابراین اگر ایدا ابروهای قشنگش را در هم گره کند احمد حق خواهد داشت که تصور کند زندگی از او برگشته هست و کسی که زندگی از او برگشت حق دارد خود را معدوم کند…

▫️ شاملو چه قشنگ آیدا را تهدید می‌کند چه قشنگ و شیرین آیدای کم زبان و کم حرف را به حرف وا می‌دارد. چقدر عشق این مرد باورنکردنیست و چه معادله زیبایی رقم زده اند این دو معشوق «آیدا و احمد»

▫️ پ. ن.: اگر دنبال یک فوق عاشقانه می‌گردید «مثل خون در رگ‌های من» را از دست ندهید زیرا که با هر کلمه شما را به وجد می‌آورد.

 

علی‌اصغر فولادی

۱۳ساله، از مدرسه شاهد شهید بهزادی

📕 معرفی کتاب «خداحافظ سالار»

نو‌‌‌‌‌‌‌شته حمید حسام، انتشارات بعثت، مناسب گروه سنی نوجوان، قیمت : ۳۶۰۰۰۰ ریال، سال نشر: ۱۳۹۶، تعداد صفحات: ۴۶۴

☘️ «خداحافظ سالار» روایت داستانی برگرفته از خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سر لشکر شهید حاج حسین همدانی.

🔻 درباره کتاب:

▫️ کتاب «خداحافظ سالار» شرح زندگی و خاطرات سردار شهید مدافع حرم «حاج حسین همدانی» به روایت همسر بزرگوار ایشان است که به قلم حمید حسام نگارش شده است. این کتاب به صورت داستانی است که شروع ماجرای ان از سال ۱۳۹۰ است که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد. بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود‌، خانم چراغ نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه چهل برمی گردد.

🔹درباره سرلشکر همدانی :

▫️  حسین همدانی معروف به حبیب سپاه، فرمانده نظامی ایرانی بود، که از بنیان گذاران سپاه همدان و کردستان بشمار می آمد و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق حضور داشت. وی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه در نبرد علیه نیرو های داعش به شهادت رسید.

🌻 به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنم که حتماً این کتاب را تهیه و سپس بخوانید و از خواندن این کتاب هیجان انگیز لذت ببرید.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. #جشنواره_کتابخوانی_رضوی
    📣📣نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می کند:
    ♻️ «دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی»♻️
    ✅ در سه بخش «کودک، نوجوان، بزرگسال» و در دو قالب«فردی و خانوادگی»
    🧒رده سنی کودک(۴ تا ۱۲ سال):
    📚منابع:
    گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه(ع)، ده قصه از امام هادی برای بچه ها
    🟡قالب ها:
    🧍‍♂فعالیت فردی:
     نقاشی(استفاده از تمامی ابزار امکانپذیر است)
    پویش کتابخوان(فیلم ۵دقیقه ای معرفی کتاب، حجم فیلم ۷۰مگابایت، دوربین ترجیحا بصورت افقی)
    👬فعالیت گروهی:
    (۹تا۱۲سال)،نمایش نامه خوانی،جمع خوانی، روزنامه کتاب
    ✅رده سنی نوجوان(۱۳تا ۱۷ سال):
    📚کتاب ها: ستاره من، نشانه ها و مژده گل
    🟡قالب ها:
    🧍‍♂فعالیت فردی: نقاشی، چهارگزینه ای
    👬فعالیت های گروهی: پویش کتابخوان،نمایش خوانی،روزنامه کتاب
    ✅رده سنی جوان و بزرگسال:(۱۸سال به بالا)
    📚کتاب ها:امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ(ع)، خورشید رهنمای و حکمت های نقوی
    🟡قالب:
    ⌨ چهارگزینه ای
    🎥پویش کتابخوان
    📝داستانک نویسی(داستان کوتاه حداکثر ۵۰۰کلمه از محتوای کتابهای این بخش)
    شرکت کنندگان می توانند برگه های نقاشی خود را به کتابخانه عمومی عظیمی روبروی شیخ عبدالله هر روز از ساعت ۸صبح تا ۱۲ تحویل نمایند.آخرین مهلت شرکت در مسابقات جشنواره کتابخوانی رضوی ۹ خردادماه می باشد.
    🎊🎉جوایز: در سطوح ملی و شهرستانی (توضیحات کامل در سایت جشنواره)
    📱📲  شرکت در تمامی بخش ها و قالب ها، از طریق ثبت نام در سایت جشنواره و به شیوه الکترونیک امکان پذیر است.
    🖥💻 برای دریافت منابع و آگاهی از جزییات هر بخش، به سایت جشنواره مراجعه فرمایید.
    🌐 http://www.samakpl.ir
    🌐 http://www.razavi.iranpl.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top